اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آمار‌های نگران کننده از باروری در کهگیلویه و بویراحمد/ ناباروری ۲۰ درصد جمعیت استان

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد آمار فرزندآوری در استان مطلوب نیست

آمار‌های نگران کننده از باروری در کهگیلویه و بویراحمد/ ناباروری ۲۰ درصد جمعیت استان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد ملک‌زاده در ششمین کمیته خانواده و جوانی جمعیت که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، آمار نگران کننده‌ای از زاد و ولد ارائه کرد و گفت: در یکی از روستاهای استان که یک هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت دارد ۲۴ نفر نازا هستند و نگران کننده‌تر از همه آمار تولد در این روستا بود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال تاکنون در این روستا فقط ۵ نوزاد به دنیا آمده است.

وی با بیان اینکه خانواده و جوانی جمعیت اولویت اول کشور است، گفت: علی‌رغم اینکه در زمینه خانواده و جوانی جمعیت جلسات متعددی گرفته شده اما آمار فرزندآوری مطلوب نیست و باید بررسی کنیم که سیاست‌های حمایت از جوانی جمعیت به خوبی اجرا شده یا خیر؟

این مسئول آمار نگران کننده دیگری هم ارائه کرد و گفت: تعداد کل زنان نابارور ثبت شده در سامانه سیب ۲۰ هزار و ۷۴۷ نفر است این در حالی است که آمار نازایی در مردان ارائه نشده و زنان نازای دیگری هم هستند که هنوز مراجعه نکردند.

ملک‌زاده با بیان اینکه از هر ۱۰۰ زوج ۲۰ نفر نابارور هستند، گفت: این آمار برای کهگیلویه و بویراحمد۷۱۳ هزار نفری آمار بالایی است که ۲۰ درصد جمعیت  نابارور باشند.

همچنین کیان دهراب‌پور مدیرکل بیمه سلامت از حمایت زوج‌های نابارور خبر داد و گفت: ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول