اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی افتتاح شد / آثار هنری تمام فوتبالی

مسعود شجاعی طباطبایی ضمن توضیح ارائه درباره نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ درباره لزوم توجه به اکران شهری این آثار برای امیدبخشی مردم سخن گفت.

نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی افتتاح شد / آثار هنری تمام فوتبالی

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ عصر یکشنبه ۲۹ آبان ماه همزمان با آغاز بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در گالری عالی، خانه و خانه عکاسان حوزه هنری افتتاح شد.

در این مراسم مسعود نجابتی، محمد حبیبی مدیر سابق مرکز هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح، محمدحسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد آقاقلی زاده، کیومرث قورچیان، علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی و دبیر مسابقه و نمایشگاه حضور داشتند.

مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری که مسئولیت دبیری نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ را نیز عهده دار بود، درباره ایده برگزاری این نمایشگاه گفت: حدود یک سال است که درگیر چنین موضوعی هستیم و از ابتدای بهار، ایده این نمایشگاه به صورت رسمی مطرح شد و به دنبال این بودیم که فراخوان این رویداد اطلاع‌رسانی شود و از ابتدای تابستان تا ۱۸ شهریورماه زمان فراخوان برای دریافت آثار بود.

وی با اشاره به حضور هنرمندان از ۷۲ کشور در نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ بیان کرد: ۵۷۹ هنرمند از ۷۲ کشور جهان، ۱۷۳۶ اثر نیز به دبیرخانه ارسال کردند که از این میان، ۵۰۸ اثر در بخش کاریکاتور و ۱۲۲۸ اثر در بخش کارتون بودند. در بخش کارتون، موضوع آزاد بود اما در بخش کاریکاتور چهره، بازیکنان و کادر فنی ۳۲ تیم فوتبال حاضر در جام جهانی مدنظر ما بود.

دبیر نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ درباره اکران جهانی این آثار نیز گفت: همین نمایشگاه به صورت همزمان در ۳۱ استان کشور و همچنین پاویون ایران در جام جهانی قطر، افتتاح شده است. نمایشگاه در قطر شامل منتخبی از آثار نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ و توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دایر شده است.

علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی فوتبال ایران ۱۴۰۱ می‌توانند از ۳۰ آبان تا ۱۴ آذر ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۸ به حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول