اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

تلاش بسیج برای رفع تعهد مالی شرکت‌های تولیدی بدهکار به بانک/ مشکلات 700 بنگاه رفع شد

مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات گفت: با تشکیل کارگروه ملی اندیشه‌ورزی شرکای اجتماعی بسیج کارگران و کارخانجات، مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی بررسی و رفع می‌شود، در این زمینه مشکلات 2400 واحد تولیدی احصا و تاکنون مشکلات 700 بنگاه هم برطرف شده است.

تلاش بسیج برای رفع تعهد مالی شرکت‌های تولیدی بدهکار به بانک/ مشکلات 700 بنگاه رفع شد

حمیدرضا الله‌بداشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با تشکیل کارگروه ملی اندیشه‌ورزی شرکای اجتماعی بسیج کارگران و کارخانجات، مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی بررسی و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود رفع می‌شود، در این زمینه مشکلات 2400 واحد تولیدی را شناسایی کردیم و تاکنون مشکلات 700 بنگاه هم برطرف شده است.

وی ادامه: یک‌هزار عارضه در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی شناسایی و رفع موانع شد و همچنین‌ به رشد و توسعه و تثبیت اشتغال در بنگاه‌های تولیدی کمک شد، برخی از واحدها مشکلاتی با سازمان تأمین اجتماعی داشتند، همچنین مشکل سرمایه در گردش، مشکل مالیاتی و قوانین مزاحم کسب و کار نیز از دیگر مشکلات بنگاه‌ها بود که با هماهنگی مجلس، قوانین درهم تنیده و مزاحم کسب و کار را اصلاح خواهیم کرد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات گفت: بسیج تلاش می‌کند با تسهیل‌گری، مشکلات واحدهای تولیدی را رفع کند، مثلاً مشکلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را با بانک‌ها مطرح و آن را برطرف می‌کند، همچنین تلاش ‌می‌کنیم واحدهایی که به خاطر بدهی، به تملک بانک‌ها درآمده‌اند به خود تولیدکنندگان برگردانیم و دوباره ظرفیت تولید احیا شود.

وی‌ ادامه داد: بسیج از تجربه بازنشسته‌ها نیز استفاده می‌کند و مشکلات واحدهای تولیدی را با رئیس سازمان تأمین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میان می‌گذارد و در حد توان به حل این مشکلات کمک می‌کند.

الله‌بداشتی همچنین از طراحی نشان اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: معیارهای افرادی که مشمول نشان اقتصاد مقاومتی می‌شوند را به زودی تدوین می‌کنیم و کسانی که به دریافت این نشان نائل می‌شوند در آینده نزدیک معرفی می‌شوند.

وی ‌‌دو مأموریت اصلی شامل مأموریت عمومی و تخصصی را برای بسیج  کارگری در نظر گرفت و گفت: در اغلب کارخانجات، حوزه بسیج یا پایگاه مقاومت بسیج وجود دارد و همچنین گروه‌های تخصصی و عمومی در بسیج اقشار شکل گرفته است که مشکلات واحدهای تولیدی شناسایی می‌شوند.

به گفته مسئول بسیج کارگران و کارخانجات، بسیج در حوادثی مانند سیل، زلزله و کرونا به کمک مردم می‌شتابد.

الله‌بداشتی اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا واحدهای تولیدی، شیفت خدمت راه‌اندازی کردند، بخشی از حقوق یک روز کاری توسط کارگران به عنوان شیفت ایثار برای کمک مؤمنانه و تهیه بسته‌های معیشتی اختصاص یافت و این بسته‌ها به افراد نیازمند اختصاص یافت.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات اضافه کرد: در حوزه مأموریت تخصصی بسیج برای رفع موانع تولید در بنگاه‌ها گروه‌های جهادی تخصصی شکل گرفته و مشکلات واحدهای تولیدی را شناسایی و برای رفع این مشکلات اقدام می‌کند، اگر مشکلات واحد تولیدی در کارگروه شهرستان قابل رفع بود انجام می‌شود‌ وگرنه در کارگروه رفع موانع تولید در استان‌ها یا ستاد تسهیل کسب و کار و یا در کارگروه ملی مشکلات آنها بررسی و رفع می‌شود.

پایان پیام/ ت 19

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول