اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

کلهر: تیم ملی می‌توانست هجومی‌تر بازی کند/ بازی با انگلیس را باید فراموش کنیم

کارشناس فوتبال کشورمان به تحلیل دیدار تیم ملی مقابل انگلیس پرداخت.

کلهر: تیم ملی می‌توانست هجومی‌تر بازی کند/ بازی با انگلیس را باید فراموش کنیم

محمود کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص دیدار تیم ملی ایران مقابل انگلیس، اظهار داشت: نیمه اول کلا در اختیار انگلیس بود و ما حرفی برای گفتن نداشتیم. در نیمه دوم با تعویض‌هایی که کی‌روش انجام داد، بازی ما کمی بهتر شد. ضمن اینکه نمی‌توانیم بگوییم تیم انگلیس خیلی خوب بود. آن‌ها در خط دفاعی دچار مشکلات زیادی بودند.

می‌توانستیم هجومی‌تر بازی کنیم

وی افزود: تیم ملی می‌توانست بازهم به گل برسد اما نوع بازی ما که عقب بازی کردیم، باعث این اتفاق شد. انگلیس بازیکنان سرزن و فیزیکی دارد که هم در بازی زمینی و هم در بازی هوایی تبحر دارند. وقتی اجازه دادیم وارد زمین و محوطه جریمه ما شوند، در واقع اجازه دادیم از فرصت‌هایشان استفاده کنند. اینکه توانستیم 2 گل بزنیم نشان می‌دهد می‌توانستیم هجومی‌تر و بهتر بازی کنیم. می‌توانستیم نتیجه خیلی آبرومندانه‌تری بگیریم.

خط دفاعی انگلیس شکننده بود

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص ترکیب تیم ملی برای این بازی گفت: بازی اول ناامیدکننده بود. با این شیوه و نوع بازی، مطمئنا انتقادات هم به جا و به حق است. مردم توقع دارند تیم ملی حال و روز بهتری داشته باشد و نتایج بهتری بگیرد.

کلهر تصریح کرد: چیدمان تیم ملی اصلا خوب نبود. خیلی بسته بازی کردیم و چرا تا این حد عقب بازی می‌کنیم؟ وقتی می‌توانیم حمله کنیم و بهتر باشیم چرا آنقدر عقب می‌رویم که تیم دچار مشکل شود؟ در تمام دقایق تیم انگلیس سوار بازی بود و برنده شد. شاید اگر از زوج‌هایی که بیشتر کنار هم بازی کرده بودند، بیشتر استفاده می‌کردیم می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم. دیدیم که این اتفاق در دقایق پایانی افتاد. خط دفاعی حریف شکننده بود و می‌توانستیم بازهم به گل برسیم.

دستکاری ترکیب تیم ملی اشتباه محض بود

وی افزود: اشتباه محض بود که دست به ترکیب تیم ملی بزنیم. آزمون و طارمی همیشه کنار هم بهترین ترکیب را تشکیل داده‌اند. نباید این ترکیب‌ها را دستکاری می‌کردیم. با توجه به اینکه بازی تدارکاتی کمی داشتیم. ضمن اینکه تیم ما مسن است. در حالیکه تیم ملی انگلیس بازیکن 19 ساله در ترکیب خودش داشت. این هم نقطه ضعفی برای تیم ما بود. امیدوارم در بازی بعدی بتوانیم شکل بازی خودمان را تغییر بدهیم. این توانایی را داریم.

کارشناس فوتبال در مورد انتقاد از عملکرد مهره‌های دفاعی به خصوص روزبه چشمی، عنوان کرد: روزبه چشمی بازیکن خوبی است اما چرا اصرار داریم جایی بازی کند که پر اشتباه ظاهر می‌شود؟ او می‌تواند مثمر ثمر باشد اما جایی او را قرار می‌دهیم که از بازی خارج می‌شود و تیم را دچار مشکل می‌کند. به این ترتیب هم خودش و هم تیم دچار اشتباه می‌شود.

باید بازی با انگلیس را فراموش کنیم

کلهر گفت: ناهماهنگی در بخش دفاعی زیاد بود. خط هافبک ما ارتباط خوبی با خط دفاعی نداشت. این عوامل باعث شد چنین نتیجه‌ای ثبت شود. حتی یک توپ هم به تیر دروازه ما خورد. انگلیس موقعیت‌های دیگری هم داشت و شانس آوردیم بیشتر از این گل نخوردیم. بااینحال باید این بازی را فراموش کنیم. از نظر روحی باید خیلی خودمان را برای دیدار با ولز آماده کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول