اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پرتغال: اتحادیه اروپا توان پذیرش اعضای جدید را ندارد

نخست وزیر پرتغال اذعان کرد، اتحادیه اروپا قادر به پذیرش اعضای جدید از جمله اوکراین نیست و نباید با دادن وعده عضویت توقعاتی را که توان برآورده ساختشان را ندارد ایجاد کند.

پرتغال: اتحادیه اروپا توان پذیرش اعضای جدید را ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونیو کوستا»، نخست وزیر پرتغال در مصاحبه‌ای تاکید کرد، اتحادیه اروپا «شرایط» اینکه با پذیرش اعضایی جدید گسترش یابد را ندارد.

به نوشته پایگاه خبری «ام.اس.ان»، کوستا همچنین با توجه به وعده عضویتی که غربی‌ها‌ به کشورهایی همچون اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا داده اند نسبت به ریسک ناتوانی آنها در عملی کردن «انتظاراتی» که به وجود آورده‌اند هشدار داد.

کوستا بیان کرد، حمله روسیه به اوکراین، مساله گسترده‌سازی را «محور بحث» در اروپا قرار داد.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین در واکنش به عملیات نظامی ویژه روسیه در این کشور، رسما درخواست عضویت در اتحادیه اروپا و ائتلاف ناتو را داد و به لطف سرعت بی سابقه رسیدگی متحدان غربی اوکراین به این درخواست، هم اکنون به وضعیت کشور کاندیدای عضویت رسیده است.

نخست وزیر پرتغال در مصاحبه با شبکه «سی.ان.ان» توضیح داد، بحران اوکراین سبب شده «وعده‌های متعدد» اتحادیه اروپا در چند سال گذشته به عنوان مثال به کشورهایی همچون کشورهای حوزه بالکان روی میز مذاکره برجسته شوند و او خواستار احتیاط به خرج دادن مقامات اروپایی در زمان درست کردن توقعات شد.

کوستا در این مصاحبه گفت: «اتحادیه اروپا معیارهای خیلی روشن در قبال موضوع پیوستن اعضای جدید دارد اما متاسفانه، معیار برای ظرفیت خودش برای پذیرش اعضای جدید ندارد.»

نخست وزیر پرتغال تاکید کرد از «صراحت» نشان دادن به کاندیداهای بالقوه حمایت می‌کند.

نخست وزیر پرتغال تاکید کرد:‌ «با ساختارهای نهادینه فعلی و با معماری بودجه‌ای فعلی در اتحادیه اروپا، این اتحادیه در موضع برآورده ساختن توقعاتی که دارد ایجاد می‌کند نیست.»

رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه بار دیگر از غرب خواست تا با پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا و ائتلاف نظامی ناتو موافقت کنند.

از سوی دیگر غربی‌ها همچنان درگیر اختلافات بر سر موضوع کاندیداتوری سوئد و فنلاند برای عضویت در ائتلاف ناتو هستند.

چند روز پیش «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد که مجارستان و ترکیه باید جلوگیری از تایید عضویت فنلاند و سوئد به ناتو را متوقف کنند.

پایان پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول