اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بشاگرد سرشار از استعدادهای ورزشی/ درخشش جوانان با دستان خالی

یک کارشناس فوتبال می‌گوید: بشاگرد آنچنان استعدادهای ورزشی بخصوص در زمینه فوتبال دارد که اگر استعدادیابی مناسبی میان جوانان علاقمند صورت گیرد، دهها فوتبالیست تراز اول از این منطقه به کشور و جهان معرفی می‌شود.

بشاگرد سرشار از استعدادهای ورزشی/ درخشش جوانان با دستان خالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جوانان فوتبال دوست بشاگرد با عشقی که به فوتبال دارند هر روز توپ به دست با دنیایی از امید راهی زمین‌های خاکی می شوند و به گفته علی ذاکری از کارشناسان فوتبال و از ورزشکاران قدیمی این رشته، بازی‌های ورزشی در بشاگرد در رشته‌های مختلف از چنان حرارت و شوری برخوردار است که انگار انتخابی تیم ملی است.

زمین‌های فوتبال خاکی تنها بستری است که فوتبالیست‌های بشاگردی برای بروز هنر و جسارت خود در فوتبال دارند اما در این مسابقات با وجود حداقل امکانات، چنان تکنیک‌های دقیقی از سوی فوتبالیست‌ها به اجرا در می‌آید که در کمتر بازی ملی نیز حتی می‌توان دید.

تیم های مستعد بشاگرد به واسطه نداشتن زمین چمن حتی در رقابت‌های استانی هم جایی ندارند و یکی از تازه ترین انتظارات ورزشکاران رو به رشد این منطقه، توجه دولت به ایجاد بسترها و زیرساخت‌های ورزشی مناسب برای توسعه ورزش حرفه‌ای در این منطقه است چرا که جوانان سخت کوش بشاگردی، با انگیزه فراوان از چنان ممارستی در انجام تکنیک‌های مختلف در رشته‌های مختلف برخوردارند که تا آن را به خوبی اجرا و به کار نبندند، دست از تلاش بر نمی‌دارند.

 

 

فهیمه زارعی بازیکن بشاگردی تیم ملی فوتسال ایران؛ نمونه‌ای موفق از دختران ایران

در مسابفات فوتبال شهرستان بشاگرد که با حضور منظم ۱۶تیم از  دو بخش مرکزی وگوهران برگزار شد در این مسابقات ۱۵تیم از بخش مرکزی و یک  تیم از بخش گوهران در قالب چهار گروه بدون حمایت دولتی و اسپانسر  به رقابت پرداختند و تیم های امید درالوی و وحدت چوخون به فینال راه یافتند که در نهایت امید درالوی قهرمان این سری از  رقابت ها شد.

این مسابقات که در زمین خاکی دهستان جگدان برگزار شد با استقبال بسیار گسترده فوتبال دوستان روبرو شد و نشان داد که نبود استادیوم  یکی ار دغدغه های بزرگ جوانان بشگردی است. در این مسابقات، فوتبالیست‌ها سطح بالایی از توان ورزشی را به نمایش گذاردند و در عین حال ضرورت ایجاد یک استادیوم ورزشی در این منطقه را نیز به مسؤولان یادآور شدند. همچنین به گفته علی ذاکری کارشناس ورزشی، ورزشکاران بشاگردی انتظار دارند تا هیأت فوتبال هرمزگان ضمن برگزاری دوره‌های داوری و مربی‌گری برای بشاگرد، امکان حضور ورزشکاران مطرح کشور و مربیان برجسته تیم‌های بزرگ ورزشی در منطقه را فراهم کنند تا استعدادیابی مناسبی از میان علاقمندان به فوتبال در این منطقه صورت گیرد.

بشاگردی‌ها در ورزش‌های رزمی نیز درخششی خیره کننده دارند

همین دو سال پیش بود که رییس فدراسیون ووشو در سفر به منطقه دوگنویر شهرستان بشاگرد که نوجوانان و جوانان ووشوکاران توانمندی در آن به کمک معلم این منطقه مشغول رشد در زمینه ووشو بودند، اظهار کرده بود که این منطقه سرشار از استعدادهای رزمی است و قول ساخت یک سالن ورزشی پیش ساخته برای این منطقه را داده بود که بنا شد مسؤولان محلی اقدام به ایجاد زیرسازی برای این سازه کنند و سازه مورد نظر از تهران تهیه و به منطقه برای نصب منتقل شود.

امیر اوجاقی در میان بچه‌های ووشوکار بشاگرد - از روزی که اوجاقی به میان بچه های بشاگردی رفت، انگیزه چنان عمیقی میان این بچه‌ها بوجود آمد که آنها اکنون در هر مسابقه استانی، چندین مدال رنگارنگ را از آنِ خود می‌کنند.

 

امیر اوجاقی از سرمربیان مطرح کشوری ورزش ووشو در کشورمان نیز در زمینه توانمندی‌های ورزشکاران بشاگردی در رشته‌های ورزشی نیز در آن زمان گفت که شجاعت و سخت کوشی نوجوانان و جوانان بشاگردی رمز و کلید موفقیت آنان در رشته‌های رزمی است و استیل جوانان جنوبی به آنها توانایی تحرک بالا را در اجرای حرکات رزمی داده است ولذا اگر آموزش مناسبی برای ورزشکاران و علاقمندان ارائه شود و تمرینات منسجم و مستمری در کار باشد، قطعا این منطقه می‌تواند چهره‌های بی نظیری به کشور عرضه کند که هر کدام ملی پوش و مدال آور شوند.

از سالن ورزشی دوگنویر چه خبر؟

علیرضا بهرمن از سرمربیان ووشو کشورمان و دبیر فعلی فدراسیون ووشو درباره سازه ورزشی دوگنویر می‌گوید: سازه کاملا آماده است و ما آماده‌ایم هر زمان که زیرسازی آن به اتمام رسید، فورا نسبت به نصب آن اقدام کنیم و سازه اکنون به صورت بسته بندی شده در تهران موجود است.

 

وی در همین زمینه گفت: یک سازه ورزشی بسیار خوبی در سردشت بشاگرد توسط سپاه ساخته شده و در اختیار ورزشکاران رزمی قرار گرفته که جای تشکر فراوان دارد و اکنون به خانه ووشو در سردشت تبدیل شده و بیش از 60 ورزشکار نیز در آن مشغول فعالیت هستند که برای امکانات آن به حمایت نیاز دارند.

همچنین طی سال‌های اخیر از سوی برخی اپراتورهای تلفن همراه در کشور نیز چندین زمین ورزشی چمن مصنوعی نیز در مناطق مختلف شهرستان بشاگرد نصب شده که تأثیر زیادی در رشد استعدادهای ورزشی منطقه داشته است و علاقمندان به فوتبال را ترغیب به حضور منظم در مسابقات کرده است.

به گزارش فارس، بشاگرد در شرق هرمزگان انبوهی از استعدادهای کم نظیر ورزشی در خود جای داده است و برای شکوفا شدن این استعدادها، باید برنامه‌های ویژه ورزشی در این منطقه به اجرا درآورد تا هم زیرساخت‌ها در این منطقه تقویت و هم انگیزه در وجود نوجوانان و جوانان این منطقه تقویت و آنان بتوانند به عرصه‌های بزرگ تری راه پیدا کنند.

گزارش: فهیمه شمسی

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول