اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردوغان: آمریکا به تسلیح شبه‌نظامیان کُرد ادامه می‌دهد

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه 3 دولت اخیر آمریکا گروه‌های تروریستی در شمال سوریه را مسلح کرده‌اند، گفت حمایت واشنگتن از شبه‌نظامیان کُرد، تهدیدی برای آنکارا محسوب می‌شود.

اردوغان: آمریکا به تسلیح شبه‌نظامیان کُرد ادامه می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بار دیگر به انتقاد از آمریکا به دلیل حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی کُرد در شمال سوریه و ارسال تسلیحات برای آنها پرداخت.

اردوغان شامگاه دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری «آناتولی» گفت دولت‌های آمریکا در سال‌های اخیر هزاران کامیون مهمات را به شبه‌نظامیان کُرد سوری تحویل داده‌اند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از این واقعیت که یک کشور متحد ترکیه در ائتلاف ناتو، هزاران کامیون مملو از مهمات و سلاح را به مناطقی از سوریه که در آن تروریست‌ها در سال‌های اخیر فعالیت می‌کنند، تحویل داده است، ناراحت هستیم».

طبق این گزارش، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: «این مسیر از زمان ریاست جمهوری باراک اوباما ادامه داشته، در دوره دونالد ترامپ ادامه یافته و در دوره جو بایدن نیز بدون تغییر باقی مانده است».

اردوغان با بیان اینکه آنکارا نگرانی خود درباره موضوع سوریه را به واشنگتن ابراز کرده، گفت: «من شخصاً در گفتگو با اوباما، ترامپ و بایدن این موضوع را مطرح کرده و توضیح دادم که اگر متحد و شریک ناتو هستیم، باید آگاه باشیم که حمایت آمریکایی‌ها از تروریست‌ها در سوریه تهدیدی برای مرزهای جنوبی ترکیه است. در صورت لزوم، ما مجبور خواهیم شد پاسخ دهیم»

به نوشته آناتولی، وی ضمن اشاره به اینکه طرف آمریکایی چیزی برای پاسخ به آنکارا ندارد، افزود: «ما همانطور که امنیت ملی ترکیه طلب می‌کند، به اقدامات خود ادامه خواهیم داد. هیچ امتیازی هم نمی‌دهیم. زیرا هرگونه تغییر موضع برای کشور ما با مشکلات همراه خواهد بود».

رئیس جمهور ترکیه روز گذشته نیز با بیان اینکه عملیات در شمال سوریه و عراق به حملات هوایی محدود نخواهد بود، گفت تصمیم درباره تعداد نیروی زمینی برای مشارکت در این عملیات گرفته شده است. (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/ص/ ت 39

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول