اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  گزارش ویژه

خط ویژه| پروژه قبح زدایی از کشف حجاب با اسم رمز «سلبریتی‌های مردمی»/ جنبش «هویت خواهی قومی» اسم رمز «تجزیه طلبان» برای فریب افکارعمومی

چرا رسانه‌های اصلاح طلب در داخل هم در پروژه «می تو» و هم پروژه «قبح زدایی از کشف حجاب» فعال بوده و با دشمن هم‌صدا هستند؟!

خط ویژه| پروژه قبح زدایی از کشف حجاب با اسم رمز «سلبریتی‌های مردمی»/ جنبش «هویت خواهی قومی» اسم رمز «تجزیه طلبان» برای فریب افکارعمومی

گروه ویژه فارس: خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

پروژه قبح زدایی از کشف حجاب با اسم رمز «سلبریتی های مردمی»

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «تاوان در کنار مردم بودن؛ گزارش «اعتماد»از ممنوعیت‌ها و بازداشت‌های سینماگران معترض در ماه‌های اخیر» نوشت: «از همان ابتدای ناآرامی‌های اخیر که با درگذشت مهسا امینی آغاز شد، تعدادی از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری نسبت به موضوع واکنش نشان دادند. آنها به درگذشت این دختر کرد که در جریان سفرش از سقز به تهران توسط نیروهای گشت موسوم به ارشاد دستگیر شد و جان خود را از دست داد، دست به واکنش زدند.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «تعبیر غالب از این واکنش‌ها این بود که آنها تصمیم گرفتند با وجود همه عواقبی که ممکن است برای‌شان به وجود بیاید، در کنار مردم بایستند و با آنها همدلی داشته باشند. واکنش هنرمندان به مرگ مهسا امینی را البته باید در قالب حرکتی عمومی و در بطن اعتراضات و نارضایتی‌هایی دید که در سطح عمومی و از سوی مردم در جریان بوده و تاکنون نیز ادامه داشته است. در این مقطع از جنبش مطالبه‌گرانه مردم ایران، هنرمندان زن دیگری هم به معترضین افزوده شدند که اگرچه حجاب از سر برنداشتند اما با نوشته‌ها وگفته‌های‌شان در فضای مجازی، همراهی خود را با مردم اعلام کردند.»

 

همانطور که در شماره های قبلی ستون خط ویژه اشاره کردیم، در ماه‌های اخیر شاهد فاز جدیدی از جنگ ترکیبی علیه مردم ایران هستیم. برخی تحلیلگران از «جنگ جهانی رسانه ای علیه ایران» به عنوان یک بخش از پازل جنگ ترکیبی نام می برند.

و اما در این جنگ ترکیبی و به ویژه در حوزه رسانه ای، نقش سلبریتی ها بسیار چشمگیر و قابل توجه است. نکته قابل توجه اینجاست که همزمان با تمرکز رسانه های معاند بر سلبریتی ها در ایران، برخی رسانه های اصلاح طلب نیز بر این موضوع متمرکز شده اند.

این عملیات مشترک رسانه ای چند ویژگی مهم دارد؛ یکی اینکه با تمرکز بر القای شکاف گسترده میان حاکمیت و مردم، اینگونه وانمود می شود که سلبریتی ها در کنار مردم هستند؛ دیگر اینکه با تمرکز بر کلیدواژه «سلبریتی های مردمی»، پروژه قبح زدایی از کشف حجاب و عادی انگاری آن در حال اجرا است.

یک سوال؛ چرا آن بخش از سلبریتی هایی که پیش از این از سردمداران پروژه «می تو» و مدعی فساد اخلاقی در سینما بودند و مسئله فساد اخلاقی و تجاوز را عادی سازی می کردند، حالا در پروژه «کشف حجاب» و عادی انگاری آن مشارکت کرده اند؟! آیا این نشان دهنده آن نیست که اتاق فکر هر دو پروژه مذکور، یک جای واحد است؟! سوال دوم این است که چرا رسانه های اصلاح طلب در داخل هم در پروژه «می تو» و هم پروژه «قبح زدایی از کشف حجاب» فعال بوده و با دشمن هم‌صدا هستند؟!

جنبش «هویت خواهی قومی» اسم رمز «تجزیه طلبان» برای فریب افکارعمومی

روزنامه سازندگی مطلبی با عنوان «هشت جنبش ترکیبی» به قلم «حمیدرضا جلایی پور» منتشر کرده است. جلایی پور در روزهای گذشته در تشریح آشوب های اخیر گفته بود:« معتقدم با مرگ مهسا هشت جنبش در ایران فعال شدند و این خیزش را توضیح می‌دهند؛ جنبش‌هایی که از درون جامعه می‌آیند و عقبه دارند و عبارتند از: ۱-جنبش جوانان ۲ـ جنبش زنان ۳ـ جنبش دانشجویان ۴ـ جنبش دموکراسی‌خواهی. ۵- جنبش عدالت‌خواهی. ۶ـ جنبش هویت‌خواهی قومی. ۷ـ جنبش محیط‌زیستی . ۸ـ حرکت ایرانی‌های خارج از کشور.»

در میان جنبش های ذکر شده توسط جلایی پور، یک عنوان بیش از بقیه قابل تأمل است و آن «جنبش هویت‌خواهی قومی» است. به دلایل متعدد در ایرانِ اسلامی ما به هیچ عنوان تشکیلاتی با عنوان «جنبش هویت‌خواهی قومی» نداریم. چرا که اقوام و قومیت های مختلف در ایران همگی خود را ذیل «ایرانِ یکپارچه» تعریف می کنند.

در این میان برخی گروهک های ورشکسته وجود دارند که دم از تجزیه طلبی می زنند و همگی نیز سابقه اقدامات تروریستی و قتل عام مردم و قتل وحشیانه زنان را در کارنامه خود ثبت کرده اند. این گروهک های جنایتکار هیچ نسبتی با قومیت ها و اقوام مختلف در ایران نداشته و به هیچ عنوان نیز پایگاه اجتماعی قابل توجهی ندارند.

پس بنابراین می توان به جرأت گفت که «جنبش هویت‌خواهی قومی» به هیچ عنوان وجود خارجی نداشته و در حقیقت اسم رمز «تجزیه طلبان» برای انحراف و فریب افکارعمومی است.

چرا که قاطبه ملت عزیز ایران با گرایش های مختلف سیاسی، به شدت با تجزیه طلبی مخالف بوده و هیچگاه در پازل دشمن در پروژه «تکه تکه کردن ایران» بازی نکرده است. «ایرانِ یکپارچه» جزو خطوط قرمز مردم ایران است؛ برای همین اصلاح طلبان تندرو برای رسمیت دادن به تجزیه طلبی مجبورند از آن با عناوین فریبنده از جمله «جنبش هویت خواهی قومی» نام ببرند.

لازم به ذکر است که در روزهای گذشته یکی از فعالین جریان برانداز در توئیتی نوشته بود:«...ملت های غیرفارس به دنبال طلاق متمدنانه از فارسستان هستند.»

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول