اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

همان جبهه‌ مقابل روسیه، در اغتشاشات مقابل ایران ایستاده است

در ویژه‌برنامه شبکه لبنانی مطرح شد که چند هفته قبل از آغاز اغتشاشات در ایران دولتهای غربی ارتباط با ایران در مذاکرات را قطع و شروع به بهانه‌گیری کردند.

همان جبهه‌ مقابل روسیه، در اغتشاشات مقابل ایران ایستاده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین لبنان در ادامه پوشش تحلیلی اغتشاشات در ایران، در ویژه‌برنامه سه‌شنبه گزارش کرد که همان کشورهایی که در مقابل روسیه قرار گرفته‌اند همان‌ها در اغتشاشات، در مقابل ایران صف‌آرایی کرده‌اند.

راهکار اساسی پایان حضور تروریست‌ها در کردستان عراق است

سیاوش فلاح پور تحلیلگر سیاسی در این برنامه با اشاره به حضور برخی گروههای تروریستی در کردستان عراق، گفت، ایران اجازه نمی‌دهد از خاکش هیچ یک از همسایگان هدف قرار بگیرند و در مقابل انتظار دارد کردستان عراق نیز از هیچ گروهی که امنیت ملی ایران را به خطر می‌اندازد، میزبانی نکند.

وی با اشاره به مشکل حضور تروریست‌ها در پشت مرزهای ایران در منطقه کردستان عراق تأکید کرد، راهکار اساسی، پایان دادن به حضور تروریست‌ها در کردستان عراق است.

او گفت، برخلاف رویکرد ترکیه در مقابل عراق، رفتار ایران با عراق به عنوان کشور همسایه و برادر رفتار می‌کند اما در عین حال نمی‌تواند بر سر امنیت ملی خود مسامحه کند.

شکست راهبرد حمله به یمن به عنوان زدن حلقه ضعیف‌تر

به گفته فلاح‌پور، ایران در مقابل جنگی ترکیبی است  که شامل حمایت مالی و لجستیک بی‌سابقه از عناصر خرابکار در داخل و استفاده فراگیر از رسانه‌ها و فضای مجازی است... دشمن با هدف گرفتن یمن، تلاش کرد که در ظاهر ضعیف‌ترین حلقه محور مقاومت را هدف بگیرد اما شکست خورده و به نتیجه نرسیده و الان تلاش میکند حلقه اصلی که ایران است هدف بگیرد و بعد از این راهبرد دیگری برایشان نمی‌ماند چون همه راهکارها و راهبردها را [از جمله حمله به لبنان و سوریه] آزموده‌اند و به نتیجه نرسیده‌اند.

ایران بعد از مرحله تدافعی، وارد مرحله تهاجمی شده است

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که ایران مرحله خطرناک توطئه را پشت سر گذاشته است و حتی برای اولین بار وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران برای اولین بار بیانیه مشترک دادند و اطلاعات زیادی در این بیانه منتشر کردند و طراحی دشمن را توضیح دادند... فکر می‌کنم ما در مرحله جدیدی هستیم که امنیت ایران را هدف قرار داده است... فکر می‌کنم بعد از سخنان اخیر رهبر انقلاب، ایران از مرحله دفاعی به مرحله تهاجمی وارد شده است.

قطع تماس‌ها با ایران چند هفته قبل از اغتشاشات

فلاح‌پور در پاسخ به سوالی درباره نقش اروپایی‌ها در طراحی کنونی علیه ایران گفت، ما وقتی درباره اروپایی‌ها وقتی صحبت می‌کنیم، مشخصا از فرانسه و آلمان و سفارتخانه‌های آنان در تهران صحبت می‌کنیم. از نقش آنان در این اغتشاشات... چند هفته قبل از آغاز توطئه در ایران، تماس غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای با ایران قطع شد و ایران را متهم کردند به قطع روابط و بهانه آوردند که پاسخ ایران غیرمعقول است. الان روشن شده که همان جبهه‌ای که در مقابل روسیه قرار دارد یعنی آمریکا و ناتو، اکنون مقابل ایران قرار گرفته‌اند.

 

اغتشاشات در مراحل پایانی است

او گفت، فکر می‌کنم حالا که دستگاه‌های اطلاعاتی ایران اعلام می‌کند که چهل عنصر خارجی را در اغتشاشات بازداشت کرده معنایش این است که ایران دارد به مراحل پایانی این توطئه نزدیک می‌شود... الان با روشن شدن نقش کشورهای اروپایی در این اغتشاشات و این طراحی علیه ایران، دیگر خیلی از احزاب سیاسی و حتی بخش بزرگی از مردم با ماندن در توافق هسته‌ای دیگر موافق نیست.

در بخشی دیگر از این برنامه گفت، خط قرمز ایران وحدت و یکپارچگی کشور است...  برخی از معترضان وقتی حادثه شاهچراغ را که داعش بر عهده گرفت، دیدند، دریافتند که برخی طرف‌ها در حال سوءاستفاده از وضعیت موجود هستند و وحدت ایران و یکپارچگی آن را هدف گرفته‌اند.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول