اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبرخوب|گوش شیطان کر! دانش بنیان ها باز هم گل کاشتند/موتور جت ایرانی تحریم ها را دور زد!

داستان گنجشک و فیل را شنیده اید؟ همان گنجشک کوچولو که روی فیل نشسته بود و وقت پریدن که شد با چشمان ریز نگاهی به فیل کرد و گفت :«جناب فیل! محکم بنشین که من می خواهم بپرم !» نَقل فکر و خیال این روزهای بعضی هاست.خواستم بگویم حال دلتان خوب و شور و شادیتان بیش باد !

خبرخوب|گوش شیطان کر! دانش بنیان ها باز هم گل کاشتند/موتور جت ایرانی تحریم ها را دور زد!

گروه خبر خوب:داستان گنجشک و فیل را شنیده اید؟ همان گنجشک کوچولو که روی فیل نشسته بود و وقت پریدن که شد با چشمان ریز نگاهی به فیل کرد و گفت :«جناب فیل! محکم بنشین که من می خواهم بپرم !» نَقل فکر و خیال این روزهای بعضی هاست.خواستم بگویم حال دلتان خوب و شور و شادیتان بیش باد ! ایران اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد. پس صبح پاییزیتان بخیر ! بفرمایید به صرف چند خبر خوب از ایرانی شاد و سرزنده.

*دست مریزاد هم وطن باغیرت!

تعریف از خود نباشد،گوش شیطان کر! ما ایرانی ها همیشۀ تاریخ به اتحاد و همدلی معروف بوده ایم. اما این روزها که تب و تاب  حضور تیم ملی کشور عزیزمان در جام جهانی، دل هایمان را بیش از پیش یکی کرده است، دست خودمان نیست ! حرف از ملیت و پرچم واین حرفها که به میان می آید غرورمان سرریز می شود. .«بهرام حیدری» هم یک ایرانی با غیرت است که به فرزندانش عشق به وطن را آموخته و از بندر سیریک هرمزگان آرزومند پیروزی تیم ملی ایران است.دست مریزاد هم وطن باغیرت! ما هم مثل شما و خانواده دوست داشتنی ات، آرزومند سربلندی ایران اسلامی و اهتزاز پرچم زیبای وطن عزیزمان هستیم .

*از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!/ما که سرمان به کار خودمان گرم است

شاید این سخن معروف را از شهید بهشتی بارها و بارها شنیده باشید:«آمریکا! از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.» جمله ای خطاب به دشمن قسم خورده جمهوری اسلامی ایران که به خصوص این روزها حسابی با نوچه هایش مشغول نقشه کشیدن است و برای اینکه ایران و ایرانی خواب راحت نداشته باشند، خواب را از چشمان خودش هم گرفته است. حالا بشنوید از پیشرفتی در صنعت هوانوردی ایران، آن هم با وجود تحریم های همه جانبه در این صنعت! طراحی و ساخت اولین موتور جت هواپیما توسط گروه مپنا و رو نمایی از این محصول ایرانی در نمایشگاه بین المللی هوایی ایران .بگذارید دشمن نقشه هایش را بکشد، ما که سرمان به کار خودمان گرم است !

*خانواده شهید نیروی انتظامی در ثواب آخرین مأموریت او شریک شدند

پای سفره عقد که نشست دلش حسابی پر بود. هم از دلشوره ،هم از غرور.  لباس نظامی برایش قداست داشت، لبریز از حس وطن دوستی و عاشقی بود. او یقین داشت تمام عمرش را به یک مرد تکیه می کند، مردی که غیرت و مردانگی حرف اول و آخر اوست ، حتی در این روزها که  بی مهری بعضی ها به مأموران نیروی انتظامی، دل او و فرزندانش را می آزرد. پنجم آبان ماه بود که «سرهنگ تورج اردلان»، از کارکنان انتظامی کلانتری بانه کردستان بر اثر سنگ پرانی و پرتاب بمب‌های دست ساز اغتشاشگران از ناحیه سر مجروح و به علت شدت جراحات وارده دچار مرگ مغزی شد. چند هفته گذشت . انگار دلشوره های آن روزهای عروس خانم بی دلیل نبود. حالا هم او و هم دو فرزندش باید تصمیمی بزرگ می گرفتند. تصمیمی به بزرگی قلب مهربان پدری که برای امنیت مردم کشورش تا پای جان ایستاد. خانواده شهید نیروی انتظامی،سرهنگ تورج اردلان، یازده عضو از بدن او را به افراد نیازمند اهدا کردند تا در ثواب آخرین مأموریت او شریک شوند.

*ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست /عرض خود می بری و زحمت ما افزایی!»

قرار است حال دلمان خوب باشد و به ایرانی بودنمان ببالیم .اینطور نیست؟ اصلاً قرار است با پرچم سه رنگمان چشم دشمن را کور کنیم و با سرود ملّیمان گوش هایش را کر تا فکر و خیالات واهی را از سرش بیرون کند. هر چقدر هم تلاش کند تا سر نوجوانان و جوانانمان را گرم کند ، ما هم تلاش می کنیم تا آگاه تر از قبل، زیر بار منت نرویم. دانش بنیان ها باز هم گل کاشتند!  ساخت دستگاه امحا و بازیافت لامپ‌های فلورسنت با یک‌ پنجم هرینه نسبت به نمونه خارجی .به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان که در پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری مستقر است،با توجه به خطراتی که جیوه برای سلامتی انسان و محیط زیست دارد و سالانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون عدد از لامپ‌های فلورسنت و لامپ‌های گازی، عمدتاً به صورت غیر اصولی دور ریخته می‌شوند،  برای نخستین بار در کشور و توسط این شرکت،  مرکزی در جهت مدیریت، کنترل و حذف بخارات جیوه و امحای اصولی آن‌ها  راه‌اندازی شده است.اینجاست که باید به بدخواهان  گفت : «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست /عرض خود می بری و زحمت ما می داری!»

*حواسمان به  قول و قرارهایمان با خدای مهربان باشد 

راستش یاد روزهای پیش از کرونا افتادم. روزهایی که آلودگی هوا، بهانه تعطیلی بچه محصل ها بود و در کنار همه نگرانی ها کلی خوشحالشان می کرد! اما کرونا که آمد، کوچک و بزرگ پشت دستمان را داغ کردیم که اگر همه چیز روبه راه شود قدر عافیت را تا می توانیم بدانیم و هرگز ناسپاسی نکنیم. و حالا این روزها که باز هم آلودگی هوا بچه ها را خانه نشین کرده است، یاد وعده وعیدهایمان افتادم. یاد قول و قرارهایمان .خداوند در آیه 67 سوره مبارکه اسرا  می فرماید:« وَإِذَا مَسَّکُمُ الضُّرُّ فِی الْبَحْرِ ضَلَّ مَنْ تَدْعُونَ إِلَّا إِیَّاهُ فَلَمَّا نَجَّاکُمْ إِلَى الْبَرِّ أَعْرَضْتُمْ وَکَانَ الْإِنْسَانُ کَفُورًا /و زمانی که در دریا سختی و آسیبی به شما رسد، هر که را جز او می خوانید ناپدید و گم می شود، و هنگامی که شما را [با سوق دادنتان] به سوی خشکی نجات دهد [از خدا] روی می گردانید. و انسان [با اینکه الطاف خدا را همواره در زندگی خود لمس می کند] بسیار ناسپاس است.»حواسمان به  قول و قرارهایمان با خدای مهربان باشد. مرد است و قولش! 

خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول