اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

جام جهانی 2022| ایران - ولز؛ آغاز عملیات امید آفرینی با شکار اژدها

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین مسابقه در جام جهانی 2022 از ساعت 13:30 روز جمعه به مصاف ولز خواهد رفت.

جام جهانی 2022| ایران -  ولز؛ آغاز عملیات امید آفرینی با شکار اژدها

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان روزهای سخت و پرفشاری را پشت سرگذاشت،  حدودا از یک ماه قبل هجمه ناجوانمردانه به ملی پوشان آغاز شد و قبل از مسابقه با انگلیس این حملات به اوج خود رسید تا بازیکنان تیم کشورمان از نظر روحی و روانی بدون تمرکز در میدان حاضر شوند با این حال  بعد از سوت پایان مسابقه، بازیکنان و کادرفنی در ورزشگاه هم قسم شدند که برای دفاع از اعتبار فوتبال کشورمان در دو بازی آینده مقتدرانه به میدان بروند و به حواشی غیر فوتبالی توجهی نداشته باشند.

تیم ملی همچنان برای کسب نتایج خوب و حتی صعود تاریخی از گروهش امید دارد. می‌توانیم به پیروزی مقابل ولز در بازی فردا امیدوار باشیم  به شرطی که مثل دقایق پایانی بازی با انگلیس منسجم، هماهنگ و کوبنده بازی کنیم. حضور نفراتی چون سامان قدوس، علی قلی زاده، سردار آزمون و مهدی طارمی  باعث زهردارتر شدن خط حمله تیم ملی می شود. همدلی و هماهنگی بازیکنان و بی‌توجهی به حواشی رخ داده می‌تواند رمز پیروزی و موفقیت تیم ملی قلمداد شود. 

نقطه ضعف تیم ملی کشورمان هم در خط دفاعی و دروازه است. جایی که هنوز تیم ما به هماهنگی و انسجام لازم نرسیده است. مصدومیت علیرضا بیرانوند و غیبت احتمالی او می‌تواند شرایط را برای تیم ملی سخت‌تر کند با این حال گفته شده احتمال دارد بیرانوند با استفاده از نقاب در میدان حضور پیدا کند یا امیر عابدزاده سنگربان تیم ملی در این مسابقه باشد. در دیدار با انگلیس آرایش متفاوت خط دفاعی مان یکی از عوامل ناهماهنگی بود. باید دید کی‌روش در این دو روز گذشته چه تدابیری برای انسجام بیشتر سازمان دفاعی تیم ملی اندیشیده است. خود کی‌روش هم باید بیش از همه آرامش و تمرکز خود را برای مهم ترین مسابقه عمرش حفظ کند.

ولز به اندازه تیم انگلیس قدرتمند نیست  ولی بازی با این حریف هم آسان نخواهد بود. ولز در رده نوزدهم رده بندی فیفاست و تیم ملی کشورمان بیستم است اما فراموش نکنیم تیم ملی در اردوی اتریش خود حتی موفق به شکست اروگوئه پرستاره شد. اروگوئه‌ای که در رده چهاردهم فیفا قرار دارد، بنابراین بردن ولز دور از دسترس نیست به شرطی که بازیکنان تیم ملی مثل همان اردوی اتریش از نظر روحی و روانی در وضعیت مطلوب و ایده‌آل خود باشند. 

ولز دومین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کند در حالیکه تیم ملی ایران برای ششمین مرتبه در جام جهانی حضور دارد و سه برابر این تیم تجربه جهانی داریم اما ولزی‌ها بازیکنان مطرح‌تری در جهان فوتبال دارند. به جز گرت بیل کاپیتان مشهور ولز دن جیمز، بازیکن کنونی لیدزیونایتد، ارون رمزی دیگر ستاره‌های ولز محسوب می شوند. بزرگ‌ترین نقطه مثبت تیم ولز یقیناً روحیه جمعی و هارمونی این تیم خواهد بود که زبانزد رسانه‌های دنیا شده است اما شکست  این تیم که لقب اژدها دارد دور از دسترس نخواهد بود به شرطی که بازیکنان همدل و متحد تا پای جان برای ایران  تلاش کنند. شکار اژدها اولین گام برای بازگشت غرور آمیز به جام جهانی و اولین قدم در مسیر رویایی صعود تاریخی خواهد بود. 

تیم ملی ایران یک بازی دوستانه با تیم ولز قبل از جام جهانی 1978 آرژانتین انجام داده که ولز در آن دیدار یک بر صفر به پیروزی رسید اما فردا روز دیگری برای فوتبال ایران خواهد بود روزی که دعای خیر یک ملت حامی معنوی ملی پوشان است تا نخستین برد جام جهانی 2022 رقم بخورد.

ساعت 22:30 فردا شب نیز آمریکا و انگلیس دیگر مسابقه این گروه را برگزار می‌کنند.

جدول گروه B

1- انگلیس3 امتیاز

2-آمریکا یک امتیاز

3- ولز یک امتیاز

4- ایران بدون امتیاز

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول