اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

از پریروز تا پس‌فردا

غرب امروز می‌خواهد ایران را با گروگان گرفتن ذهن دیروز و فردای ایرانیان در پیچیده‌ترین عملیات جنگ روانی گرفتار کند.

خبرگزاری فارس ـ یادداشت ـ محمدکاظم انبارلویی: 1- اخیرا کتابی تحت عنوان «از پریروز تا پس‌فردا» به قلم آقای جلال سبحانی به مناسبت روز جهانی فلسفه منتشر شده است. این کتاب کندوکاوی در حیات فکری به‌ویژه تفکر و اندیشه سیاسی دکتر احمد فردید است.
فردید یکی از بزرگترین فیلسوفان معاصر کشورمان است که اندیشه فلسفی او بر شماری از روشنفکران و نخبگان و حتی مبارزان سیاسی و نویسندگان معاصر سایه افکنده است.

جلال سبحانی در کتاب «از پریروز تا پس‌فردا» می‌نویسد «احمد فردید به ولایت معصوم باور داشت و امام عصر (عج) را مأمور تأسیس این ولایت از طرف خداوند می‌شمرد. او انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی را پیش‌درآمد تحقق امت واحد جهان با رهبری امام عصر (عج) می‌دانست.»

فردید برای تاریخ، پنج مرحله قائل است؛ پریروز ، دیروز ، امروز ، فردا و پس‌فردا . او می‌گوید : بحران‌های عصر حاضر، بشر را برای تشکیل یک امت واحده آماده می‌کند و آن‌هم موجب ورود بشر به عصر پس‌فردا شده و ظهور را به دنبال خواهد داشت.

فردید انقلاب اسلامی را آغاز نسخ ادوار تاریخی ، طرد ولایت شیطانی ، زمینه‌ساز ظهور ولایت علوی و مهدوی می‌داند و نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه را بسترساز این ظهور می‌کند.
2- تمام تلاش غرب به‌ویژه آمریکا و انگلیس با اخلال در حافظه تاریخی ملت ما بر این امر متمرکز شده که ملت نفهمد پریروز کجا بوده، دیروز بر او چه گذشته است امروز در کجای تاریخ ایستاده و فردا به کدامین وادی حیات تاریخی خود گام خواهد گذاشت و از همه مهمتر پس‌فردای تاریخ به کجا رهسپار می شود.

آثار قلمی زیادی تولید شده که نگذارد ملت به این ادراک برسد که 100 سال پیش در مشروطه چه گذشت و تاریخ دوران پهلوی چگونه بود؟ ریشه‌های انقلاب اسلامی با تکیه بر خودآگاهی ملی به رهبری مراجع به‌ویژه امام (ره) چگونه از پس حوادث پریروز و دیروز اینقدر محکم و پابرجا به اینجا رسیده است.

امروز تمام تلاش غرب آنهم پس از ترقه‌بازی در بیابان‌های اطراف مرزهای ایران و خیابان‌های کشور این است که نگذارد مصلحان سیاسی که در اندازه عمل به رسالت انبیا و اولیای الهی در تاریخ ما ظاهر شده‌اند پیام الهی آنها به گوش جهانیان وحتی به گوش نسل کنونی و نسل فردای ایران برسد.

غرب می‌خواهد ایران دیروز را سیاه و تاریک و ایران فردا را بن‌بست و ناامیدکننده تصویر کند. این تصویر را بر امواجی از دروغ ، تحریف و جعل به جامعه ما حقنه کند. آنها امروز سرگرم یک جنگ جهانی رسانه‌ای برای تصویرسازی «دیو» از ایران اسلامی و «پری» ازغرب هستند.

غرب امروز می‌خواهد ایران را با گروگان گرفتن ذهن دیروز و فردای ایرانیان در پیچیده‌ترین عملیات جنگ روانی گرفتار کند. اما هرچه جلوتر می رود خود بیشتر گرفتار می‌شود.
3- غرب نیک می‌داند ملت ایران سوار قطاری شده که با «آگاهی» «آزادی» و «هوشمندی» از سراب رویای اروپایی و آمریکایی عبور کرده است.این قطار با مسافرانش به سرعت به سوی یک رستاخیز روحی و معنوی و برپایی حکومت الهی در جهان پیش می‌رود.

سونامی دروغ ،تهمت، جعل و تحریف که ‌آمریکا علیه ایران راه انداخته است مأموریت دارد، گذشته ، حال و آینده ایران را بیرحمانه شخم بزند و بذر خشونت ، بیرحمی ، اغتشاش و آشوبگری بکارد. همه این تلاش‌ها برای این است قطار پیشرفت ملت ایران نتواند از گردنه‌های صعب‌العبور تاریخ معاصر به سلامت عبور کند.

4- تمرکز شعارها و فشارها در فتنه اخیر به سمت و سوی ولایت فقیه و مصداق آن ریشه در چنین رویکردی دارد.این راهبرد یک کپی‌برداری ناشیانه از راهبرد سیاسی عمال اموی و عباسی پس از رحلت پیامبر اعظم (ص)است. امویان و عباسیان لعن ، نفرین و توهین به علی (ع) و خاندان وی را به صورت یک گفتمان سیاسی مسلط توأم با خشونت و کشتار بیرحمانه و کشتار حداکثری پیش می‌بردند، اما نتوانستند یاد پیامبر اعظم (ص)، علی (ع) و خاندان او را در تاریخ محو کنند.
انقلاب اسلامی از میان هیاهو و داد و فریاد گرد وخاک فضای غبارآلود قرن‌ها که چنین حقیقتی را می‌پوشاند سربرآورد و امروز چون خورشیدی فروزان همزمان در پنج قاره جهان نورافشانی می‌کند.

دشمن امروز درایران بر چهره مردی خاک می پاشد که چهره او چون خورشیدی در جهان می‌درخشد و روز به روز انوار نورانی تفکر رهایی‌بخش او به اذهان پاک روشنفکران ، متفکران ، نخبگان و آزادگان جهان بیشتر راه پیدا می‌کند.

5- غرب امروز همه ظرفیت خود را روی میز گذاشته است تا سرزمین ایران را تجزیه و تکه‌تکه کند تا جلوی جغرافیای نفوذ آن را بگیرد. 

امروز غرب نیک می‌داند جغرافیای ایران اسلامی، ایران فرهنگی، ایران انقلابی، ایران نظامی و سیاسی محدود به جغرافیای طبیعی آن نیست. «ایران قوی»، آمریکا و اروپا را سخت عصبانی کرده است. آنها طاقت شنیدن پیشرفت‌های محیرالعقول علمی ایرانیان را ندارند. غرب امروز با وجود تکیه بر زرادخانه‌های هسته‌ای در برابر قدرت نظامی ایران زانو زده و کرکره حمله نظامی به ایران را پایین کشیده است.آنها خوب می‌دانند که تیری که امروز ما شلیک می‌کنیم ممکن است پس از گذشت سی و چند سال به هدف بخورد. این را در مرگ سلمان رشدی آنهم پس از گذشت هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران در قلب نیویورک تجربه کرده‌اند.

6- امروز در ایران یک دولت قوی و مقتدر با رهبری هوشیار و همیشه در صحنه با ملتی شجاع و بصیر و دست به ماشه مستقر است. امروز جایگاه ایران در منطقه و جهان استوارتر از همیشه است . فردا مطمئنا بهتر از امروز است و پس‌فردا قطعا در حال و هوای فضای ظهور بهتر از همیشه خواهد بود. قداره‌بندان غرب و خون‌آشامان غرب نمی‌توانند جلوی این سیر شتابان تاریخی را بگیرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم اصفهان فرمودند : «رونق و پیشرفت جمهوری اسلامی، منطق دموکراسی لیبرال غربی‌ها را باطل کرده است. غرب از پیشرفت ایران، ناراحت و عصبانی است. غرب با منطق دموکراسی لیبرال، دنیا را غارت می‌کند.»

علت دشمنی آمریکا با ملت ایران که امروز دست به ترور و خشونت برده ، این است، ایران دیروز، امروز و فردا جلوی غارتگری آمریکا را در دنیا گرفته است. ملت ایران تا پایان نابودی امپریالیسم در جهان با منطق غارتگری آمریکا مقابله خواهد کرد.ملت ایران در دوقطبی پیشرفت – توقف در قطب پیشرفت ایستاده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول