اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

دانش‌آموز کرمانشاهی موفق به کسب مدال نقره اختراعات جهانی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: علی خونساری، دانش‌آموز کرمانشاهی با اختراع جلیقه نجات هوشمند، موفق به کسب مدال نقره اختراعات جهانی در کشور کره جنوبی شد.

دانش‌آموز کرمانشاهی موفق به کسب مدال  نقره اختراعات جهانی شد

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: مسابقات جهانی اختراعات از تاریخ ۲۳ الی ۲۷ آبان‌ماه در شهر سوئل کشور کره جنوبی برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۲۰ کشور جهان در این مسابقات حضور داشتند، افزود: ۴۷۰ اختراع با حضور مخترعین از کشورهای مختلف جهان داوری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تیم جمهوری اسلامی ایران از سوی فدراسیون مخترعین به این مسابقات اعزام شده است، تصریح کرد: در این مسابقات آقای علی خونساری دانش‌آموز کرمانشاهی پایه یازدهم رشته کامپیوتر با ۱۷ سال سن از هنرستان زنده‌یاد محمدیان توانست مدال نقره جهان را کسب کند.

محمدی، اختراع این دانش‌آموزش را جلیقه نجات هوشمند اعلام کرد و گفت: این جلیقه که به سیستم مرکزی متصل است باعث می‌شود اگر شناگری در آب غرق شد، سیستم مرکزی، شاع حرکتی و محل غرق‌شدگی را مشخص کند.

وی با بیان اینکه این اختراع در اداره ثبت اختراعات جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به شعار سال مبنی بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، اکنون می‌طلبد تا اختراع این جوان کرمانشاهی توسط تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران به تولید انبوه برسد.

مژگان شهبازی مادر این دانش آموز نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: علی، از سوم دبستان آموختن در کلاس‌های رباتیک را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه تحصیل در دبیرستان هوشمند نقش موثری در موفقیت فرزندش داشته است، افزود: در مسابقات تولید محتوا که توسط آموزش و پرورش در سطح استان برگزار شد مقام اول را کسب کرد.

شهبازی در پایان با ابراز خوشحالی از این موفقیت، گفت: علی، علاوه بر این اختراع، درحال نگارش کتاب نیز هست و روزانه ۸ ساعت برای کار خود وقت صرف می‌کرد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول