اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

علت غیبت یزدانی درجام جهانی آمریکا/ نابغه باید در جام تختی روی تشک برود

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: وقتی دیوید تیلور که مسابقات در کشورش برگزار می شود حضور ندارد، چه لزومی دارد که حسن یزدانی اعزام شود.

علت غیبت یزدانی درجام جهانی آمریکا/ نابغه باید در جام تختی روی تشک برود

محمد ابراهیم امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص عدم حضور حسن یزدانی در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد اظهار داشت: در خصوص عدم حضور حسن یزدانی در ترکیب منتخب ایران در رقابت‌های جام جهانی آمریکا که قرار است طی روزهای 19 و 20 آذرماه برگزار شود، باید بگویم که با تصمیم کادر فنی تیم ملی و با در نظر گرفتن مراحل مختلف چرخه انتخابی تیم ملی و لحاظ کردن شرایط سنی و فنی کشتی گیران مقرر شد تیم ملی برای این رقابت ها با ترکیب جوان و آینده دار برای پشتوانه سازی و همچنین با حضور چند کشتی  گیر با تجربه به این رقابت‌ها اعزام شود.

وی افزود: میانگین سنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در این مسابقات حدود 20 الی 21 سال است. کشتی گیران مطرحی همچون رحمان عموزاد،امیرعلی آذرپیرا با 20 سال سن، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی با 21 سال سن، ابراهیم الهی و امیررضا معصومی با 18 سال سن و برادران فیروزپور هر کدام با 20 و 22 سال کشتی گیران جوانی هستند که در ترکیب تیم ملی حضور دارند.

* مسابقات جام جهانی برای محک خوردن جوانان است

سخنگوی فدراسیون کشتی درباره اهمیت رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد عنوان کرد: در گذشته برای فدراسیون تورنمنت‌های معتبر مانند جام جهانی مهم بود، اما در حال حاضر با نگاه المپیک محوری اولویت اول فدراسیون المپیک و بعد رقابت های جهانی بزرگسالان است. جام جهانی پس از تغییر نگاه فدراسیون برای محک خوردن جوانان و کسب تجربه برای رسیدن به اهداف عالیه فدراسیون انتخاب شد.

وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که در جام جهانی فرنگی که در باکو آذربایجان برگزاری شد، تیم ملی کشتی فرنگی را با ترکیبی جوان راهی این رقابت‌ها کردیم. خوشبختانه جوانان ما در این مسابقات خوش درخشیدند و در حضور بزرگان کشتی جهان بهترین نتیجه را کسب کردند. در واقع تیم ملی کشتی آزاد هم تیم دوم خود را با حضور با تجربه ها راهی آمریکا می کند تا در این رقابت‌ها به خوبی محک بخورند. 

* یزدانی باید در جام تختی که برگزار خواهد شد کشتی بگیرد

امامی درباره مسابقات جام تختی و حضور ملی پوشان گفت: براساس چرخه انتخابی تیم ملی حسن یزدانی و دیگه مدال آوران جهانی 2022 صربستان می بایست در بهمن و یا اسفند ماه در یک تورنمنت بین المللی شرکت کنند. پس از این رقابت ها هم مسابقات بین المللی جام تختی را داریم که در این رقابت ها صرفا دارندگان مدال طلای رقابت های جهانی 2022 بلگراد از حضور در این رقابت‌ها معاف هستند و با توجه به این قانون حسن یزدانی که مدال نقره در رقابت های قهرمانی گرفته است باید در جام تختی با کشتی گیران دیگر کشتی بگیرد.

* تیلور در این مسابقات شرکت نکرده؛ یزدانی چرا باید اعزام شود؟

سخنگوی فدراسیون کشتی با اشاره به غیبت دیوید تیلور در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد آمریکا عنوان کرد: هر سرمربی برای موفقیت تک تک نفرات تیم ملی استراتژی خاص خود را دارد. علاوه بر یزدانی دیگر کشتی گیران مدال آور مسابقات جهانی بلگراد مانند امیرحسین زارع،یونس امامی، رضا اطری، علیرضا سرلک و محمدحسین محمدیان هم در ترکیب تیم ایران برای جام جهانی آمریکا حضور ندارند. از طرفی هم وقتی دیوید تیلور که مسابقات در کشورش برگزار می شود حضور ندارد، چه لزومی دارد که حسن یزدانی به این مسابقات اعزام شود؟

وی در پایان خاط نشان کرد: ما باید از حسن یزدانی محافظت کنیم و در هر میدانی او را روی تشک نبریم. مسلما با نگاه المپیک، فنی و استراتژی که کادر فنی دارند نباید با تمام سرمایه های خودمان در این رقابت‌ها شرکت کنیم. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول