اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

«فردوس» گروهی آتش به اختیار در گیلان/ خادمانی که سلامت را برای مناطق محروم به ارمغان می‌آورند

گروه جهادی فردوس از هسته‌های آتش به اختیار در نظام سلامت گیلان است که طی سال‌های اخیر سلامت رایگان را برای مردمان مناطق کم‌برخوردار به ارمغان آورده‌اند.

«فردوس» گروهی آتش به اختیار در گیلان/ خادمانی که سلامت را برای مناطق محروم به ارمغان می‌آورند

خبرگزاری فارس - رشت، حمیدرضا دنیادیده: خرداد ماه سال۱۳۹۶ بود که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی با دانشجویان، آن‌ها را به تلاش جدی و همه‌جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه توصیه فرمودند.

 

 

امام خامنه‌ای در ضمن این بحث فرمودند که «من به همه‌ی آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار.»

 

 

پس از این فرمان جهادی رهبر معظم انقلاب اسلامی، گروه ها و هسته‌های خودجوش مردمی برای پیشرفت و رفع محرومیت‌ها از چهره زنگار مناطق کم‌برخوردار و توسعه‌نیافته، راه‌اندازی شد.

 

 

یکی از گروه‌های خودجوش و آتش به اختیاری که از همان روزهای نخست فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در استان گیلان و شهر رشت تشکیل شد، گروه جهادی «فردوس» بود.

 

 

 

فردوس تیمی متشکل از پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و بسیجیانی است که حدود پنج سال خدمات رایگان سلامت محور را به اقصی نقاط استان ارایه کرده و همچنان حرکت خودجوش این گروه تخصصی عام‌المنعه، ادامه دارد.

 

 

آخرین برپایی اردوی جهادی، بهداشتی، درمانی جهادگران گیلانی گروه فردوس در منطقه لولمان از توابع شهرستان رشت بود که با تلاش و همت این گروه و بسیج جامعه پزشکی رقم خورد.

 

 

پزشکان، پرستاران، دندانپزشکان و دیگر کادر بهداشت و درمان در گروه جهادی فردوس خدمات رایگانی نظیر ویزیت پزشکی و دندانپزشکی، پایش سلامت و غربالگری دیابت و فشار خون بالا و مشاوره مامایی و روانشناسی به مردمان لولمان رشت ارایه کردند.

 

 

خدمات گروه جهادی فردوس گیلان همچون عارفان و سالکان، بی‌منت و به دور از هیاهو است. آنها حتی حاضر نیستند نامشان برای همه آشنا باشند. خادمان سلامت فردوس معتقدند همین که خدا خدمتشان به مردم را می‌بینند، برایشان کافی است.

 

 

یکی از جهادگران فردوس هدف از برپایی چنین اردوهایی را صرفاً جلب رضایت الهی، لبیک به فرمان آتش به اختیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور جوانان در عرصه مستقیم خدمت به مردم، می‌داند.

 

 

او می‌گوید: سلسله خاطره سازی‌های تک‌تک اعضای گروه فردوس با زن و مرد، نوجوانان و جوانان و پیر و کودک مناطق محروم بسیار برایشان لذت بخش است و می‌توانند در خلال این خدمات بی منت، فرهنگ انقلابی و تفکر بسیجی را به مردم با القا، انتقال دهند.

 

 

تلاش جدی و همه جانبه برای ترویج گفتمان انقلاب و روحیه جهادی در ارایه خدمات همگی در تیم فردوس جمع‌اند.

 

 

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی در نقاط مختلف استان در فردوس دور هم گرد آمده‌اند تا مردم مناطق محروم و کم برخوردار خدمات سلامت محور نظام را بیش از پیش درک کنند.

 

 

آنها معتقدند ثمره سال‌ها تحصیل، تعهد و کسب تخصص، ارایه بسته‌های خدمتی رایگان به مردمانی است که دل در گروه ایران و انقلابی با مشی مردمی دارند.

 

 

فردوسی‌ها در میدان جنگی که هر روز بر حجم و ترکیب آن افزوده می‌شود، افسران، مجاهدان و فرشتگانی منحصربه‌فرد هستند که بال سلامت محور خود را در مناطق کم برخوردار استان گیلان گسترانیده‌اند و با تشکیل هسته‌های فکری و فرهنگی، علمی و عملی و جهادی و مردمی گوی خدمت را از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول