اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نیروهای طرحی شاغل در دوران کرونا باید جذب شوند

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: باید نیروهای طرحی شاغل در دوران کرونا جذب شده و به کار باز گردند.

نیروهای طرحی شاغل در دوران کرونا  باید جذب شوند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمد میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری در نشست خبری با اشاره به هفته بزرگداشت پرستار،اظهار داشت: پرستاران تنها گروهی هستند که در بالینی طی ۲۴ ساعت ،۱۶ ساعت به صورت مستقل از بیمار مراقبت می کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرایی کردن خواسته های جامعه پرستاری،ادامه داد: رئیس جمهور نیز طی این دوران ۲۲ بار دستور در خصوص مسائل پرستاران از جمله تعرفه گذاری خدمات پرستاری صادر کرده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری با انتقاد از سلیقه ای عمل کردن برخی مدیران حوزه سلامت در اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری،ابراز کرد:در دوره پنجم فعالیت سازمان نظام پرستاری اولین کار انحلال سیستم قاصدک بود که مربوط به پرداخت کارانه و اضافه کار پرستاران بود.

میرزابیگی با اشاره به دستاوردهای دوره پنجم سازمان نظام پرستاری،افزود: رسیدن پرداخت معوقات از حدود ۲ سال به ۴-۵ ماه، اعطای امتیازات فصل دهم، اعطای فوق العاده ویژه ،دریافت مجوز استخدامی ۵۲ هزار نیروی سلامت که ۴۵ درصد این تعداد مربوط به جامعه پرستاری بوده است،از جمله اقدامات این سازمان در دوره فعالیت دوره پنجم بوده است.

وی با اشاره به اینکه نوشتن دستورالعمل ها و آیین نامه اجرای و ثبت خدمات پرستاری در اچ آی اس، نوشتن دستورالعمل باز توزیع ....صورت گرفته است، متذکر شد:انصافا رهبر معظم انقلاب،رئیس جمهور،مجلس و سایر دستگاهها پیگیری لازم در خصوص اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری انجام داده اند.

میرزابیگی با بیان اینکه ردیف ویژه برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری در نظر گرفته شده است،گفت: البته برخی دانشگاهها در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری خوب عمل نکرده و سلیقه ای عمل می کنند.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم کارهای به جا مانده را انجام دهیم، تصریح کرد:باز گرداندن نیروهای طرحی که در دوران کرونا فعالیت داشته و تعداد ۱۷ هزار نفر بودند و طرح خود را تجدید کردند باید جذب شوند.

میرزابیگی با تاکید بر اینکه برخی بیمارستانهای از جذب این نیرو ها سرباز می زنند، تصریح کرد:این برخلاف تاکید رهبری معظم و رئیس جمهور است.

وی با اشاره به دومین موضوع در حال پیگیری توسط این سازمان ، متذکر شد: باید به ازای هر ۲۴ ساعت هر تخت بیمارستانی ۲.۵ نفر گروه پرستاری در مراکز درمانی وجود داشته باشند که ۱.۸ دهم باید نیروی دانشگاهی و ۷ دهم نیروی غیر دانشگاهی باشد؛ در حالی که این عدد در حال حاضر ۸.۸ دهم بوده و به عدد یک هم نرسیده است.

میرزابیگی اعطای فوق العاده خاص به پرستاران را سومین موضوع در حال پیگیری این سازمان برشمرد و گفت:موضوع رسیدگی به پرستاران باز نشسته که دچار بیماری های مزمن و صعب العلاج هستند،یکی دیگر از برنامه های این سازمان  است.

رئیس سازمان نظام پرستاری درخواست کرد:باید به پرستاران  آسیب دیده در بیماری های مختلف  دوران کرونا و سایر مقاطع توجه شود و از بودجه اختصاص یافته برای بیماران خاص برای این افراد در نظر گرفته شود.

میرزابیگی افزود:بخشی از بودجه مربوط به تعرفه گذاری خدمات پرستاری به بیمه سلامت و بخشی به تامین اجتماعی و بخشی نیز در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اصراری بر اختصاص ردیف جداگانه برای تعرفه گذاری نداریم،گفت:این طرح شروع شده اما در اجرا دچار مشکلاتی هستیم.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه نظام پرداخت فی فور سرویس هزینه زاست،ابراز کرد: بسته خدمتی عادلانه ای نوشته شده و اجرا می شود و سهم پرستاری به آنچه که در نظام فی فور سرویس وجود داشت بهتر می شود، اما باز کامل مرتفع نخواهد شد.

وی یادآور شد:در فی فور سرویس شکاف پرداختی بین پرستاران و پزشکان روز به روز بیشتر می شد اما اکنون با در نظر گرفتن بسته های جدید پرستاری این مشکل حل خواهد شد؛ ضمن اینکه در قانون جدید پرداختی ها، پرداختها عادلانه خواهد بود.

رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به مهاجرت پرستاران،بیان داشت:بلافاصله بعد از کرونا زیاد شده بود اما اکنون کمتر شده است؛ ضمن اینکه برخی پرستاران مهاجرت کرده برگشته اند.

میرزابیگی درباره افزایش دانشجوی پرستاری،خاطرنشان کرد: بحث پذیرش هدفمند مورد نظر ما قرار دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول