اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

تحقق نیمی از درآمد واگذاری ها

بر اساس آمار وزارت امور اقتصادی و دارایی، نیمی از درآمد 71 هزار میلیاردتومانی حاصل از واگذاری دارایی های مالی دولت در سال جاری محقق شد.

تحقق نیمی از درآمد واگذاری ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس آمار وزارت امور اقتصادی و دارایی، نیمی از درآمد پیش بینی شده در قانون بودجه از محل واگذاری دارایی های مالی در سال جاری ، تا کنون محقق شده است.

طبق قانون بودجه امسال دولت باید 71 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری دارایی مالی درآمد کسب کند که تا کنون نیمی از این رقم ناشی از فروش به صورت حراج در بورس بلوک 12 درصدی پتروشیمی خلیج فارس محقق شد.

حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: با واریز حصه نقدی به مبلغ 32.6 هزار میلیارد تومان حاصل از واگذاری سهام بلوک 12 درصدی پتروشیمی خلیج فارس، بزرگترین واگذاری تاریخ کشور به مرحله عملی رسید.

برنده مزایده بلوک سهام پتروشیمی خلیج فارس سرمایه گذاری اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی صنعت نفت است. 

در قانون بودجه سال قبل 95 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری های دولت پیش بینی شده بود که در عمل 18 هزار میلیارد تومان آن معادل 18.95 درصد آن تا آخر سال محقق شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول