اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه

در ستایش فرزند زمانه بودن/ نگاهی به کارنامه موفق سهیل اسعد

سهیل اسعد براساس تجارب خود مقتضیات زمانه و نیاز نسل امروز را درک کرده است؛ از یکسو در مسابقه محیا با اجرای شاد و آمیخته به طنز خود احکام کاربردی اسلامی را با سبکی نوین به مخاطبان آموزش می‌دهد و از سوی دیگر در قالبی نوین و مخاطب پسند در برنامه‌ای سیال با ضرباهنگی سریع به روایت تجربه زیسته گردشگران ایرانی و خارجی می‌پردازد.

در ستایش فرزند زمانه بودن/ نگاهی به کارنامه موفق سهیل اسعد

خبرگزاری فارس، گروه سینما-سجاد رضایی مقدم:«سهیل اسعد» نامی آشنا برای مخاطبان تلویزیونی و کاربران فعال فضای مجازی است. نامی که به واسطه پخش مستند جهانشهری ها و برخی دیگر از برنامه‌های صدا و سیما بخصوص حضور صمیمانه او در خندوانه و شبکه‌های مجازی بر سر زبان‌ها افتاده است. سهیل اسعد درواقع فعال‌ترین مبلغ اسلام در آمریکای جنوبی و یک لبنانی الاصل اهل کشور آرژانتین است که تا بیست سالگی در آرژانتین زندگی می‌کرد. بعد به لبنان رفت و بعد از سه سال برای تحصیل در حوزه علمیه به ایران آمد. حالا هم بیشتر از دو دهه است که نیمی از سال را در ایران زندگی می‌کند و نیم دیگر را به تبلیغ دین اسلام در سایر نقاط جهان مشغول است. 

در ستایش فرزند زمانه بودن

سبک تبلیغی و همراه شدن اسعد جوانان، موفقیت‌های چشمگیری را نصیب او کرده است.وی فارغ التحصیل دکتری رشته تمدن اسلامی از دانشگاه بیروت ، دانش آموخته فلسفه و عرفان اسلامی از دانشگاه جامعه المصطفی (ص) می‌باشد و در این سال‌ها بدلیل حضور پررنگ در عرصه تبلیغ درک خوبی از رسانه و تأثیر آن بر اذهان عمومی دارد. این روزها فعالیت رسانه‌ای اسعد در ایران پررنگ‌تر شده است. وی همزمان  دو مسابقه" محیا" و مستند" سندباد" را به روی آنتن شبکه دوم سیما دارد و به تازگی بعنوان دبیر سیزدهمین دوره جشنواره مردمی عمار هم انتخاب شده است.

در واقع اسعد براساس تجارب خود مقتضیات زمانه و نیاز نسل امروز را درک کرده است؛ از یکسو در مسابقه" محیا" با اجرای شاد و آمیخته به طنز خود احکام کاربردی اسلامی را با سبکی نوین به مخاطبان آموزش می‌دهد و از سوی دیگر در قالبی نوین و مخاطب پسند در برنامه‌ای سیال با ضرباهنگی سریع به روایت تجربه زیسته گردشگران ایرانی و خارجی می‌پردازد. اسعد که سال‌هاست درگیر شناساندن اسلام است بخوبی دریافته تا ساخت فیلم‌های مستند در خصوص تجربیات گردشگران خارجی از سفر به ایران در کاهش ایران هراسی بسیار مؤثر است، ایرانی که نامش همواره با دین اسلام آمیخته شده است.

«ایران» به شهادت همه کسانی که آن را ابتدا از سوی رسانه‌های جهان دنبال کردند و بعد با ایران واقعی از نزدیک مواجه شدند دو ایران متفاوت است که هیچ تناسبی باهم ندارد. برای همین است سفرنامه‌های گردشگرانی که با ایران واقعی مواجه شدند برای ما ایرانی‌ها بسیار جذاب است. ما می‌توانیم به عنوان یک الگو به علت غنای فرهنگی بر مهمانان خود تاثیر مثبت گذارده و آنها را به عنوان سفیران فرهنگی کشور عزیزمان به سراسر جهان بازگردانیم. این خود یک نوع مبارزه با تخریبی است که سال‌ها بر علیه کشور عزیزمان صورت گرفته است. از سوی دیگر برخی تحت تأثیر رسانه‌های غرب، از زندگی در خارج از کشور تصویری رؤیایی دارند و برای این افراد نشستن پای صحبت‌ها و تجارب صمیمانه و بدون واسطه گردشگران ایرانی و تجربه آنها از شرایط فرهنگی و اجتماعی کشورهای دنیا بسیار تأثیر گذار می‌باشد، بخصوص آنکه هدف اسعد و همکارانش در این برنامه صرف روایتگری است. برخی از سوژه‌های این مستند  آدم‌هایی هستند معمولی، ولی با تجربه زیسته بیشتر نسبت به سایر آدم‌هایی که در معرض اطلاعات مغشوش و متنوع قرار دارند. این سوژه‌ها تنها راوی داستان‌ها و تجربه‌های خودشان هستند و معمولا ویژگی‌های مثبت یا منفی ایران و کشور‌های دیگر را با توجه به تجربه‌ای که داشتند، توصیف می‌کنند. 

مثبت سندباد؛ جام جهانی از زاویه ای دیگر

 این روزها که تب و تاب جام جهانی فوتبال با حضور ایران در جمع ۳۲ تیم برتر دنیا در جامعه بسیار گرم است، اسعد و همکارانش از این فرصت استفاده کرده و دوربین خود را به قطر برده‌اند تا از زاویه‌ای کمتر پرداخته شده به جام‌جهانی و حواشی آن بپردازند و در این راستا به جای مخاطبانی که فرصت حضور در جام جهانی را نیافته‌اند، سفری کوچک به این گردهمایی بزرگ ورزشی داشته باشند. "مثبت سندباد" تلاش دارد تا صمیمانه با طرح ایده‌های مختلفی از جمله نشان دادن مناظر بکر و خارق العاده ایران و یا دادن شیرینی‌جات سنتی کشور، زیبایی‌های ایران را به گردشگران از سراسر دنیا معرفی کند.
کارنامه اسعد در این سال‌ها بخصوص در عرصه رسانه نشان داده که تاچه اندازه استفاده از ظرفیت‌های بین المللی در تبیین اسلام و شناخت واقعی از ایران ضروری و کارآمد است. مدیران و مسئولان فرهنگی باید با شناخت این ظرفیت‌های بالقوه و در اختیار قرار دادن امکانات و فضای کار، پتانسیل بالای چنین افرادی را که تجارب بین المللی و جهانی مهمی دارند به عرصه ظهور برسانند و چه خوب است که این افراد که همسو با فرهنگ انقلابی و اسلامی هستند به عرصه‌های مهم هنری و فرهنگی کشور وارد شوند تا با همکاری نیروهای داخلی متعهد و توانا، هنر انقلابی را در رسانه و سینما محقق سازند. بی‌شک انتخاب اسعد بعنوان جشنواره مردمی عمار انتخابی مناسب برای کمک به گسترش و موفقیت این جشنواره انقلابی می‌باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول