اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال جهان

مشکل بزرگ آمریکا برای بازی با تیم ملی ایران

روزنامه «نیویورک پست» در گزارشی به جدال مرگ و زندگی امشب میان ایران و آمریکا پرداخت.

مشکل بزرگ آمریکا برای بازی با تیم ملی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «نیویورک پست» درباره جدال مرگ و زندگی امشب میان ایران و آمریکا و محکومیت «یانکی‌ها به برد نوشته است: شما نمی‌توایند بیش از این به تیمی جوان در بزرگترین رویداد ورزشی جهان فشار وارد کنید تا با این واقعیت روبرو شوند که یاد باید ببرید یا اینکه به خانه بازگردید اما این باری است که بازیکنان آمریکا باید آن را بردارند.

عدم راه‌یابی آمریکا به دور حذفی بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مانند یک سیلی بر صورت آن‌هایی در فوتبال کشور است که معتقد هستند آمریکا به قدری در فوتبال پیشرفت کرده که می‌تواند با بهترین‌های جهان رقابت کند.

آمریکا چهار سال گذشته را با شرم عدم حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گذراند و حذف از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فاجعه‌ای برای فوتبال آمریکاست که معتقد است پیشرفت کرده است.

با این وجود، آمریکایی‌ها در سه نیمه از چهار نیمه‌ای که در مقابل ولز و انگلیس به میدان رفتند، بازی خوبی را ارائه کردند. تساوی برابر انگلیس در بازی دوم چشم‌نواز بود چراکه آمریکا در برابر تیم پنجم رده‌بندی فیفا تیم بهتری بود و مورد احترام همگان قرار گرفت. این احترام خوب است اما شما را به دور بعدی جام جهانی نمی‌‌برد و برای شما گل هم نمی‌زند. 

برای جان سالم به‌در بردن از حذف و صعود به مرحله حذفی، آمریکا نیاز به گلزنی دارد؛ موضوعی که در این تورنمنت بسیار سخت به دست آمده و آن‌ها فقط یک بار موفق به گلزنی شده‌اند. البته این مشکلی همیشگی آمریکا در جام‌های جهانی بوده است.

یافتن مهاجمان باکیفیتی که بتوانند توپ را به ته تور حریفان بفرستند، یک مشکل دیرینه برای آمریکاست. آمریکا در ۲۵ بازی خود در جام‌‌های جهانیِ پس از جام ۱۹۹۴ که میزبان آن بود، تنها ۲۴ گل به ثمر رسانده است. پس چه کسی می‌خواهد برای آمریکا گلزنی کند؟

«گرگ برهالتر» سرمربی آمریکا تاکنون از «جاش سرجنت»، «حاجی رایت» و «جوردن موریس» در نوک حمله استفاده کرده اما راز بزرگ متعلق به «جیو رینا»ست. او یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین بازیکنان آمریکاست که تنها چند دقیقه در برابر انگلیس به میدان رفت. برهالتر بعد از بازی با ولز گفت او مصدوم است اما رینا گفت او کاملاً آماده بوده است. دیگر بازیکن تهاجمی که هنوز بازی نکرده، «جسوس فریرا» مهاجم تیم دالاس است که چهارمین گلزن MLS در این فصل شد.

برهالتر گفته است:«ما هنوز کار خود را تمام نکرده‌ایم. شبی مانند بازی با انگلیس به ما کمک کرد اما اتفاقات بیشتری باید به وقوع بپیوندد». اتفاقات بیشتر نمی‌تواند بدون گل‌زدن به دست آید. فشار بیاورید، فشار بیاورید، فشار بیاورید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول