اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم کانادا در چهار مرکز

رئیس دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت نمایندگی‌های ایران در واشنگتن، هاوانا، مکزیکوسیتی و ستاد کانادا مستقر در میز خدمت وزارت خارجه در تهران اقدام به ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم کانادا می‌کنند.

ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم کانادا در چهار مرکز

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، رضا عامری رئیس دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با اشاره به خدمت رسانی آسان و سریع به همه هموطنان در سراسر جهان از طریق بیش از ۱۴۰ نمایندگی و صدها نفر کارشناس زبده کنسولی، خبر داد نمایندگی‌های ایران در واشنگتن، هاوانا، مکزیکوسیتی و ستاد کانادا مستقر در میز خدمت وزارت خارجه در تهران اقدام به ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم کانادا می‌کنند.

عامری در این باره گفت: «با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده توسط دولت کانادا برای خدمت‌رسانی مستقیمِ کنسولی به ایرانیان مقیم آن کشور، دبیرخانه در حال بررسی همه راه‌های ممکن برای ارائه خدمات سهل و گسترده به ایرانیان مقیم کانادا است. در این خصوص هم اکنون خدمات کنسولیِ مورد نیاز ایرانیان مقیم کانادا در چهار مرکز، شامل نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن، هاوانا، مکزیکوسیتی و همچنین ستاد کانادا مستقر در میز خدمتِ وزارت امور خارجه در تهران ارائه می‌شود».

وی ادامه داد: همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوبلین ایرلند نیز آمادگی ارائه خدمات به ایرانیان مقیم کانادا را دارد. رئیس دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با بیان اینکه بخش عمده ترکیب جمعیتی ایرانیان مقیم کانادا را ایرانیان تحصیل کرده، دانشگاهیان و فرهیختگان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: «برخی از این هموطنان راهکارهای مفیدی را برای برون رفت از بن بستِ خدمت‌رسانیِ مستقیم و سریع ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است».

او همچنین تاکید کرد: «همه روزه شمار زیادی از هموطنان ایرانی مقیم کانادا از مرزهای هوایی وارد ایران می‌شوند و ضمن دیدار از جای جایِ وطن خود، با حضور در میز خدمت وزارت امور خارجه در تهران و یا دفاتر استانی وزارت خارجه در مراکز استانها، خدمات کنسولی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند».

رئیس دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با رد هرگونه شایعه مربوط به اعمال محدودیت‌های ورود به کشور برای ایرانیان از جمله ایرانیان مقیم کانادا اظهار داشت: «وزارت امور خارجه ماموریت دارد در زمینه تردد هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور تسهیلات بیشتری ارائه کند. انتظار می‌رود به مناسبت تعطیلات سال نو میلادی و همچنین عید باستانی نوروز٬ شمار بیشتری از هموطنان مقیم خارج به کشور سفر کنند».

وی در پایان خاطرنشان کرد: «میزان مراجعات هموطنان ایرانی مقیم خارج به نمایندگی‌های کشورمان برای دریافت خدمات کنسولی، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل افزایش داشته است».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول