اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دست‌درازی اروپا به منابع مالی روسیه برای بازسازی اوکراین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن متهم کردن روسیه به برهم زدن نظم قاره سبز، بر منابع مالی این کشور دست گذاشت و گفت این منابع باید برای بازسازی اوکراین مورد استفاده قرار گیرد.

دست‌درازی اروپا به منابع مالی روسیه برای بازسازی اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنرانی در مجمع وزارتی «سازمان امنیت و همکاری اروپا» در لهستان، روسیه را به برهم زدن نظم قاره سبز متهم کرد و مدعی شد: به یک نظم امنیتی جدید در اروپا نیاز داریم چرا که روسیه نظم پیشین را به طور کامل به هم ریخته است. 

جوزپ بورل با اشاره به هزینه‌های بازسازی اوکراین، بر منابع مالی روسیه دست گذاشت و گفت: ما بر ۳۰۰ میلیارد دلار از منابع مالی بانک مرکزی روسیه تسلط داریم و این منابع باید برای بازسازی اوکراین مورد استفاده قرار گیرد. برای این اقدام راه‌های قانونی را بررسی خواهیم کرد. 

بورل همچنین روسیه را به ارتکاب «جنایت جنگی» متهم و ادعا کرد: از ایجاد یک دادگاه ویژه برای بررسی جنایات جنگی در اوکراین حمایت می‌کنیم. روسیه در حال تخریب زیرساخت‌های انسانی در اوکراین است که این جنایت جنگی است و ما برای پاسخگو کردن جنایتکاران جنگی تلاش می‌کنیم.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول