اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مسوول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران: با پروژه‌ سوریه‌سازیِ ایران مواجهیم

مسئول سیاسی واحد خواهران بسیج دانشگاه تهران گفت: ما با طرحی با عنوان سوریه‌سازیِ ایران طرف هستیم و بررسی روند جنگ داخلی سوریه مؤید این ماجراست.

مسوول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران: با پروژه‌ سوریه‌سازیِ ایران مواجهیم

زهرا متقی‌فر مسئول سیاسی واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: روز دانشجو به دلیل گرامیداشت سه دانشجویی که در راه مبارزه با استکبار به شهادت رسیدند، برای ما روزی‌ است که آرمان استقلال را یادآوری می‌کند.

وی افزود: آرمانی که باعث می‌شود دانشجوی عدالتخواه و مطالبه‌گر بدون وابستگی به قدرتی، جز قدرت مردمی، به دنبال اصلاح باشد. روز دانشجو، روز دانشجویی‌ است که مقابل استکبار می‌ایستد و در معادله‌ قدرت جهانی خود را وابسته نمی‌بیند.

مسئول سیاسی واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه تهران افزود: روز دانشجو، روز دانشجویی آرمانگرا‌ست و خوب است در این روزها و به بهانه روز شانزدهم آذر، وضعیت دانشگاه به هویت واقعی دانشجو برگردد.

متقی‌فر تأکید کرد: در وهله‌ اول جهت ارائه‌ تحلیل و بررسیِ ریشه‌ای  اغتشاشات اخیر می‌بایست تبارشناسی‌ِ دقیقی حول اتفاقات چندساله‌ گذشته از سال ۷۸ تا الآن داشته باشیم. جنس اغتشاشات اخیر به‌ نظر با نظایر آن هم از حیث شعاری و هم از حیث ماهیتی کاملا متفاوت است. 

وی اضافه کرد: به طور مشخص با شورشی مواجه هستیم که حرف و رهبریِ مشخصی ندارد. مثلا در اغتشاشات سال‌های گذشته جریان‌های مشخصی در داخل لیدری اتفاقات را به طور علنی برعهده داشتند، اما فی‌الحال ما شاهد چیزی تحت عنوان لیدری در وضعیت فعلی نیستیم.

مسئول سیاسی واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تأکید کرد: پیرامون ورود مسلحانه نکته‌‌ای که به‌نظر قابل توجه هست و رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره فرمودند، مشخصا جنگ ترکیبی‌‌‌‌ای‌ است که در حال وقوع است و فضای فعلی هم معلول این اتفاق است، ما با طرحی با عنوان سوریه‌سازیِ ایران طرف هستیم و بررسی روند جنگ داخلی سوریه مؤید این ماجراست.

متقی‌فر ادامه داد: هدفی که الآن دنبال می‌شود، تجزیه‌ است، موقعیت ژئوپلتیک ایران در منطقه پیوست دقیقی با فضای فعلی دارد. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و دشمنی آشکار ما با رژیم صهیونیستی، اساسا صحنه‌ای را ترسیم کرد که نمود آن حضور نیروهای نیابتی رژیم در کشورهای همسایه‌ ماست. ایران برای موجودیت رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین خطر است و به همین علت به هر دستاویزی چنگ می‌زند تا وضعیتی که الآن ایران در منطقه دارد را به خطر بیاندازد.

وی گفت: دانشگاه نقطه‌ اصلیِ آغاز درگیری‌ها و ناآرامی‌ها بود. شعارهایی که بعد‌ها در خیابان توسط اراذل تکرار می‌شد، به طور مشخص  از کف دانشگاه‌ها، به‌خصوص دانشگاه تهران تزریق شد و بلاشک میان اغتشاشات دانشگاه و خیابان ارتباط وجود داشته است، پیرامون جنایت‌های تروریستی نیز، ما در دانشگاه قبل از اینکه اغتشاشات در خیابان وارد فاز مسلحانه شود، درگیر این فضا شدیم.

مسئول سیاسی واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تاکید کرد: مشخصا افرادی بدون هیچ ابایی با انواع سلاح سرد وارد دانشگاه شدند و در مواردی به سایر دانشجویان آسیب وارد کردند. تحلیل بنده این است که به طور قطع پالس مثبت همین جریان در داخل بوده که جرأت انجام جنایت‌های اخیر را به تروریست‌ها و تجزیه‌طلب‌ها داده است. آیا چنین افرادی که در نهایت به حملات مسلحانه روی می‌آورند، دغدغه زنان و آزادی دارند؟ حتما خیر.

متقی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: مسائل زنان امری‌ است که همواره مغفول مانده، اما نکته‌ای که حائز اهمیت است، این است که شعار زنان ارتباط حقیقی‌ای با فجایعی که شاهد آن هستیم ندارد، دشمنان از چالش‌های زنان سوءاستفاده و به این بهانه اهداف‌شان را دنبال کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول