اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

آمادگی دخانیات ایران برای کشت فراسرزمینی، سرمایه گذاری مشترک و صادرات به ونزوئلا

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران از آمادگی این شرکت برای سرمایه گذاری مشترک در ونزوئلا و صادرات محصولات دخانی به این کشور خبر داد.

آمادگی دخانیات ایران برای کشت فراسرزمینی، سرمایه گذاری مشترک و صادرات به ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری فارس محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران در جلسه ۲ ساعته ویدئو کنفرانسی با مسئولین کشور ونزوئلا از جمله دکتر آلبرتو گالیندز فرماندار ایالت کوجدس، پرفسور ادگاردوآنتونیو معاون مجلس ملی جمهوری بولیواری ونزوئلا، دکتر ویلمار کاسترو سوتلدو وزیر قدرت خلق برای تولیدات کشاورزی و زمین ونزوئلا، کارلوس کانلو رئیس کنفایگن ایالت کوجدس، دکتر جوزه آگوستین رئیس کنفایگن و برخی دیگر از مسئولین کشور ونزوئلا با اشاره به سیاست توسعه کشت فراسرزمینی توتون گفت: یکی از سیاست های راهبردی ما در شرکت دخانیات کشت فراسرزمینی توتون در کشورهای با اقلیم مناسب است. این سیاست در اولویت کاری ما با کشورهای دوست اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در همین راستا ما آمادگی داریم تا با مسئولین کشور ونزوئلا توافقنامه امضاء و این توافقنامه را برای اجرا به قرارداد تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از آمادگی این شرکت برای سرمایه گذاری مشترک با ونزوئلا جهت تولید سیگار خبر داد و افزود: ما آمادگی داریم تا مواد اولیه توتونی مورد نیاز شرکت دخانیات را از کشور ونزوئلا تامین کنیم.

شیخان با بیان اینکه ما سالانه ۱۰۰ میلیون دلار از کشورهای مختلف توتون خریداری می کنیم، تصریح کرد: آمادگی داریم این خرید از ونزوئلا انجام شود.

وی از آمادگی برای تهاتر توتون ونزوئلا با سیگار ایرانی خبر داد و گفت: همچنین آمادگی آموزش کشاورزان، تاسیس و راه اندازی گرمخانه های خشک کردن توتون و تامین ماشین آلات کشاورزی مورد نیاز کشاورزان ونزوئلایی را داریم.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران همچنین پیشنهاد کرد تا کمیته مشترکی برای تنظیم و اجرای توافقنامه و قرارداد همکاری بین ایران و ونزوئلا تشکیل شود.

شیخان با اشاره به روابط دوستی بین ایران و ونزوئلا گفت: مردم ایران پیوند و روابط دوستی عمیقی با مردم ونزوئلا دارند و همکاری 2 کشور می تواند موجب ایجاد اشتغال و درآمد خوبی شود.

همچنین در این جلسه حمید قره شیخ معاون بازرگانی و اقتصادی و عضو هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران همکاری بین ایران و ونزوئلا را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: کارگروه تخصصی جهت ایجاد زمینه های همکاری بین 2 کشور و کشت فراسرزمینی توتون در دستور ما قرار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه مسئولین کشور ونزوئلا ضمن استقبال از همکاری با ایران در زمینه کشت توتون به بیان نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

دکتر آلبرتو گالیندز فرماندار ایالت کوجدس ضمن اعلام آمادگی کشورش برای تجارت با شرکت دخانیات ایران گفت: توسعه کشت توتون یکی از زمینه های خوب برای ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری است و ما به دنبال احیای کشت توتون هستیم.

وی گفت: اینجانب به مدیران مربوطه دستور دادم تا نمونه توتون های کشت شده در ونزوئلا را در اسرع وقت به ایران ارسال کنند.

فرماندار ایالت کوجدس ضمن استقبال از تشکیل کمیته مشترک با مسئولین شرکت دخانیات ایران، اظهار امیدواری کرد تا با تشکیل جلسات این کمیته، زمینه همکاری فراهم شود.

دکتر جوزه آگوستین رئیس کنفایگن نیز در این جلسه با ابراز علاقه برای همکاری با ایران گفت: ایران دوست خوبی برای ونزوئلاست و همکاری 2 کشور فواید زیادی برای همدیگر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما آماده همکاری با ایران هستیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول