اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

مبارزه با مافیا ماموریت اصلی بسیج شرکت دخانیات

مدیر عامل شرکت دخانیات با تاکید بر ورود بسیج به عرصه مبارزه با مافیای سیگار گفت: مبارزه با مافیای صنعت دخانیات ماموریت اصلی بسیج این شرکت است.

مبارزه با مافیا ماموریت اصلی بسیج شرکت دخانیات

به گزارش خبرگزاری فارس محمد شیخان مدیر عامل شرکت دخانیات ایران به مناسبت هفته بسیج در دیدار با بسیجیان شرکت دخانیات با تاکید بر اینکه بسیج و بسیجیان در چهار دهه گذشته عمر با برکت انقلاب اسلامی و در شرایط تهدید و تحریم، همواره پیش قراول مبارزه با استکبار بوده و هستند، گفت: خوشبختانه بسیج در همه میادین پیروز بوده است و این نشان می دهد معمار کبیر انقلاب اسلامی در روزی که فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند، با یک تفکر استراتژیک و با یک نگاه راهبردی، ماموریت های کلان را در دل انقلاب اسلامی برای تحقق، برعهده بسیج سپردند.

وی افزود: امروز هم شرایط کشور به گونه ای است که دشمنان در هر برهه ای یک چالش پیش روی انقلاب و نظام قرار می دهند، ولی من مطمئنم که بسیج همچون دهه اول انقلاب، پیشتاز این صحنه ها و پیروز میدان خواهد بود.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با اشاره به رمز پیروزی بسیج تصریح کرد: مردمی بودن بسیج و حضور اقشار مختلف در این نهاد، تفکر و فرهنگ بسیجی، شجاعت و حالت پذیری بسیج و اینکه بسیج خود را متناسب با شرایط و ساختار زمانه تنظیم می کند، از جمله ویژگی ها و امتیازات خوب بسیج است.

شیخان با بیان اینکه حتی در عرصه های علمی حضور بسیج به توفیقات خوبی منجر شده، افزود: امروز هم در چالش اقتصادی بسیج می تواند نقش موثری داشته باشد و من فکر می کنم ماموریت اساسی امروز بسیج حضور جدی در چالش اقتصادی و کارآمدی است.

وی تاکید کرد: اگر از این مرحله با موفقیت عبور کنیم، فضای رشد، توسعه و پیشرفت را در کشور فراهم می کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در مقابل نظام سلطه قرار دارد، با طرح این سوال که ماموریت بسیج شرکت دخانیات چیست؟، افزود: یکی از ماموریت اصلی بسیج شرکت، در سطح کلان مبارزه با مافیا شکل گرفته در این عرصه است.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات با تاکید بر اینکه صنعت دخانیات به دلیل بازار اقتصادی که در دل آن وجود دارد، مورد توجه بیگانگان بوده، افزود: متاسفانه در یک برهه ای به دلیل بی‌تدبیری مسئولین وقت، شرکت های چند ملیتی وارد این صنعت شدند و در بازار ایران برای خود، جایگاهی درست کردند.

شیخان گفت: این شایسته و زیبنده ملت ایران نیست که رو در روی آمریکا و انگلیس قرار دارد و این کشورها با انواع سیگارهای خود از کف خیابانها و جیب ملت ما، پول جمع آوری می کنند و این ثروت ها را به خارج از ایران انتقال می دهند.

وی تاکید کرد: اگر در آن برهه ای که این شرکت های خارجی وارد ایران شدند، ما با نگاه حفظ منافع ملی نقش آفرینی موثری داشتیم، می توانستیم جلوی این اتفاق را بگیریم و یا در چارچوب شخصی تعامل برقرار نمائیم.

مدیر عامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه مافیا شکل گرفته در صنعت دخانیات،آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را در شرایط تحریم وارد کشور کردند، افزود: جالب این بود که رییس جمهور وقت به سرمایه گذاری خارجی بعد از برجام، در داخل ایران افتخار می کرد و این درحالی بود که بیشتر این سرمایه گذاری در صنعت دخانیات رخ داد.

شیخان این نوع سرمایه گذاری را یک تله خیانت برای کشور دانست و افزود: ممکن است بخشی از درآمد همین شرکت های چند ملیتی در اغتشاشات داخل کشور هزینه شود.

وی تاکید کرد: وقتی به شرکت های چند ملیتی خارجی با هویت مشخص اجازه تولید، توزیع و فروش محصولات دخانی داده می شود، این احتمال است که بخشی از این پول‌های کثیف صرف موضوعاتی شود که برای جمهوری اسلامی چالش بیشتری ایجاد کند.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات افزود: بنابراین یکی از ماموریت های اصلی بسیج دخانیات، مبارزه با مافیای شکل گرفته در این صنعت است. مافیایی که منافع ملی ما را در آستانه خطر و تهدید قرار داد و به فکر منفعت طلبی خود و اطرافیانش می باشد.

شیخان با بیان اینکه مافیای صنعت دخانیات به دنبال افزایش مصرف سیگار در جامعه هستند، افزود: ما به عنوان شرکت دخانیات دنبال این نیستیم. بلکه به دنبال کنترل و کاهش مصرف هستیم.

وی با پیشنهاد تشکیل کمیته ای در بسیج دخانیات گفت: انتظار است که بسیج دخانیات در این زمینه روشنگری کند. چون بسیج هم زبان سریع و شفاف دارد، هم قدرت و شجاعت دارد و هم در مبارزه با فساد، ظلم و تبعیض پیشگام است.

مدیرعامل شرکت دخانیات مطالبه گری بسیج از مسئولین دستگاه‌های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی و مسئولین اجرایی را یکی دیگر از ماموریت‌های مهم بسیج برشمرد و افزود: بسیج باید پیگیر این باشد که اساسا چرا این شرکت های خارجی چند ملیتی وارد ایران شدند؟ فعالیت آنها چه مضراتی برای  سلامت مردم داشته است؟ و این شرکت ها قرار است تا کی در ایران بمانند؟.اگر روزی به بهانه کاهش و حذف قاچاق وارد بازار ایران شدند، چرا همچنان قاچاق وجود دارد و اتفاقا از برندهای همین کمپانی های چند ملیتی نیز هست.

شیخان با بیان اینکه در هیچ جای دنیا تولید، توزیع و فروش محصولات دخانی شرکت های چند ملیتی با خودشان نیست، تصریح گرد: شرکت های چند ملیتی در کشورهای دیگر فقط تولید می کنند آنهم با مالیات مشخص و هدفمند، اما توزیع و فروش محصولات آنها به تنهائی در اختیارشان نیست و دولت توزیع و فروش آنها را برای کنترل مصرف دخانیات، مدیریت می کند.

وی افزود: به دلیل عملکرد همین شرکت های خارجی چند ملیتی در داخل ایران بوده که سن مصرف سیگار از ۲۰ سال به ۱۲ سال رسیده است چرا که آنها دنبال منافع خود هستند و دلسوز ملت ایران نیستند.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات گفت: نقش موثر و کارآمدی بسیج در مبارزه با مافیای صنعت دخانیات می‌تواند منافع ملی ما را حفظ و به سلامت جامعه کمک کند.

شیخان با بیان اینکه بسیج باید در مبارزه با فساد صنعت دخانیات پیشگام باشد، گفت: اینجانب در حد توان از اقدامات بسیج در این زمینه حمایت خواهم کرد.

وی تصریح کرد: عده ای شرایط را به گونه ای غبارآلود کرده تا جای حق و باطل تغییر یابد. بنابراین بسیج در همین فضا باید وارد شود و روشنگری کند.

مدیرعامل شرکت دخانیات با بیان اینکه ما در شرکت دخانیات به هیچکس باج نخواهیم داد، گفت: این سیاستی است که مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند و ما بر آن پایبندیم و به هیچکس باج نخواهم داد.

شیخان با بیان اینکه باید به بسیجی بودن خود افتخار کنیم، افزود نباید مقهور جنگ روانی دشمنان شویم. اتفاقاً باید قدرتمند تر از گذشته وارد میدان شویم.

وی با بیان اینکه دشمنان با یک طراحی وارد صحنه شده، گفت: سرویس های جاسوسی کشورهای متخاصم با انقلاب اسلامی ماموریت ویژه ای برای ایجاد اغتشاش در ایران دارند و در همین راستا تقسیم کار انجام دادند.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات تصریح کرد: به عنوان مثال رسانه های غربی از جمله ایران اینترنشنال، بی بی سی و شبکه من و تو، یک جنگ روانی مداوم علیه مردم ایران طراحی کرده و اجرا می کنند.

شیخان تاکید کرد: آنها آنقدر وقاحت دارند که حتی پیروزی غرور آفرین تیم ملی فوتبال ایران در مقابل کشور ولز را نتوانستند ببینند.

وی با اشاره به نقش بسیج شرکت دخانیات در ایجاد فضای آرام در اغتشاشات اخیر گفت: الحمدالله بسیج شرکت محکم و استوار در همه صحنه ها به خصوص در اتفاقات اخیر در صحنه حضور داشت و این یک افتخار است و این جای تقدیر و تشکر از تک تک بسیجیان شرکت را دارد.

مدیرعامل شرکت دخانیات با بیان اینکه باید چتر بسیج گسترده تر شود، افزود: فلسفه شکل گیری بسیج خدمت مستقیم به مردم بوده است.

شیخان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از بسیجیان شرکت دخانیات بخصوص بسیجیانی که در اربعین امسال با برپایی موکب به زائران خدمات رسانی داشتند، گفت: باید در بسیج بر روی همه باز باشد و اگر کسی خواست وارد جای شود تا بتواند حرف خود را بزند، آن جا باید بسیج باشد و این ویژگی ممتاز بسیج، مردمی بودن آن و حرکت در راستای منافع مردم است.

علی رضایی فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع) شرکت دخانیات در این مراسم با اشاره به چهل سومین سال تشکیل ارتش 20 میلیون (بسیج مستضعفین) ضمن ارائه گزارش عملکرد یک سال بسیج، گفت: حضور فعال در شورای فرهنگی شرکت با پیگیری مناسبت های تقویمی سال همچون اعیاد و شهادتها، هفته بسیج کارگری، برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام راحل، هفته دفاع مقدس، دهه مبارک فجر، هفته بسیج و .... از جمله فعالیت های بسیج بوده است.

وی افزود: برگزاری جلسات در سه محور سازمان بسیج کارگران و کارخانجات تهران بزرگ، جلسه با معاونین و مدیران شرکت، شورای حوزه و پایگاههای تابعه جهت برنامه ریزی، پیگیری و اجرای ماموریت های محوله، برگزاری اردوی زیارتی مشهد مقدس با حضور 70 نفر از کارکنان شرکت فعال در امور قرآنی از دیگر فعالیت های بسیج شرکت دخانیات بوده است.

همچنین در این مراسم مصطفی ملکان بعنوان فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید موسوی نمین معرفی شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول