اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

جزئیات استقرار نیروهای مرزبانی عراق در مرز ایران و ترکیه

یک مقام عراقی جزئیات تازه‌ای از چگونگی استقرار نیروهای مرزبانی عراق در مرز ایران و ترکیه بیان کرد و گفت که دو تیپ به این مرزها اعزام شده‌اند.

جزئیات استقرار نیروهای مرزبانی عراق در مرز ایران و ترکیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از نشست سوم آذرماه شورای امنیت ملی عراق و تصمیم به اعزام نیروهای مرزبانی به نقاط مرزی ایران و ترکیه، یک مقام عالی‌رتبه نظامی عراقی جزئیات جدیدی از استقرار این نیروها بیان کرد.

او به وبگاه عراقی «العالم الجدید» گفت که این اقدام باید مدت‌ها پیش از این صورت می‌گرفت و اکنون نیز پس از سه دهه با فشار به سران منطقه کردستان عملی شده است.

به گفته وی هدف از حضور نیروهای مرزبانی ممانعت از نفوذ گروهک‌ها به خاک ایران و ترکیه از داخل کردستان و همچنین محدودسازی حضور زمینی دو کشور در خاک عراق است.

او البته تأ‌کید کرد که مسأله اخیر تنها با حضور نیروهای مرزبانی حل نمی‌شود، بلکه باید از راه سیاسی و طی چندین مرحله با همکاری بغداد و اربیل نیز اقدام شود.

این منبع عراقی افزود: «دو تیپ از نیروهای مرزبانی با تمامی تجهیزات به مرزهای ایران و ترکیه اعزام شده‌‌اند و این نیروها به شکل واقعی و عملی همراه با نیروهای پیشمرگه کنترل مناطق مرزی را در دست خواهند گرفت؛ اما طبق توافق محمد شیاع السودانی و نیچروان بارزانی در سفر اخیر او به بغداد تسلط اصلی در دست نیروهای دولت مرکزی خواهد بود.»

با این حال به گفته او نیروهای مرزبانی کاری با مدیریت گذرگاه ها نخواهند داشت و صرفا کارویژه نظامی دارند و مدیریت این گذرگاه ها همچنان دست عوامل اربیل قرار خواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول