اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

حمایت دانشجویان از برخورد قوه قضاییه با اغتشاشگران/ انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا: مماشات آشوبگران را جری تر می‌کند

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا با صدور بیانیه ای از اقدامات قوه قضاییه در جهت برخورد با اغتشاش گران حمایت کرده و بر پیگیری جدی پرونده های بقیه مجرمین تاکید کرد.

حمایت دانشجویان از برخورد قوه قضاییه با اغتشاشگران/ انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا: مماشات آشوبگران را جری تر می‌کند

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (دفتر تحکیم وحدت) با صدور بیانیه ای از اقدامات قوه قضاییه در جهت برخورد با اغتشاش گران حمایت کرده و بر پیگیر جدی پرونده های بقیه مجرمین تاکید کرد.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است: 

تامین امنیت روانی و جانی افراد جامعه، مهمترین وظیفه نظام حاکم هر کشور و بدیهی ترین، ابتدایی ترین و اساسی ترین حقوق مردم جامعه است. چه بسا تامین امنیت روانی جامعه از جهاتی عدیده، بسی مهم ‌تر از تامین امنیت جانی باشد.

آنچه این روزها شاهد هستیم ورود جدی و سخت قوه ی قضائیه را می طلبد. چه جای مماشات با کسی است که ساطور قصابی به دست گرفته، محل عبور و مرور مردم را میبندند، به نیروی حافظ امنیت حین ماموریت حمله میکند و وقیحانه خود را محق می‌داند؟

بلاشک عدم برخورد درخور قوۀ قضائیه نتیجه‌ای نخواهد داشت؛ جز جری کردن افراد و بعضا نامردم‌هایی که در پوشش مردم دست به ارتکاب جرم می‌زنند.

اگر امروز عده‌ای اینچنین وقیحانه خود را مجاز به ارتکاب هر نوع خشونت، از بریدن گلوی مامور نیروی انتظامی گرفته تا شرحه شرحه کردن مردم و بسیجیان و حافظان امنیت می‌بینند؛ نتیجه ی مماشات‌های دستگاه قضاست. 

مگر نه آنکه همواره شعار امنیت، باگاه و بی‌گاه در تریبون‌های حاکمیت در بوق و کرنا شده است؟ اخلال در روند زندگی عادی بدنۀ مردمی و استیلای ترس و هول‌ به جان مردم در پیشبرد ساده‌ترین فعالیت‌های روزمره ی زندگی، رنگ و بوی امنیت می‌دهد؟ عدم برخورد با آشوبچیان کف خیابان منافی جدی با آزادی، زندگی و امنیت عامه مردم جامعه است. 

اما جای بسی تعجب از حامیان این خشونت‌ها است که عنوان آزادگی را یدک می‌کشند! مگر نه آنکه آزادگی بررسی زوایای دقیق حوادث و موضع‌گیری برمبنای حق است؛ چه بر وفق مراد باشد و چه نباشد؟ مگر نه آنکه آزادگی، احترام و پذیرش حقوق همگان و دیگری‌ است؟ کدام انسان شرافتمند، خود را حامی وحوشی می‌داند که به بهایی ناچیز، راضی به وحشت مردم شده‌اند؟! تاسف برانگیز که بعضا این خشونت بی سابقه‌ی جاری در کف خیابان را توجیه می‌کنند!

جای سوال است، آزادی زندانی‌هایی که مرتکب جرم واضح، شده‌اند، چه توجیهی دارد؟ اگر نبود این مماشات‌ها، عده‌ای برای قاتلان کف خیابان دایه دلسوز نمی‌شدند. اگر نبود این مماشات‌ها عده‌ای جسارت صدور حکم و تطهیر قاتلانی را که دستشان به خون مردم آلوده است، پیدا نمی‌کردند. چه بسا اگر در رویه‌ی فعلی در برخورد با اینان، تجدید نظری صورت نگیرد، خون‌ریزی را هم تبدیل به ارزش خواهند کرد.

ما دانشجویان مسلمان و انقلابی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س)، ضمن محکومیت جرم‌ها و تجاوزها و خشونت‌ها در وقایع اخیر، از دستگاه قضا و نهادهای ذیربط آن تقاضا داریم در برخورد با جانیان و مخلان امنیت روانی جامعه با جدیت، هوشمندی و جسارت تصمیم‌گیری نمایید و در کاربست کیفرعدلانه بر مبنای قانون و حد الهی ذره‌ای عقب ننشیند. هر رویکرد و روندی جز این تضییع حقوق عامه‌ی مردم است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول