اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تشکل‌های بزرگ دانشجویی از اعضای کمیسیون مقام زن برای حضور در ایران دعوت کردند

سه اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور در نامه‌ای از اعضای کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد دعوت کردند تا با حضور در ایران با واقعیت‌های کشورمان مواجه شوند.

تشکل‌های بزرگ دانشجویی از اعضای کمیسیون مقام زن برای حضور در ایران دعوت کردند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سه اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور طی نامه‌ای از اعضای کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد دعوت کردند تا با حضور در ایران و جمع‌های مردمی و دانشجویی با واقعیت‌های کشورمان روبرو شوند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خطاب به اعضای کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد

نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ظرفیت بالقوه‌ای در حل مشکلات دارند. بستر گفتگو و چاره‌اندیشی در این نهاد‌ها فرصت مناسبی برای نشان دادن عزم کشور‌ها در رشد و تعالی جامعه انسانی است و در این صورت فعالیت‌های آن می‌تواند مایه مباهات جامعه ملل باشد. اما متأسفانه سال‌هاست شاهد رویکرد متناقض نهاد‌های بین‌المللی در مواجهه با مسائل هستیم. امروز برای چندمین بار شاهد قربانی شدن مسئله‌ زنان در کشاکش جدال‌های سیاسی هستیم. سازمانی که مدت‌ها در برابر زیر پا گذاشتن حقوق زنان اعضای خود را مورد سؤال قرار نمی‌دهد به یک باره حامی حقوق زن ایرانی شده است.

اسرائیل اکنون یکی از اعضای کمیسیون مقام زن است؛ آیا کشتار زنان و کودکان فلسطینی در صبرا و شتیلا، شلیک مستقیم گلوله و قتل بانوی امدادرسان ۲۱ ساله رزان اشرف النّجار، قتل خبرنگار زن شیرین ابوعاقله و.. دلایلی کافی مبنی بر اخراج رژیم اسرائیل از این کمیسیون نیست؟

سؤال ما از شما این است که چرا در برابر آمار وحشیانه‌ خشونت در برابر زنان در دانمارک، عضو دیگر کمیسیون مقام زن سکوت کردید در حالی که طبق نظرسنجی آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا ۵۲ درصد از زنان دانمارکی از سن ۱۵ سالگی خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند؟ این در حالی که است از ۸۹۰ مورد آزار جنسی گزارش شده تنها ۹۴ مورد آن توسط پلیس و دولت دانمارک به پیگیرد قانونی منجر شده است.

مرگ مشکوک یک بانوی ایرانی که امروز به اذعان اسناد و مدارک ثابت شده است که خطای پلیس در آن نقش نداشته است، مدت‌هاست به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شده است؛ اما چرا رسانه‌های بین‌المللی و شما اعضای محترم این کمیسیون، ناظر به گزارش واشنگتن پست مبنی بر اینکه هر هفته یک زن به ضرب گلوله‌ مستقیم پلیس آمریکا کشته می‌شود، اقدامی انجام نداده‌اید؟! آیا کشته شدن اشلی بابیت معترض با شلیک مستقیم پلیس و سرکوب معترضان به نحوی که دست‌کم ۱۵۰۰ نفر در طول یک شب در بیمارستان بستری می‌شوند می‌تواند باعث اظهار نگرانی جوامع بین‌الملل شوند؟ آیا کسی آمار کشته‌شدگان زن توسط پلیس آمریکا را مورد سؤال قرار می‌دهد؟

طبق گزارش گاردین، در ماه نوامبر ۲۰۱۹، ۴۷۴ زن ترک به دست آشنایان مرد خود کشته شدند. هزاران نفر در نقاط مختلف ترکیه برای اعتراض به این خشونت به خیابان ریختند که پلیس برای متفرق کردن آنان مجبور به استفاده از زور شد، اما آیا تاکنون دولت ترکیه نیز به جهت عدم برخورد با این مشکلات مورد سؤال قرار گرفته است؟

متأسفانه برای بار چندم مشاهده می‌شود یک کمیسیون راهبردی وابسته به سازمان ملل، تحت تأثیر چند دولت خاص رویکردی سیاسی پیشه می‌کند. اخراج ایران از کمیسیون را نمی‌توان اقدامی بشر دوستانه و غیر سیاسی توصیف کرد، چراکه در موارد متعدد قبلی که فقط بخشی از آن‌ها در متن نامه‌ فوق مورد اشاره قرار گرفت، شاهد نادیده گرفتن اعضا بوده‌ایم. در حالی که طبق آمار‌ها سایر کشور‌های عضو به مراتب بیشتر از ایران باید تاکنون مورد سؤال قرار می‌گرفتند.

استاندارد‌های دوگانه و عملکرد متناقض کمسیون مقام زن در مواجهه با کشور‌های مختلف موجب سلب اعتماد به این نهاد شده است. انتظار داریم تا ضمن پیگیری پرونده‌های مذکور در حوزه‌ زنان، به این تناقضات رفتاری پاسخ دهید.

ما به عنوان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی ملی از دانشگاه‌های سراسر کشور جمهوری اسلامی ایران به شما اعلام می‌داریم که تصویرسازی رسانه‌ها علیه وضعیت زنان در جمهوری اسلامی منافی با حقیقت است و چهره‌ حقوق زن در ایران مورد هجمه‌ تروریسم رسانه‌ای است و ما نمی‌گذاریم حقیقت قربانی شود. از شما دعوت می‌کنیم با سفر به ایران و حضور در جمع‌های مردمی و دانشجویی با واقعیت جامعه‌ ایران روبرو شوید.

امضاکنندگان:

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت)

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول