اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سیاست‌هایی برای کیفی‌تر شدن برنج پرمحصول/ کشاورزان به کشت برنج پرمحصول ترغیب شوند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعی که رویش حرف داریم این است سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به‌گونه‌ای باشد که کشاورزان به کشت برنج پرمحصول تشویق شوند ولی متاسفانه این کار انجام‌ نشده است.

سیاست‌هایی برای کیفی‌تر شدن برنج پرمحصول/ کشاورزان به کشت برنج پرمحصول ترغیب شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، منصورعلی زارعی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری مشکلات و مسائل مرتبط را بازار برنج و مرکبات، اظهار کرد: واردات برنج و عرضه برنج خارجی در این موقعیت مشکلاتی به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه محصول برنج پرمحصول در دست کشاورزان ماند، افزود: باتوجه به این مشکل به همه ادارات و وزارت‌خانه اعلام شده که برنج مصرفی خود را از بازار داخلی تهیه کرده و از خرید برنج وارداتی پرهیز کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همچنان قیمت برنج پرمحصول پایین است که باید در این زمینه فکر اساسی شود، تصریح کرد: البته این موضوع مهمی است که در دولت‌های گذشته روی کیفیت برنج پرمحصول خوب کار نشده که در زمینه سیاست‌گذاری محصولات کشاورزی بالا بردن کیفیت برنج داخلی را طرح کردیم که کیفی‌تر شدن برنج داخلی مدنظر است. زارعی خاطرنشان کرد: موضوعی که رویش حرف داریم این است سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به‌گونه‌ای باشد که کشاورزان به کشت برنج پرمحصول تشویق شوند ولی متاسفانه این کار انجام‌ نشده است.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران با بیان اینکه امسال کشاورزان استان به دلیل واردات برنج در راستای سیاست تنظیم بازار اندکی اذیت شدند که پیرامون این مهم گلایه‌مند هستیم، خاطرنشان کرد: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری تا جایی که محصولات داخلی جهت عرضه وجود دارد محصولات خارجی نباید وارد بازار شود.

وی افزود: باوجود اینکه برنج‌کاران مازندرانی تولیدات خود را امسال افزایش دادند این مسئله باعث شد مقداری در فروش محصولات برنج دچار مشکل شوند که دولت برای جبران این موضوع در مرحله اول تا سقف ۵۰ هزار تن برنج کشاورزان مازندرانی را خریداری کند که طی روزهای آینده عملی می‌شود.

استاندار مازندران یادآور شد: تعرفه صادراتی برنج را حذف کردیم تا شاهد ممنوعیت صادرات این محصول نباشیم تا صادرکنندگان مازندرانی؛ برنج مازندران را با روش‌های نوین بسته‌بندی به کشورهای مختلف صادر کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول