اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

دادستان قم: اکثر دستگیرشدگان اغتشاشات تحت تأثیر فضای مجازی بوده‌اند

دادستان قم گفت: بیشتر دستگیرشدگان اتفاقات اخیر در قم، تحت تأثیر فضای مجازی بوده‌اند و القائات و دروغ های آنان توانست این افراد را به کف خیابان بکشاند.

دادستان قم: اکثر دستگیرشدگان اغتشاشات تحت تأثیر فضای مجازی بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب در جلسه طلاب و فضلای گلپایگانی مقیم قم که شب گذشته در مدرسه علمیه آیت‌الله گلپایگانی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نکات قابل توجه که در اتفاقات اخیر شاهد آن بوده‌ایم و با گفت و گو با متهمان و مطالعه پرونده آنان به آن رسیده ایم، تأثیرات دروغ بر فکر و ذهن بازداشت‌شدگان و تقویت کینه و نفرت در آنان بوده است.

وی ابراز داشت: در فتنه اخیر، تمام دشمنان درونی و بیرونی هم‌صدا شده و با ابزارهای گوناگون به جنگ با ایران اسلامی آمدند و جنگ ترکیبی را به راه انداختند. مباران و پمپاژ اخبار دروغ در ذهن و فکر جوانان و نوجوانان، یکی از راه‌هایی بود که دشمن در فتنه اخیر به آن ورود کرده و در ایام کرونا هم تعداد زیادی موبایل و تبلت در اختیار فرزندان ما قرار گرفته و بستر مناسبی برای مسئله دروغ پراکنی فراهم بوده است.

دادستان قم بیان داشت: روایت سازی و جنگ روایتگری از حربه‌هایی است که دشمن در اتفاقات اخیر کشور به آن دست زده و با روایت‌سازی توانست فکر و ذهن برخی از نوجوانان و جوانان ما را به دست گرفته و آنان را به کف خیابان بکشاند.

غریب با اشاره به نقش جهاد تبیین در مقابله با جنگ روانی دشمن، اظهار کرد: رهبر انقلاب بارها بر مسئله جهاد تبیین تأکید کردند تا روایت سازی از سوی دشمنان صورت نگیرد؛ اما با کم کاری هایی که صورت گرفت، به این مسئله اهمیت زیادی داده نشد و شاهد وقایع اخیر در کشور بودیم. بنابر فرموده رهبر انقلاب، تسلط بر ذهن ها مهمتر از تسلط بر سرزمین هاست و دشمن از این حربه برای دستیابی به اهداف خود استفاده کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: بیشتر دستگیرشدگان اتفاقات اخیر در قم، تحت تأثیر فضای مجازی بوده اند و القائات و دروغ های آنان توانست این افراد را به کف خیابان بکشاند. تقویت کینه و نفرت نسبت به نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و ... از کارهایی بود که در فضای مجازی انجام شد و بر ذهن جوانان اثر گذاشتند تا به خواسته های خود برسند.

غریب با تاکید بر ضرورت نقش‌آفرینی طلاب در عرصه آگاهی بخشی، بیان داشت: در زمانی که بازداشت‌شدگان در بازداشتگاه حضور داشتند، برنامه‌های آگاهی بخشی برای این افراد و خانواده های آنان انجام شد و بحمدالله بسیار راضی کننده بود؛ اما طلاب و فضلا باید در کف میدان بوده و با نوجوانان و جوانان مکالمه داشته باشند تا شبهات و گره های ذهنی آنان برطرف شود زیرا دشمن به دنبال زدن مؤلفه های قدرت و مؤلفه های وحدت ماست و تمام توان خود را در کف صحنه گذاشته تا بتواند انقلاب را سرنگون کند.

دادستان قم  با بیان اینکه امروز باید جهاد کرد و در کف میدان بود تا بتوان ذهنیت مسموم برخی جوانان و نوجوانان را درست کرد، افزود: امروز با رفتار و کردار مناسب می‌توان جوان و نوجوان را جذب کرد و نباید حرکتی انجام داد که افکار مسمومی که به او خورانده‌اند، تقویت شود. ما در جنگ روایت‌ها ضعیف عمل کرده‌ایم و باید زحمتی مضاعف کشید تا ذهنیت برخی از نوجوانان و جوانان را برگرداند و همراه با نظام و انقلاب کرد.

وی در پایان ابراز داشت: امروز دشمن در فضای مجازی، ذهن ها را شستشو داده و با اخبار غلط و دروغ، ذهن فرزندان این کشور را به تسخیر درآورده است. امروز دشمنی ها علیه قوه قضائیه و مقابله با اغتشاشگران، از «نه به اعدام» گذشته و جای جلاد و شهید را عوض می کنند و ذهن ها را شستشو می‌دهند.

پایان پیام / 78032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول