اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

همکاری وزارتخانه های ارتباطات و نیرو برای تسریع در پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها

در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر نیرو به همکاری این وزارتخانه برای تسریع در پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب وکارها تاکید شد.

همکاری وزارتخانه های ارتباطات و نیرو برای تسریع در پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان علی اکبر محرابیان وزیر نیرو بود و در این دیدار درباره همکاری های مشترک بحث و تبادل نظر شد.

در این دیدار که با حضور معاونان این دو وزارتخانه برگزار شد، وزیر ارتباطات با تشریح ماموریت های وزارت ارتباطات در حوزه های مختلف، به پروژه شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از اولویت های مهم دولت اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه به حدود 60 درصد رسیده است.
وی افزود: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات خدمات متنوع و با کیفیت در یک بستر امن و پسرعت  به مردم ارائه می شود.
وزیر ارتباطات به برنامه ریزی وزارت ارتباطات برای راه اندازی چهار قطب مرکز داده در  کشور اشاره کرد و گفت: برای تامین برق این 4 مرکز به عنوان مراکز قطب داده کشور نیاز به همکاری وزارت نیرو دارد.
زارع پور به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها به عنوان یکی دیگر از اولویت های دولت برای 3 سال آینده اشاره کرد و گفت: این پروژه به عنوان یک پروژه راهبردی و ملی نیاز مردم به سرعت های بالای چند صد مگابیت برثانیه را تامین می کند. ضمن اینکه توسعه نسل های جدید تلفن همراه نیازمند تامین شبکه فبیرنوری است.
وزیر ارتباطات با تاکید به اینکه انجام این پروژه می تواند ارتباطات پایدار کشور را تا چند دهه آینده بیمه کند، از وزیر نیرو خواست تا زیرساختهای وزارت نیرو به کمک این پروژه بیایند.
وزیر ارتباطات از وزارت نیرو به عنوان یکی از دستگاه های پیشرو در پیوستن به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تقدیر کرد.
 
علی اکبر محرابیان نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت های شبکه ملی اطلاعات، این پیشرفت را امید بخش دانست و تاکید کرد که برای اطلاع مردم باید درباره این شبکه اطلاع رسانی بهتری شود.
وی با اعلام آمادگی کامل برای همکاری در پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، افزود: هر امکانی که در اختیار وزارت نیرو است برای استفاده در این پروژه در اختیار قرار می گیرد.
وزیر نیرو،  با توجه به جهت گیری وزارت نیرو برای بهره گیری حداکثری از فناوری های جدید برای هوشمند سازی این وزارتخانه، قرائت کنتور، ارسال لحظه ای و فرمان پذیری را برای مدیریت مصرف مهم عنوان کرد و گفت: اولویت ما هوشمند سازی کنتور 5 میلیون مشترک پر مصرف است که می توانیم در این حوزه نیز با وزارت ارتباطات همکاری داشته باشیم.
بر اساس این گزارش، در این جلسه معاونین دو وزیر نیز مباحثی را درباره نوع شیوه همکاری دو وزارتخانه و مسائل مرتبط با آن مطرح کردند و در پایان مقرر شد مدل همکاری برای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها ظرف چند روز آینده بین معاونین این دو وزارتخانه به تفاهم برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول