اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

هواپیمای آموزشی فوق سبک «فجر ۲۰» بازطراحی می‌شود

سازمان صنایع هوایی با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور فرآیند بازطراحی هواپیمای آموزشی فوق سبک «فجر ۲۰» را در دستور کار قرار داده است.

هواپیمای آموزشی فوق سبک «فجر ۲۰» بازطراحی می‌شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی در جریان یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کیش اظهار کرد: سازمان صنایع هوایی با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و شرکت هوشمندسازه اوج آسمان، فرآیند بازطراحی هواپیمای آموزشی فوق سبک فجر ۲۰ با حذف سیستم پیشرانش سوختی و جایگزین آن با سیستم پیشرانش الکتریکی را در دستور کار خود قرارداده است.

وی افزود: این تغییر سیستم پیشرانش منجر به پرواز ایمن‌تر، کاهش آلایندگی ناشی از سوخت‌های فسیلی و کاهش هزینه تمام شده پرواز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی در پایان گفت: انتظار می‌رود در سال‌های آتی با پیشرفت فناوری باتری‌های الکتریکی، مداومت پروازی این هواپیمای آموزشی افزایش یابد. هواپیمای ۲ نفره فجر ۲۰ یک هواپیمای تمام کامپوزیتی است که مراحل طراحی و ساخت آن توسط متخصصان سازمان صنایع هوایی در دو دهه گذشته به منظور انجام پروازهای آموزشی و عملیاتی با برد کوتاه اجرایی و عملیاتی شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول