اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آقاجانیان: کی روش بدون دریافت حقوق و پاداش از ایران رفت/ 10 بار دیگر با انگلیس بازی کنیم 6 گل نمی‌خوریم

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برخی می‌خواهند تسویه حساب شخصی کنند، فدراسیون هم می‌تواند تایید کند اما کی‌روش حقوق و پاداش خود را نگرفته و و رفته است.

آقاجانیان: کی روش بدون دریافت حقوق و پاداش از ایران رفت/ 10 بار دیگر با انگلیس بازی کنیم 6 گل نمی‌خوریم

به گزارش خبرگزاری فارس، مارکار آقاجانیان درمورد دوره حضورش در تیم فوتبال استقلال، اظهار داشت: سال ۶۱ یا ۶۲ در زمان سرمربیگری ناصر حجازی در شرایطی که ۱۸ سال داشتم،  ۴-۳ بازی برای استقلال انجام دادم و شاگردی حجازی باعث افتخار من بود.

*برخی فکر می کنند من از دوره کی روش مربی شدم

وی با اشاره به سوابق مربیگری‌اش عنوان کرد: یاد باشگاه پاس به خیر اما مقداری درباره سابقه مربیگری ام را بگویم. جوانانی که سن شان نمی‌رسد یا اطلاعی ندارند، فکر می‌کنند من از دوره حضور کی‌روش در تیم ملی مربیگری را شروع کردم. در شرایطی که از سال ۲۰۰۶ مربیگری را شروع کردم. سرمربی عقاب و کل تیم‌های متعلق به داماش بودم. مربی تیم ملی المپیک و تیم ب بودم که با پرویز مظلومی قهرمان غرب آسیا شدیم. آنالیزور امیر قلعه نویی در جام ملت‌های ۲۰۰۷ بودم. 

مربی تیم ملی کشورمان تاکید کرد: قبل از آغاز همکاری با کی‌روش با تیم داماش ایرانیان تهران از لیگ دسته دوم به لیگ یک صعود کردیم و سپس به تیم ملی آمدم. در آن زمان علیرضا جهانبخش را در شرایطی که ۱۶ سالش بود در تیم بزرگسالان بازی دادم و خودم به کی‌روش معرفی‌اش کردم. 

*دوره ای دستیار منصوریان بودم

آقاجانیان عنوان کرد: دوره ای در تیم امید دستیار منصوریان بودم. در سال ۲۰۰۹ مدرک حرفه ای پرولایسنس گرفتم. قبل از آغاز کرونا، در ارمنستان دوره ای با تدریس دل بوسکه را گذراندم. بحث هایی شده که چرا در ایران تیم نگرفتم. تیم گرفتن دست من نیست. همیشه اعلام آمادگی کردم اما نخواستند. وقتی هم به آمریکا رفتم با یک تیم زیر ۱۶ سال که در لیگ آکادمی کالیفرنیا حضور داشت کار کردم. در سه تورنمنت سوم و در یک تورنمنت دوم شدیم. در یک جام حذفی نیز از ۶۴ تیم چهارم شدیم. آن باشگاه امکانات زیادی داشت. در کل مربیگری را از تیم ملی شروع نکردم بلکه قبل از آن هم مربی بودم.

*مقایسه عملکرد تیم ملی فوتبال با کی روش در 3 جام جهانی

وی درخصوص سخت‌ترین و دلنشین ترین دوره حضورش با تیم ملی در جام جهانی گفت: هر کدام چالش‌های خودش را داشت. در جام جهانی ۲۰۱۴ تیم ما باتجربه تر بود و بازیکنان از لحاظ سنی و تجربه شرایط خیلی بهتری داشتند. در دیدار اول مقابل تیم قوی نیجریه خوب کار کردیم و برابر آرژانتین هم بچه‌ها هرچه داشتند، گذاشتند. در دیدار پایانی مقابل بوسنی به لحاظ بدنی افت داشتیم که طبیعی بود. 

مربی تیم ملی درمورد رضایت مردم از نمایش شاگردان کی‌روش مقابل آرژانتین، اضافه کرد: اگر در آن زمان VAR بود، شاید پنالتی روی دژاگه هم اعلام می‌شد و شرایط به شکل دیگری رقم می‌خورد. در جام جهانی ۲۰۱۸ با کسب چهار امتیاز صعود نکردیم اما در ۲۰۲۲ با همین تعداد امتیاز می‌توانستیم صعود کنیم. در ۲۰۱۸ شرایط آماده سازی بهتر بود. با تیم‌هایی مثل تونس، الجزایر، شیلی و سایر تیم‌های خوب بازی کردیم. آخرین اردوی تیم ملی نیز در ترکیه بود که ۲۰ روز زمان داشتیم. یک بازی خیلی خوب هم با این تیم داشتیم که هرچند باختیم اما خیلی به ما کمک کرد.

آقاجانیان اضافه کرد: ۵۰ درصد ارنج تیم ملی در دیدار با مراکش نسبت به بازی با ترکیه تغییر کرد. یک هفته یا ۱۰ روز زودتر به روسیه رفتیم و زمان خوبی داشتیم اما این جام جهانی قطر شرایط خیلی متفاوت بود.

وی درخصوص اینکه کی‌روش معمولا دوست دارد یک ماه تیم را در اختیار داشته باشد، گفت: برای سطح فوتبالی که ما داریم، این اردوها خیلی می‌تواند کمک کند. یک هفته قبل از شروع جام جهانی  قطر همه بازیکنان را ما اضافه شدند اما فرق ما با تیم‌های دیگر این بود که اکثر بازیکنان تیم‌های دیگر هر ۴،۵ یا شش روز بازی می‌کردند. درحالیکه به جز ۶-۵ نفر بیشتر بازیکنان  ما تعویضی بودند و از لحاظ بدنی شرایط خوبی نداشتند. زمان آماده سازی برای ما خیلی مهم بود اما طبق آمار ایران جزء دونده ترین تیم‌ها بود.

تنها دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش درمورد اینکه آیا خالی کردن بدن بیشتر بازیکنان پس از  بازی با ولز صحت دارد، توضیح داد: بیشتر شرایط روحی و روانی بود. می‌دانستیم آمریکا به این دلیل که نیاز به برد دارد اما بازی قبلی‌اش با انگلیس را در ورزشگاه مشاهده کردیم. مشکل این تیم این بود با وجود در اختیار داشتن مسابقه، نمی‌توانست موقعیت درست کند. این‌ها را می‌دانستیم. اگر توجه کنید با وجود اینکه مقابل ما در نیمه اول مالکیت توپ را در اختیار داشتند اما موقعیت خاصی ایجاد نکردند. 

*برزیل با یک اشتباه از جام جهانی حذف شد

آقاجانیان گفت: همیشه کی‌روش می‌گوید یک غفلت یا اشتباه در سطح جام جهانی سبب می‌شود تیم‌ها استفاده کنند. برزیل با یک اشتباه از جام حذف شد. 

وی درباره اینکه خیلی ها اعتقاد دارند اگر ایران مقابل آمریکا با جسارت بیشتری بازی می‌کرد، دست کم یک مساوی را هم می‌گرفت، پاسخ داد: ما برای مساوی به زمین نرفته بودیم. به نظرات و نقد افرادی مثل چراغپور، محصص  و مربیان کارنامه دار که واقعا کارشناس هستند، واقعا احترام می‌گذارم و از آن استفاده می‌کنم. برخی دوستان اصلا این سطح را ندیده و اظهارنظر می‌کنند ولی واقعیت این است با جسارت، دو مهاجم و ۲-۴-۴ بازی را شروع کردیم.  سردار آزمون و مهدی طارمی دو مهاجم ما بودند.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد ایران مقابل ولز سبب شده بود آمریکا در ۱۵ دقیقه اول جلو نیاید و با ترس بازی کند و اینکه ظاهراً قرار نبود میلاد محمدی خیلی جلو برود، عنوان کرد: این موضوع به شرایط مسابقه بستگی دارد اما کار را با ۲ مهاجم شروع کردیم. شاید اگر با یک مهاجم شروع می‌کردیم یک بحث دیگر داشتند و می‌گفتند تیم دفاعی است. یک نمونه مثال بزنم. بازی آمریکا و هلند را دیدید. به آمار نیمه اول نگاه کنید که چند درصد مالکیت توپ دست آمریکا بود و چه قدر آمریکا حمله کرد و چه قدر هلند.

آقاجانیان ادامه داد: هلند روی دو ضد حمله گل زد و خیلی عقب‌تر بازی کرد‌‌. هلند هم به این دلیل که می‌دانست آمریکا چگونه بازی می‌کند، عقب نشست اما ما از وسط زمین دفاع می‌کردیم و تا این حد عقب نشسته بودیم. 

*آمریکا مقابل ما دو موقعیت گل هم نداشت!

وی درمورد اینکه آیا کی‌روش برای یک اشتباه نکردن خودش را آماده کرده و تصور می‌کرد در صورت گل نخوردن و کسب یک امتیاز صعود می‌کنیم، اظهار داشت: ما می‌دانستیم آمریکا توپ را در اختیار دارد اما نمی‌توانست موقعیت ایجاد کند. همه تیم‌ها همدیگر را آنالیز می‌کنند و جزییات کوچک مثل یک اشتباه نتیجه را عوض می‌کند. در نیمه دوم فرصت‌هایی مثل موقعیت طارمی و سامان قدوس را داشتیم که گل نشد. فکر نمی‌کنم آمریکا دو موقعیت داشت.

*10 بار هم بازی کنیم از انگلیس 6 گل نمی خوریم

مربی تیم ملی با اشاره به بازی اول مقابل انگلیس، خاطرنشان کرد: در آن بازی بچه‌ها تمرکز کامل نداشتند. اختلاف ما با انگلیس شش گل نیست و 10 بار دیگر هم بازی کنیم، این اتفاق نمی‌افتد اما برخی مشکلات سبب شد بچه‌ها تمرکز کامل نداشته باشند اما اینکه پس از نتیجه شش بر دو، یک مربی در چهار روز تیم را بازگرداند، کار هر مربی‌ای نیست اما کی‌روش باخت را به گردن گرفت و توانست این کار را بکند.

آقاجانیان افزود: در رختکن به بازیکنان گفت به بازی با ولز تمرکز کنید و آن‌ها را برای آن دیدار از لحاظ روحی و روانی آماده کردیم. من خودم در آمریکا بودم. این کشور به همراه مکزیک و کانادا میزبان جام جهانی ۲۰۲۶ هستند. از سه سال قبل کار خودشان را برای آن جام جهانی شروع کرده و همه بازیکنان‌شان در اروپا بازی می‌کنند. کاپیتان ۲۲ ساله آمریکا در لیدزیونایتد و سرجینیو دست، دفاع راست ۲۳ ساله آن‌ها در میلان بازی می‌کنند. وستون مک کنی برای یوونتوس بازی می‌کند. سیکل بازی آمریکا روی همان ریتم جلو رفته است.

وی تاکید کرد: آندرانیک اسکندریان در آمریکا با من ملاقات داشت. او به من گفت این کشور تکنولوژی‌هایی دارد. ۹ بازیکن آمریکا در این کشور و ۱۷ بازیکن‌شان در اروپا بازی می‌کنند. خودم آنجا بودم و می‌دانم ۱۵ روز قبل عینک‌هایی به بازیکنان حاضر در لیگ آمریکا دادند که شب را روز کرده و نور داشت‌. از بین بردن تفاوت سطح را از همان جا شروع کردند. همین چیزهای خیلی ساده تاثیرگذار است.

*قبلا از جام جهانی تمرکزمان روی بازی اول بود

مربی تیم ملی در مورد اینکه گفته می‌شود کی‌روش از ابتدا روی بازی انگلیس حساب نکرده بود و خودش هم چنین مساله‌ای را اعلام کرده، اظهار داشت: نمی‌دانم این صحبت را کرده یا نه، شاید به خاطر مسائل روانی و بیرونی باشد وگرنه ما کلا در جام جهانی های قبل هم تمام تمرکزمان روی بازی اول بود.

*ارنجمان صبح بازی در یکی از سایت های داخلی لو رفت

وی افزود: واقعا جای تاسف است. مقابل انگلیس برای اولین بار در 8 سال سیستم را سه دفاعه کردیم. هیچ موقع بازی نکرده بودیم. ارنجمان صبح بازی در یکی از سایت‌های ایران با سیستم بازی درآمد. به گوش آن ها هم رسید و انگلیس هم سیستمش را عوض کرد. روی ارنج، سیستم و همه چیشان تاثیر دارد. الان همه تیم ها یکدیگر را آنالیز می کنند.

او تاکید کرد: یکی دو بازیکن و نوع و روش و شروع بازی‌شان خیلی تاثیرگذار است. آن ها هم بیکار نیستند و ما را آنالیز می کنند. جزییات، آن دو بازیکن و تغییرات لحظات آخر همیشه تعیین کننده است. به خاطر همین کی روش همیشه سعی کرده بسته باشد و اطلاعات خارج نشود. در 8 سال چطور اتفاق می افتد برای اولین بار سیستم ما کامل با 11 نفر بیرون آمده است؟

 آقاجانیان گفت: هرکه این کار را کرده، کار زشتی کرده است. نباید روز بازی این را اعلام می کردند.

*دلیل بازی نکردن خلیل زاده و کنعانی زادگان

مربی تیم ملی در مورد بازی نکردن خلیل زاده و کنعانی زادگان، عنوان کرد: این‌ها تصمیمات فنی بوده، کنعانی زادگان نیمه دوم بازی با انگلیس به زمین آمد. یکسری جزئیات است که به آن ها توجه می شود. شجاع هم بازیکن بسیار خوبی است. از تیم ملی جوانان با من بود. تیم ملی المپیک با من بوده، حتی 2014 بازی که با کره بردیم، شجاع جزو نفرات بود. کی روش او را می شناسد. یک سری مسائل و تصمیمات فنی بوده و اصلا مشکل خاصی نبوده است.

وی در خصوص اینکه آیا کی روش مشورت هم می گیرد، اظهار داشت: صددرصد. یکی از مربیان ایرانی گفت روزی که من هرچه می گویم بگویید چشم، اخراجید. نظرتان را حتی اگر فکر می کنید اشتباه است، بگویید و بحث می شود. سیکل انتخاب ما اینطور بود که در دراز مدت بازیکنان انتخاب شوند. اگر من می گفتم این بازیکن خوب است و باید انتخاب شود، باید برای کی روش دلیل و منطق می آوردم. همیشه و در همه جلسات همینطور بوده است. همیشه روی نیمکت در مورد تعویض ها و همه چیز  هم مشورت می کند، هم نظر می پرسد ولی تصمیم نهایی را با توجه به تجربه ای که دارد می گیرد. خیلی جاها هم نظرات ما لحاظ می شود. او آنقدر روشنفکر و به روز است که این ها را در نظر می گیرد.

*تیم ملی را بدون خودم هم باید دوست داشته باشم

آقاجانیان در مورد اینکه اگر اسکوچیچ 6بر2 به انگلیس می باخت، همان شب برکنار می شد، عنوان کرد: هرکسی سرمربی تیم ملی بوده همیشه احترام گذاشتیم. تیم ملی را بدون خودم هم باید دوست داشته باشم. بعد از قرعه کشی که اسکوچیچ بود در مصاحبه ها گفتم در جام جهانی بازی آسان وجود ندارد. شما این را به عینه دیدید که برای همه تیم ها اینطور بود. گروه ما متعادل تر بود اما مشکلاتی هم پیش آمد. نمی خواستم در مورد اسکوچیچ صحبت کنم اما بعد از بازی با ولز گفت این تیم من بود که اینطور برد. بازی آمریکا را باختیم گفت من 4 نفر هم از این تیم بازی نمی دادم. در حالیکه ما یک تغییر داشتیم. برای او خیلی احترام قائلم، زحم کشید ولی فوتبال حرفه ای است. همه جور اتفاقی می‌افتد.

*کی روش زودتر می آمد شرایطمان خیلی بهتر می شد

وی افزود: کی روش 80 روز است آمده، 6 بازی رسمی انجام دادیم. به جز نیکاراگوئه 5 تیم رنکینگشان از ما بالاتر بود. در این 80 روز فرصت زیادی برای آماده سازی نبود. اگر زودتر بود، مطمئنم شرایط خیلی بهتر می شد. با تمام مشکلات جانبی که وجود داشت. بازی با تونس رسمی نبود. بیشتر باید بحث این را داشته باشیم که 4 سال بعد هرکسی می آید در مورد اینکه چطور موفق شدیم صحبت کند. اینکه برای دراز مدت فکر نکنیم هیچ موقع نمی توانیم موفق شویم. ژاپن و کره جنوبی 2002 جام جهانی برگزار کردند. کره جنوبی چهارم شد. آن ها از ما خیلی جلوتر هستند. برنامه 8 سالشان مشخص است. باید سیستماتیک شویم. مدیریت هم مهم است.

مربی تیم ملی افزود: به هرحال تاج تجربه دارد. نایب رئیس AFC‌ است. کرسی دارد. ما چرا نباید استفاده کنیم؟ تمام این امکاناتی که کی روش فشار آورد. خودش برخی جاها بابت پک هزینه کرد. البته به او برگرداندند اما مهم این است که به موقع تمام شود. ما زمین هم نداشتیم. باز با مدیریت تاج بود. یا بازیکنان شاغل در قطر را نمی دادند، با یک تلفن توانست این کار را انجام بدهد. همه جوره در این مدت کم چه او و چه وزیر ورزش حمایت کردند ولی واقعا فرصت کم بود. شرایط خیلی سخت بود.

*بازی با ولز یکی از بهترین بازی های تاریخ تیم ملی بود

دستیار ایرانی کی روش در مورد اینکه بسیاری معتقدند کیفیت بازی با ولز را مقابل آمریکا نداشتیم، گفت: به اذعان تمام کارشناسان بازی ولز یکی از بهترین بازی های تاریخ تیم ملی بود. شاید یکی از علت های آن فاصله زمانی بود. بچه های ما کمتر به سیکل بازی کردن 5-4 روز یکبار عادت داشتند. با اینکه 18-17 بازیکن در اروپا داریم اما نسبت به تیم های دیگر کمتر بازی می کردند. چند نفرشان کامل بازی می کردند. سردار هم از مصدومیت آمد و ما توانستیم او را پله به پله وارد کار کنیم.

وی افزود: یکی از علت‌ها این بود به هر دلیلی نتوانست آن ریتم را داشته باشیم ولی مجبور بودیم جوری بازی کنیم که نتیجه را بگیریم. علت اصلی‌اش می‌تواند این باشد ولی اگر مثل جام‌جهانی‌های قبلی زمان داشتیم بهتر بود شما مقابل پرتغال در جام‌جهانی 2018 دیدید که تا آخرین لحظه می‌توانستیم نتیجه را عوض کنیم.

آقاجانیان ادامه داد: اگر به آن موقع برگردیم و حتی در این جام جهانی همیشه در 30 دقیقه‌های آخر تیم ما توانسته گل بزند و تغییر نتیجه بدهد. مقابل انگلیس با همه مشکلات 2 گل اواخر بازی زدیم. در این بازی هم می‌توانستیم این کار را انجام بدهیم، سیکل و آمادگی که باید، بچه‌ها نداشتند. بچه‌ها با تمام وجود بازی کردند و جا دارد از آنها تشکر کنم. زمانی بیشتر از این نمی‌شود. خستگی بازیکنان هم 100درصد تأثیر دارد.

*فقط چند نفر در تیم ملی مثل طارمی هستند

مربی تیم ملی در مورد اینکه انتظار از لژیونرها بیشتر بود، عنوان کرد: همانطور که گفتم بچه‌های ما کامل بازی نمی‌کنند. بیشتر‌شان تعویضی هستند. فقط چند نفر مثل طارمی هستند. شما ببینید او تا آخرین لحظه باز هم موقعیت داشت چون در پورتو جام حذفی پرتغال و لیگ اروپا بازی می‌کرد. آن روند را تا دقیقه آخر هم داشت.

*راهبرد تیم ملی 100 درصد صعود از گروه بود

آقاجانیان در مورد اینکه آیا راهبرد کادر فنی تیم ملی در جام‌جهانی صعود از گروه بود، اظهار داشت: 100درصد همین بود. خودمان هم ناراحت هستیم. می‌‌دانیم برای همه فوتبال‌دوستان سخت است حالا حالاها افسوس می‌خوریم. خیلی نزدیک بودیم با تمام مشکلات خیلی به صعود نزدیک بودیم. دوره قبل با 4 امتیاز صعود نکردیم اما این دوره می‌توانستیم با 4 امتیاز صعود کنیم.

*کاردفنی از همه بیشتر از عدم صعود ناراحت بود

مربی تیم ملی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد یکی از اعضای کادر فنی این دستاورد را تبریک گفته عنوان کرد:‌ نه، ما خودمان از همه بیشتر ناراحت هستیم. تمام تلاش‌مان را کردیم و هدف همین بود که صعود کنیم. حتی در مورد اینکه گفتید کی‌روش بعد از باخت مقابل انگلیس اعلام کرده روی این بازی حساب نمی‌کرده گفتم شاید به لحاظ روانی بوده اما ما بازی با انگلیس هم برنامه داشتیم که نتیجه خوبی بگیریم ولی مشکلاتی مانند لو رفتن ارنج و ... همه دست به دست هم داد مصدومیت بیرانوند هم بود.

وی در خصوص اینکه آیا لو رفتن ترکیب به فاصله سه چهار ساعت تا بازی اینقدر مؤثر است، گفت:‌ خیلی مؤثر است. در این 8 سال شما یک ساعت و نیم قبل از بازی باید لیست را اعلام کنید. الان هم آنلاین شده است. همیشه سر زمان یک ساعت و 30 دقیقه و 30 ثانیه لیست را بیرون می‌دهیم. خیلی تأثیر دارد. بلافاصله بعد از اینکه لیست آنها را می‌بینیم می‌رویم ارزیابی می‌کنیم که چه سیستم و روشی دارند. جابه‌جایی‌هایشان نسبت به بازی قبلی چه بوده است.

*چه کسی لیست تیم ملی را لو داد؟

آقاجانیان در مورد اینکه آیا پیگیری کردند و مشخص شد چگونه لیست قبل از بازی لو رفته، عنوان کرد:‌ این وظیفه مدیریت است و آنها قطعا پیگیر هستند. هر کسی این کار را انجام داده بچگی کرده و کار خیلی زشتی انجام داده است.

*قول حواله را زمان صعود تیم ملی به جام جهانی دادند و به ما ارتباطی ندارد

وی در خصوص حرف و حدیث‌هایی که پیرامون پاداش اعضای تیم ملی مطرح شد اظهار داشت: این بحث را قطعا مدیریت فدراسیون جواب خواهد داد. فکر کنم تا الان هم جواب داده شده باشد ولی بحث اینکه حواله دادند و ... همه این‌ها قول است. وقتی تیم به جام‌جهانی صعود کرده ما اصلا نبودیم. به ما هم ارتباط ندارد. به بازیکنان و کادری که آن موقع بودند قول دادند و قطعا این را گرفته‌اند. یعنی قولی که آن موقع برای صعود بوده است. قطعا کسانی هم که در آن صعود نبودند مطمئنم آنها هم دریافت خواهند کرد. به کادر فنی ما هیچ ارتباطی ندارد و ما جزو آنها نیستیم.

وی در مورد اینکه آیا کار با این کادر فنی ادامه دارد،‌گفت: من هیچ اطلاعی ندارم. این را باید از مسؤولان فدراسیون فوتبال بپرسید.

*کی روش همیشه پس از جام های جهانی با تیم ملی به ایران آمده

آقاجانیان در خصوص اینکه حضور کی‌روش در ایران این تصور را به وجود آورد که کارش ادامه دارد اما بعد از یکی دو روز رفت، عنوان کرد: در تمام تورنمنت‌هایی که شرکت کردیم کی‌روش بعد از آن به ایران آمد 2018 هم آمد دو سه روز بود و بعد رفت. برگشت با تیم همیشه روالش بوده است.

*کی‌روش حقوق و پاداش خود را نگرفته و و رفته است

وی ادامه داد: نمی‌دانم برخی می‌خواهند تسویه حساب شخصی کنند. فدراسیون هم می‌تواند تایید کند اما تا جایی که من اطلاع دارم کی‌روش حقوق و پاداش خود را نگرفته و و رفته است. بی‌خود جهت‌سازی و تسویه حساب شخصی نکنید. اگر می‌خواهید نقد کنید، مثل چراغپور، محصص و مربیان کارنامه دار باشد که به فوتبال ایران کمک شود. شاید خودش راضی نباشد من چیزهایی را بگویم اما می‌دانم بیشتر پول‌ها را صرف خیریه می‌کند.

مربی تیم ملی افزود: از قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ به موسسه بهشت امام رضا کمک می‌کند. حتی قبل از جام جهانی قطر هم سرزده به این محل رفتیم و عکس‌هایش بیرون آمد. به بچه‌ها پیراهن دادند. می‌توانید از یوسف اصلانی(مدیر این موسسه) سوال کنید کی‌روش چه خدماتی آن‌جا انجام داده است. یک آدم خارجی این کمک‌ها را می‌کند اما در نهایت می‌آیند و می‌گویند پول و پاداشش را گرفت و رفت. کی‌روش اصلا چنین آدمی نیست.

*تسویه حساب شخصی نکنید و جو را بیشتر ملتهب نکنید

آقاجانیان اظهار داشت: مجبور بودم این صحبت‌ها را بگویم تا مردم روشن شوند‌ و دوستانی که تسویه حساب شخصی دارند، این کارها را انجام نداده و جو را بیشتر ملتهب نکنند. بلکه نقد فنی انجام بدهند. من هم هر جا لازم باشد، پاسخگو هستم. همیشه هم پس از هر جامی به ایران بازگشته و مثل برخی مربیان از آن کشور میزبان برنگشته به کشور خودش برود.

وی افزود: از وقتی کی‌روش رفت در این سه سال و نیم چند بازیکن جوان توانستیم به تیم ملی اضافه کنیم. شاکله تیم تقریبا همان است. ویلموتس و اسکوچیچ از ۱۸-۱۷ بازیکنی که کی‌روش داشت استفاده کردند و سازندگی انجام ندادیم.

*دلایل ساختار معیوب فوتبال ایران

مربی تیم ملی درمورد ساختار معیوب فوتبال ایران برای معرفی بازیکن جدید و جوان، گفت: علت های مختلفی دارد. در همین اردوهای کوتاهی که داشتیم، کی‌روش ۱۰ بازیکن جوان آورد و همین جا مقابل دوربین های تلویزیونی برنامه زنده می‌گویم هر مربی بیاید، دست کم از هشت نفر از این جوان‌ها در آینده استفاده می‌کند. در همین مقطع کوتاه آن‌ها را آورد تا با جو تیم ملی آشنا شده و با بازیکنان تیم ملی تنه به تنه شوند تا چیزهای جدید یاد بگیرند. خود من این بازیکنان را دو جلسه دیدم اما واقعا عالی بودند.

*GPS ها را در انبار انداخته و فاسد شد و از بین رفت

آقاجانیان اضافه کرد: کی‌روش GPS ها را به ایران آورد. این سیستم ها را در انبار انداخته و از آن استفاده نکرده بودند. باتری‌هایش فاسد شده بود و بار دیگر خریداری کردند. چگونه می‌خواهید آمار یک بازیکن را در تمرین و مسابقه داشته باشید. اردویی که تیم ملی برای بازی با الجزایر در قطر داشت، مصاحبه یکی از مربیان ایرانی الاصل را در قطر دیدم. او گفته بود تعجب می‌کنم چرا تیم ملی ایران در این عصر از این دستگاه استفاده نمی‌کند و این موضوع جا تاسف دارد.

وی افزود: چگونه چنین چیزی امکان دارد‌. آمار تمام تمرینات را هر روز در می‌آوریم زیرا بدون نگاه کردن نمی‌توانید ببینید بازیکن چه مقدار تحرک دارد. باید تمرین را با این دستگاه کنترل کنید زیرا مسئول و بدنساز تیم آنلاین است  و وقتی سطح کار به یک حدی برسد، می‌گوید تمرین را تمام کنید. کتاب نیست که بگویید دو ساعت تمرین دارم. جایی نیز است با توجه به انرژی و میزان دوندگی بازیکنان تمرین قطع شود.

مربی تیم ملی در مورد اینکه ممکن است کادرفنی قبلی استدلال دیگری داشته باشد و این قصه کمی عجیب است، گفت: برای ما هم خیلی عجیب بود که استفاده نشده است. تیمی که آنجا در آکادمی زیر 16 سال کار می‌کردند برای بازی‌هایشان استفاده می‌کردند.

*کارشناسان نقد کنند اما راهکار هم بدهند

مربی تیم ملی افزود: نقد اشکالی ندارد. باید نقد شود اما از کارشناسان خواهش می کنم راهکار بدهند. طوری باشد که بتوانیم به تیم ملی آینده‌مان کمک کنیم. مربی هرکه هست به تیم ملی‌مان کمک شود نه اینکه تسویه حساب شخصی کنیم. در کل واقعا می‌گویم خودم، همه اعضای تیم و بازیکنان از همه بیشتر ناراحتیم که نتواسنتیم صعود کنیم. با تمام مشکلات حاشیه‌ای و عدم تمرکزی که بود. واقعا می دانم مردم هم ناراحت هستند. کاری نمی توانیم بکنیم. فقط باید به آینده فکر کنیم.

*قهرمانی در جام ملت‌ها نشدنی نیست اما کار خیلی سختی است

آقاجانیان در خصوص اینکه آیا با این شرایط ژاپن و کره جنوبی، برای جام ملت ها پتانسیل قهرمانی داریم، عنوان کرد: الان ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا و قطر که میزبان است برنامه هایشان از 8 سال قبل مشخص است. کیفیت‌شان را هم دیدید. باید با این ها رقابت کنیم. اگر با بهترین برنامه و بازی‌های تدارکاتی جلو برویم باز کار راحتی نیست. هرکسی هم مربی باشد همین است. نشدنی نیست ولی کار خیلی سختی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول