اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مشاهده ۲ قلاده پلنگ در زنجان توسط محیط‌بانان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از مشاهده و تصویربرداری از دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده سرخ آباد خبر داد.

مشاهده ۲ قلاده پلنگ در زنجان توسط محیط‌بانان

محمدرضا یافتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به مشاهده دو قلاده پلنگ در زنجان اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۵ روز ۲۴ آذر محیط‌بانان زنجانی در حین پایش و گشت و کنترل منطقه حفاظت شده سرخ آباد دو قلاده پلنگ را که مشغول تغذیه از لاشه آهو بودند، مشاهده کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه بخش دشتی منطقه حفاظت شده فیله خاصه زیستگاه آهو است، افزود: حدود ۴۵۰ رأس آهو در منطقه حفاظت شده فیله خاصه زنجان زیست می‌کنند و غذای مناسبی برای پلنگ هستند که در بخش کوهستانی این منطقه زیست می‌کنند.

وی با بیان اینکه پس از دریافت متعدد گزارش‌های مردمی و مشاهدات علائمی از جمله رد پا و سرگین پلنگ توسط محیط بانان و کارشناسان، از حضور این گونه ارزشمند در منطقه حفاظت شده فیله خاصه اطمینان داشتیم، خاطر نشان کرد: مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه آن هم در این ساعت از روز بیانگر وجود امنیت در منطقه و تغذیه مناسب برای این گونه بوده که به واسطه تلاش شبانه‌روزی محیط بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی محقق شده است.

یافتیان گفت: در سال‌های ۱۳۹۲، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ به ترتیب سه، دو و سه قلاده پلنگ در مناطق شکار ممنوع خرمنه‌سر و حفاظت شده سرخ‌آباد از سوی محیط‌بانان مشاهده و با استفاده از دوربین فیلمبرداری مستند‌سازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده فیله خاصه در شهرستان زنجان واقع شده است، ادامه داد: حدود 55 هزار هکتار وسعت دارد و زیستگاه گونه‌های شاخص جانوری از جمله آهو، پلنگ، گربه وحشی، خرس قهوه ای، گرگ، کفتار و اتواع پرندگان است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول