اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نویسنده صهیونیست: عربستانِ بن سلمان آماده عادی‌سازی است

نویسنده صهیونیست درباره عادی‌سازی ریاض با تل‌آویو گفت که عربستانِ جدید به رهبری ولی‌عهد سعودی مستعد امضای توافقنامه آبراهام بوده و در پشت پرده گام هایی در این مسیر برداشته است.

نویسنده صهیونیست: عربستانِ بن سلمان آماده عادی‌سازی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جکی خوجی» نویسنده اسرائیلی معتقد است که پیشرفت روند عادی سازی روبه‌رشد بین رژیم صهیونیستی و عربستان که به دنبال انقلابی برای تغییرات داخلی است، با موضع آمریکا در قبال سعودی به رهبری «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد این کشور مرتبط است.

طبق گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «عربی۲۱»، خوجی در روزنامه عبری «معاریو» نوشته است: «وضعیت جنگ و درگیری باعث آشفتگی ولی‌عهد ۳۷ ساله سعودی شده است؛ عربستانی که به سمت گشایشی بزرگ و تحقق چشم انداز ۲۰۳۰ حرکت می‌کند».

این نویسنده صهیونیست در اشاره به خواسته‌ها و اهداف احتمالی ریاض از عادی‌سازی با تل‌آویو گفت که ما در آینده چیزی بیشتر از کمک‌های تسلیحاتی کنونی و روابط اقتصادی موجود، نمی‌توانیم به عربستان بدهیم؛ در حالی که خواسته‌های آنان نیز به کاهش درگیری‌ها از سوی ما با فلسطینیان و حملات به مسجدالاقصی خلاصه خواهد شد.

او در ادامه افزود: «ریاض حتی تا زمانی که روابط خود با اسرائیل را به طور رسمی بهبود نبخشد، به تدریج فاصله‌ها را کاهش خواهد داد. آن‌ها یک بار با افراد اطلاعاتی اسرائیل تماس گرفتند و پس از آن به طور غیرعلنی شروع به تجارت با شرکت‌های اسرائیلی کردند. آن‌ها حتی با بازکردن درها به روی گردشگران اسرائیلی یک گام اضافی در مسیر عادی‌سازی برداشتند».

این نویسنده صهیونیست در پایان با اشاره به تغییر و تحولات بین‌المللی ناشی از بحران اوکراین، نتایج تصمیم عربستان مبنی بر افزایش قیمت نفت را یک خوش‌شانسی خوانده و تصریح کرده که روند نزدیک‌شدن عربستان به رژیم صهیونیستی، ارتباط خاصی به موضوع روابط ریاض و واشنگتن پیدا کرده است.

پیش‌تر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در ادامه امیدواری‌هایش به روابط با ریاض، از ادامه تلاش‌های خود برای کشاندن عربستان سعودی به جمع کشورهای عادی‌سازی‌‌کننده با تل آویو خبر داده و گفته بود که پیگیر پیوستن این کشور به توافقنامه‌های آبراهام است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول