اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدارهای آمریکا و سازمان ملل درباره بحران در منطقه کردستان عراق

یکی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از پیام‌های هشدار آمریکا و سازمان‌ ملل درباره لغزش منطقه کردستان به سوی یک بحران بزرگ‌تر پرده برداشت.

هشدارهای آمریکا و سازمان ملل درباره بحران در منطقه کردستان عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیار العقراوی» از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از پیامهای هشدار ایالات متحده و سازمان ملل درباره سوق داده شدن اوضاع در منطقه کردستان به سوی یک بحران بزرگتر پرده برداشت.

وی در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه»، تصریح کرد: «اختلافات میان دو حزب کُردی، قدیمی و انباشته شده است و حاصل یک لحظه نیست.  این اختلافات در حال حاضر شرایط عمومی شهروندان در منطقه کردستان تحت تاثیر قرار داده و شهروند متضرر اصلی این ماجراست».

العقراوی افزود: «طرف منطقه‌ای و بین‌المللی، بازیگر اصلی در حل اختلافات میان دو طرف بود و با بازگشت درگیری‌ها بر سر مسائل داخلی سیاسی، اقتصادی و امنیتی،بار دیگر توجه‌ها به سمت میانجیگری بین المللی برای جلوگیری از لغزش منطقه به سوی یک بحران بزرگتر، جلب شد.

وی تاکید کرد: «هشدارهایی از سوی سازمان ملل، ایالات متحده آمریکا و کشورهای ائتلاف بین المللی به منظور جلوگیری از گسترش این مناقشه و دستیابی به راهکارهای مورد رضایت همه طرف‌ها، وجود دارد».

این عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق تصریح کرد: تحریم نشست‌های دولت منطقه کردستان از سوی تیم وزیران اتحادیه میهنی به دلیل نارضایتی از عملکرد این دولت، انحصار قدرت و به حاشیه راندن اتحادیه میهنی است و تحریم ها تا پایان سال و تا زمان دستیابی به راه حل‌هایی که همه را راضی ‌کند، ادامه می‌یابد».

وی حزب دموکرات کردستان عراق که حزب حاکم در اربیل است را به «تک‌روی در اداره منطقه کردستان و تسلط بر امکانات مالی و تبعیض قائل شدن بین مناطق مختلف در پروژه‌های خدماتی و بودجه» متهم کرد.

پنجشنبه پیش، در ادامه افزایش اختلافات دو حزب اصلی منطقه کردستان عراق یعنی اتحادیه میهنی و دموکرات بر سر چگونگی مدیریت امور این منطقه، حزب اتحادیه میهنی اعلام کرد که در نشست‌های هیأت وزیران در اربیل دیگر حضور نخواهد یافت و این نشست‌ها را تحریم کرد.

چندی پیش خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی با اشاره به این‌که همگرایی مصلحتی میان خانواده‌های حاکم بر منطقه کردستان عراق با دشواریهایی روبرو شده که احتمال جدایی سلیمانیه از کردستان عراق را تقویت می‌کند.

«نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق، در سخنانی احزاب کُرد را به کنار گذاشتن اختلافات و همبستگی دعوت کرد.

به نوشته وبگاه شفق نیوز، او در مراسم استقبال از پیکر یکی از فرماندهان پیشمرگه به نام «آکام عمر» گفت که اقلیم کردستان با خطرات و تهدیدات جدی مواجه است و همه گروهها به خصوص دو حزب دموکرات کردستان و اتحاد میهنی باید برای حل مشکلات، در یک صف واحد بایستند.

پایان پیام/ ت 46

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول