اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

گزارش فارس از حواشی فینال جام جهانی| بوسه بر جام و عبای عربی بر تن مسی/سرود قهرمانی آرژانتینی‌ها و دلداری رئیس جمهور فرانسه به امباپه+عکس و فیلم

جام جهانی 2022 قطر سرانجام با پیروزی و قهرمانی آرژانتین با غلبه بر فرانسه به پایان رسید و فیفا این فینال را بزرگترین فینال تاریخ عنوان کرد.

گزارش فارس از حواشی فینال جام جهانی| بوسه بر جام و عبای عربی بر تن مسی/سرود قهرمانی آرژانتینی‌ها و دلداری رئیس جمهور فرانسه به امباپه+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی فارس از قطر، در فاصله حدود سه ساعت تا آغاز دیدار فینال جام جهانی بین آرژانتین و فرانسه، اتقاق عجیبی در شهر دوحه رخ داد.

* با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از هواداران دو تیم قصد رفتن به سمت ورزشگاه یا تماشای این مسابقه در منطقه هواداری استادیوم لوسیل را دارند، متروی شهر دوحه شلوغ ترین روز خود از زمان آغاز جام جهانی را تجربه کرد.

* برهمین اساس مسئولان شهری دوحه تصمیم گرفتند برای کاهش این ازدحام متروی شهر را به مدت ۵۰ دقیقه تعطیل کنند تا هواداران از سایر وسایل حمل و نقل مثل اتوبوس یا تاکسی‌ برای رفتن به لوسیل استقاده کنند.

* البته با وجود از کار افتادن موقت فعالیت مترو باز هم تعداد زیادی از طرفداران دز مقابل مترو تجمع کرده بودند زیرا اعتقاد داشتند از این مسیر راحت‌تر به استادیوم می‌رسند.

 

 

 

*تصاویری از رختکن تیم های آرژانتین و فرانسه به نمایش درآمد.

*حال و هوای اطراف ورزشگاه لوسیل در فاصله کمتر از ۲ ساعت تا شروع فینال جام جهانی

 

 

*ترکیب فرانسه:

هوگو لوریس، اوپامکانو، واران، هرناندز، ژول کنده، شوامنی، گریزمان، ربیوت، امباپه، ژیرو و دمبله

 

*ترکیب آرژانتین:

مارتینز، اوتامندی، مارتینز، رومرو، مولینا، آکونا، فرناندز، مک آلیستر،دی پائول، آلوارز و لیونل مسی

اتوبوس تیم ملی فرانسه برای دیدار فینال جام جهانی وارد ورزشگاه شد.

 

* با توجه به مصادف شدن برگزاری دیدار فینال با روز ملی قطر(۱۸ دسامبر) پیش از شروع مسابقه، هواپیماهای نمایشی بر فراز ورزشگاه لوسیل پرواز کردند.

* هواداران آرژانتینی در قیاس با فرانسوی‌ها ظرفیت بسیار بیشتری از ورزشگاه لوسیل را در اختیار گرفته‌اند به شکلی که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۰ هزار طرفدار آلبی سلسته به استادیوم بیایند.


* کمیته برگزاری جام جهانی ۲ اتوبوس روباز که روی هر یک از آن‌ها پرچم فرانسه و آرژانتین قرار دارد، در مقابل ورزشگاه لوسیل قرار داده و احتمال دارد دو تیم در صورت قهرمان شدن با اتوبوس مخصوص خود برای برگزاری جشن قهرمانی به داخل شهر بیایند.

* آرژانتینی‌ها با شور و شوق بسیار زیادی در حال ورود به استادیوم هستند و برخی از آن‌ها پیش از شروع بازی اعتقاد داشتند لیونل مسی قطعا جام قهرمانی را بالای سر می‌برد.

*ترافیک بسیار شدیدی در خیابان‌های منتهی به ورزشگاه لوسیل دیده می‌شود.

*حال و هوای ورزشگاه لوسیل پیش از فینال را ببینید.

 

*کارلوس ‌کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز به دعوت جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا و فدراسیون فوتبال قطر همراه با برخی سرمربیان تیم های دیگر حاضر در جام جهانی برای تماشای این مسابقه به قطر آمده است.

 

* تعدادی از هواداران آرژانتین با کاپ قهرمانی جام جهانی به ورزشگاه آمده بودند. همچنین بیشتر طرفداران این تیم پیراهن شماره ۱۰ این تیم که متعلق به لیونل مسی است بر تن داشته و از ماسک کاپیتان آلبی سلسته روی صورت خود استفاده می‌کردند.

* هواداران آرژانتینی با شور و شوق بسیار زیادی در ورزشگاه تیم خود را تشویق می‌کنند. 

* تعدادی از آرژانتینی‌ها پیراهن نیولز اولد بویز، اولین تیمی که مسی در دوران نوجوانی برای آن بازی کرد را برتن داشتند.

* امیر قطر هم برای تماشای فینال جام جهانی ۲۰۲۲ وارد استادیوم لوسیل شد.

* مراسم اختتامیه مسابقات از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز شد و گروه‌های مختلف به اجرای برنامه‌های متنوعی پرداختند.

* تعدادی از هواداران دو تیم در این فاصله زمانی محدود تا شروع بازی همچنان به دنبال پیدا کردن بلیت بودند.

 

 

* ایکر کاسیاس، کاپیتان تیم ملی اسپانیا که در جام جهانی ۲۰۱۰ جام جهانی را بالا سر برد، پیش از شروع مسابقه کاپ را به درون زمین آورد و آن را به نمایش گذاشت. نکته جالب این بود کاسیاس پس از این اتفاق در زمان ورود به جایگاه ویژه آیدی کارتی را بر گردن داشت که نام شهر آزتک مکزیک روی آن دیده می‌شد.

* زلاتان ابراهیموویچ، ستاره سوئدی فوتبال جهان هم در ورزشگاه حضور پیدا کرده تا فینال را از نزدیک تماشا کند. ایلان ماسک، مالک توییتر هم از دیگر میهمان‌های ویژه این بازی است.

* مسی و امباپه، دو ستاره فوتبال جهان از تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه پیش از بازی برخورد گرمی با هم داشتند. در این برخورد مسی یک چشمک هم به ستاره جوان فرانسه زد.

* پیش از شروع مسابقه اعضای تیم ملی فوتبال آرژانتین سودر ملی کشورشان با انگیزه و انرژی بالایی خواندند. آنها به سبک ایتالیایی‌ها دست روی شانه‌های هم گذاشتند و با صدای بلند سرود ملی آرژانتین را خواندند.

* هواداران آرژانتین از همان ابتدای مسابقه با شور و حرارت خاصِ هواداران اهل آمریکای جنوبی که نمونه‌اش را در دربی بوئنوس آیرس شاهد بودیم، تیم خود را تشویق کرده و خواستار فوتبال تهاجمی تیم‌شان بودند.

* اعلام خطای رودریگو دی پائول در دقیقه 20 روی لوکاس هرناندز منجر به اعتراض شدید اسکالونی و والتر ساموئل به سیمون مارشینیاک شد. پس از به ثمر رسیدن گل اول آرژانتین با ضربه لیونل مسی استادیوم لوسیل از شادی زائد الوصف هواداران آرژانتین منفجر شد. فیلم گل اول آرژانتین را اینجا می‌توانید ببینید.

* پس از گل دوم آرژانتین با ضربه آنخل دی ماریا، همه نیمکت‌نشین‌های این تیم با ورود به درون زمین شادی کردند. فیلم گل دوم آرژانتین را اینجا می‌توانید ببینید.

* بازی ضعیف فرانسه سبب شد دشان قبل از اتمام نیمه اول کولو موانی و مارکوس تورام را جای اولیویه ژیرو و عثمان دمبله کند.

* پس از خطای ژول کونده روی دی ماریا در دقیقه ۴۰ بار دیگر سرمربی آرژانتین و دستیارش به تصمیم داور لهستانی برای کارت زرد نشان ندادن به مدافع فرانسه اعتراض شدیدی کردند.

* هواداران آرژانتین پس از گل دوم تیم‌شان سروده قهرمانی خوانده و پرچم این کشور را دور سر خود می‌چرخاندند. در شرایطی که فرانسوی‌ها در سکوت مطلقی فرو رفته بودند.

* در پایان نیمه اول امیلیانو مارتینز و لیونل مسی به تصمیم داور اعتراض کردند. نیمه نخست این بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود آرژانتین تمام شد.

* یک هوادار عرب با در دست داشتن عکس امیر سابق قطر، پرچم آرژانتین و بازوبند فلسطین به ورزشگاه آمده بود.

* اولیویه ژیرو و عثمان دمبله در دقیقه 41 با صلاحدید دشان زمین مسابقه را ترک کردند که این موضوع ناراحتی و واکنش این دو بازیکن را به همراه داشت. آنها با چهر‌هایی چهره مغموم و درهم روی نیمکت تیم خود نشستند.

* ۸۸۹۶۶ نفر تماشاگر دیدار فینال جام جهانی بودند. پیش از این همین تعداد جمعیت در بازی آرژانتین و مکزیک به ورزشگاه آمده بودند تا دیدار فینال هم در کنار آن مسابفه به پرتماشاگرترین بازی جام بیست و دوم تبدیل شود.

* کیلیان امباپه با به ثمر رساندن گل اول فرانسه در دقیقه ۸۰ ضمن کاهش فاصله دو تیم به یک گل خودش را در صدر  جدول گلزنان به مسی رساند؛ البته امباپه یک دقیقه بعد با ثبت گل تساوی فرانسه از مسی در این امر سبقت گرفت و به تنهایی آقای گل شد. فیلم گل اول فرانسه را اینجا می‌توانید ببینید.

* پس از گل دوم فرانسه تمام نیمکت نشین‌های این تیم به درون زمین آمده و خوشحالی کردند. این در حالی بود که آرژانتینی‌ها اعتقاد داشتند داور باید مارشینیاک خطای کونده روی مسی را اعلام کند. فیلم گل دوم فرانسه را اینجا می‌توانید ببینید.

* پس از گل تساوی فرانسه، هواداران این تیم به سکوت مطلق خود پایان داده و به شادی پرداختند. با وجود ساکت شدن تعداد زیادی از طرفداران آرژانتین برخی هواداران این تیم نیز سعی داشتند با تشویق شاگردان اسکالونی به آن‌ها روحیه بدهند.

* گل دوم فرانسه درحالی رقم خورد که کومان توپ را از مسی ربود و توانست یک ضدحمله برای فرانسه ترتیب دهد.

* اعتراض متوالی نیمکت نشین های فرانسه سبب شد ژیرو در دقیقه ۹۵ از داور کارت زرد بگیرد.

* امباپه پس از به ثمر رساندن گل دوم برای فرانسه رو به مسی مشت‌هایش را گره و خوشحالی کرد که این موضوع سوژه عکاسان شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که مسی هم پس از گلزنی در نیمه اول همین کار را مقابل چشمان امباپه انجام داده بود.

* پس از خطای گونزالو مونتیل روی تورام در دقیقه ۹۸ و اعتراض کادرفنی و بازیکنان ذخیره آرژانتین به داور، نیمکت‌نشین‌های فرانسه با نفرات حریف وارد درگیری لفظی شدند.

* لیونل اسکالونی بین دو نیمه وقت اضافی به درون زمین رفت و در شرایطی که یکی از بازیکنان آرژانتین مشغول اعتراض به داور بود، آنها را از مارشینیاک جدا کرده و خودش به داور لهستانی معترض شد‌. بازیکنان دو تیم در این لحظات حلقه اتحاد تشکیل دادند.

* برخی از هواداران حاضر در ورزشگاه لوسیل که برای تماشای بازی فینال آمده‌اند پرچم فسلطین را در دست دارند.

* پس از به ثمر رسیدن گل سوم آرژانتین توسط مسی تعدادی از بازیکنان سابق این تیم از جمله آگوئرو و باتیستوتا و ... در جایگاه ویژه به شدت خوشحالی کردند. در این لحظه تمام بازیکنان آرژانتین به سمت کاپیتان تیم خود رفتند و با مسی به شادی پرداختند.

* با گلزنی مسی در وقت‌های اضافه تعداد گل‌های زده مسی و امباپه در عدد 7 مساوی شد تا رقابت نزدیکی برای آقای گلی داشته باشند.

* پس از گلزنی مسی و پیش افتادن آرژانتین از فرانسه، آنخل دی‌ماریا که در نیمه دوم تعویض شده بود، روی نیمکت ذخیره‌ها از شدت خوشحالی اشک ریخت.

* گل سوم فرانسه توسط امباپه از روی نقطه پنالتی به ثمر سید. به این ترتیب ستاره جوان فرانسوی 8 گله شد و بازهم جواب گل مسی را داد و تیمش را در بازی نگه داشت.

* در پایان بازی و با قهرمانی آرژانتین تعدادی از بازیکنان این تیم مسی را در آغوش کشیدند و با وی به خوشحالی پرداختند.

* فرانسوی‌ها هم با گریه در میانه میدان ماندند و مات و مبهوت به تماشاگران نگاه کردند.

*لیونل مسی، اسطوره آرژانتینی به عنوان بهترین بازیکن فینال معرفی شد.

بازیکنان آرژانتین با حضور در مقابل هوادران شان به شادی و پایکوبی پرداختند و سرود قهرمانی خواندند.

در حاشیه جشن قهرمانی آرژانتینی ها، سرخیو آگوئرو مهاجم سابق آلبی سلسته طبل به دست شد.


در میان تشویق بازیکنان آرژانتین نام لیونل مسی بیشتر از هر فرد دیگری استفاده می‌شد.

در ادامه فرزندان برخی بازیکنان آرژانتین درون زمین آمده و شادی کردند.

جیانی اینفانتینو در کنار امیر قطر و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای اهدای جام قهرمانی در زمین چمن آمدند.

انزو فرناندز به عنوان بهترین بازیکن جوان و پدیده جوان جام جهانی لقب گرفت.

امیلیانو فرناندز سنگربان آرژانتین هم به عنوان برترین دروازه بان جام جهانی معرفی شد و دستکش طلایی را بدست آورد.

کیلیان امباپه هم با 8 گل آقای گل مسابقات شد و کفش طلا را بدست آورد.

لیونل مسی هم بهترین بازیکن جام جهانی شد.

هنگامی که مسی برای کسب عنوان بهترین بازیکن جام جهانی روی صحنه آمد، او بوسه ای هم بر جام قهرمانی زد تا ورزشگاه لوسیل قطر به مرز انفجار برسد.

 

آرژانتینی ها، هنگامی که بازیکنان فرانسه برای اهدای مدال نقره بر روی سکو می آمدند، برای آن ها تونل افتخار تشکیل دادند.

امانوئل مکرون هم پس از اهدای مدال نقره به امباپه به او دلداری داد.

هنگامی که مسی برای دریافت جام قهرمانی بر روی سن آمد، امیر قطر، عبای عربی را بر تن لیونل مسی انداخت و فوق ستاره آرژانتینی جام را بالای سر برد.

 

فرزندان ستاره های آرژانتین هم در کنار پدران خود حاضر شدند و عکس یادگاری گرفتند.

پسران لیونل مسی و سرخیو آگوئرو نیز پس از اهدای کاپ روی سکو رفتند و بر آن بوسه زدند.

یک سرود آرژانتینی برای شادی بیشتر هواداران در استادیوم پخش و در ورزشگاه نورافشانی شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول