اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شجاعی: عدم برخورد قضائی با سلبریتی‌ها مصداق تبعیض ناروا است

نماینده مردم ابهر در مجلس گفت: اگر با اصحاب شهرت، سلبریتی‌ها و چهره‌ها در جایی‌ که مرتکب تخلف می‌شوند، برخورد قانونی صورت نگیرد، مصداق تبعیض ناروا و خلاف قانون اساسی است.

شجاعی: عدم برخورد قضائی با سلبریتی‌ها مصداق تبعیض ناروا است

حجت‌الاسلام حسن شجاعی علی‌آبادی نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره برخورد قضائی با سلبریتی‌های دروغ‌پرداز،  گفت: از اصول بنیادین حقوق و دموکراسی در اداره جامعه این است که همه در برابر قانون مساوی هستند و این قاعده‌، هیچ استثنائی ندارد، بنابراین سلبریتی‌ها در برابر قانون مصونیت ندارند.

وی افزود: در جمهوری اسلامی شاهد آن بودیم که بسیاری از اصحاب قدرت، به صورت عادلانه توسط قوه‌قضائیه محاکمه شدند و ما حتی تا سطح معاونت رئیس‌جمهور هم کسانی را داریم که توسط قوه‌قضائیه محاکمه شده‌اند.

 نماینده مردم ابهر در مجلس ادامه داد: در اصحاب ثروت نیز کسانی را داریم که هزاران هزار میلیارد تومان ثروت داشتند، اما وقتی مرتکب تخلفی شدند، به‌ صورت عادلانه با آن‌ها برخورد شده و مماشاتی با این افراد صورت نگرفته است، چراکه قانون، یکی از ارکان دموکراسی و از اصول بنیادین حقوقی است.

وی تأکید کرد: اگر بنا باشد کسانی در برابر قانون مصونیت داشته باشند، طبعاً چیزی از دموکراسی باقی نخواهد ماند و به سمت دیکتاتوری حرکت خواهیم کرد، حالا این دیکتاتوری یک زمانی می‌تواند دیکتاتوری اهالی قدرت باشد که با این نمونه‌هایی که ما داریم، می‌بینیم جمهوری اسلامی بدون ملاحظه و بدون مماشات، مسئولین رده‌ بالای خودش را محاکمه و محکوم می‌کند و یا اینکه در برخی موارد، فرزندان مسئولین را  در جایی‌ که مرتکب جرائمی شده‌اند را بدون هیچ تبعیضی محاکمه کرده‌است. بنابراین اصحاب قدرت مصونیتی در برابر قانون ندارند.

شجاعی ادامه داد: اصحاب ثروت نیز مصونیتی در برابر قانون ندارند. نمونه‌های بسیاری وجود دارد که قوه‌قضائیه به‌صورت عادلانه با اصحاب ثروت برخورد کرده‌ است، به‌همین صورت اصحاب شهرت نیز نباید مصونیتی در برابر قانون داشته باشند.

وی تأکید کرد: اگر کسانی که به هر دلیلی شهرتی پیدا می‌کنند مجوز داشته باشند که اقدامات غیرقانونی انجام دهند،‌ دروغ بگویند، نشر اکاذیب، رانت‌خواری و ویژه‌خواری کنند و با آن‌ها برخورد نشود، طبعا امکان مدیریت جامعه وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم ابهر در مجلس در پایان تأکید کرد: ورود قوه‌قضائیه در برخورد با اصحاب شهرت، به طور قطع اقدام درستی در راستای ایجاد نظم در جامعه است و نباید میان مردم احساس تبعیض به وجود بیاید و اگر با اصحاب شهرت، سلبریتی‌ها و چهره‌ها در جایی‌ که مرتکب تخلف می‌شوند، برخورد قانونی صورت نگیرد، حتماً مصداق تبعیض ناروا و خلاف قانون اساسی است و مردم ما نیز به‌ هیچ‌وجه نمی‌پذیرند که تبعیضی در اجرای قانون حتی نسبت‌به چهره‌ها، سلبریتی‌ها و اصحاب شهرت وجود داشته باشد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول