اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مسجد مقدس جمکران میزبان هفدهمین یادواره سادات شهید قم می‌شود

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری هفدهمین یادواره سادات شهید استان قم با شعار «سادات شهید وارثان فاطمیه»، از روز سه شنبه 29 آذر در این مکان مقدس خبر داد.

مسجد مقدس جمکران میزبان هفدهمین یادواره سادات شهید قم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام مهدی حسین آبادی با اشاره به اینکه همزمان با ایام فاطمیه هفدهمین یادواره سادات شهید استان قم به میزبانی مسجد مقدس جمکران برگزار می شود، اظهار کرد: این یادواره با شعار «سادات شهید وارثان فاطمیه»، از روز سه شنبه 29 آذر بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی آیت الله صدیقی، مداحی حاج سعید حدادیان و خاطره گویی سردار کاجی با حضور خانواده شهدای سادات در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این یادواره در روز پنجشنبه اول دی ماه با سخنرانی و قرائت دعای کمیل توسط حجت‌الاسلام سید مهدی محمدی ادامه خواهد یافت، گفت: هفدهمین یادواره سادات شهید استان قم در روز جمعه دوم دیماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی و قرائت دعای ندبه حاج حسن شالبافان به پایان خواهد رسید.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه استان قم، ۶۰۰ شهید سید دارد، ابراز کرد: ۵۰۰ شهید از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و یکصد شهید از مدافعان حرم که شامل لشکر همیشه قهرمان فاطمیون و تیپ زینبیون هستند که مزار اکثر این شهدای والامقام در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) و سایر شهدا در بهشت معصومه(س)، گلزار شهدای شیخان، امام زاده ابراهیم و…حتی در روستاهای استان می باشد.

حسین آبادی ضمن دعوت از زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران در مراسم بزرگداشت این شهدای والا مقام خاطرنشان کرد: شهدای سادات از اقشار مختلف جامعه از جمله روحانیت معظم، فرهنگیان، دانشجویان و دانش آموزان، ورزشکاران و… هستند؛ اما وجه مشترک ایشان انتساب به ائمه معصومین (ع) است که همگی از اولاد و ذریه پیامبر اکرم(ص) می باشند و ستارگان زهرایی آسمان شهادت محسوب می شوند.

پایان پیام/78032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول