اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق در سطح نخست‌وزیر در اجلاس «بغداد2» شرکت می‌کند

رسانه‌ها گزارش دادند که هدف از برگزاری اجلاس «بغداد2» در اردن بحث و تبادل نظر درباره چالش‌هایی نظیر امنیت غذایی، امنیت بین‌الملل و امنیت انرژی است و کشور عراق در سطح نخست‌وزیر در آن مشارکت خواهد داشت.

عراق در سطح نخست‌وزیر در اجلاس «بغداد2» شرکت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام دولتی عراق، امروز (دوشنبه)، خبر داد که هیأت وزیران این کشور به علت برنامه سفر «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق به اردن به جای فردا، نشست خود را امروز برگزار خواهد کرد.

منبع مذکور در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت که سفر السودانی به امان برای مشارکت در مرحله دوم اجلاس «همکاری و شراکت بغداد» صورت می‌گیرد.

این منبع که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، افزود که سران و مقامات چند کشور عربی و غیرعربی از جمله اردن، مصر، کویت، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، فرانسه، قطر، عمان، بحرین و ایران و ترکیه در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

در همین ارتباط، خبرگزاری رسمی اردن (پترا) اخیرا گزارش داد که هدف از برگزاری این اجلاس بحث و تبادل نظر درباره چالش‌هایی نظیر امنیت غذایی، امنیت بین‌الملل، امنیت انرژی در منطقه و جهان است.

حدود سه هفته پیش، کاخ الیزه فرانسه بدون اشاره به مشارکت‌کنندگان در اجلاس بغداد۲ خبر داده بود که نشستی منطقه‌ای تا پیش از پایان سال جاری میلادی در اردن برگزار خواهد شد که عراق و کشورهای همسایه آن نیز در این اجلاس مشارکت خواهند داشت و فرانسه نیز در آن حضور پیدا خواهد کرد.

انتظار می‌رود «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز به‌زودی وارد پایتخت اردن شود. خبرگزاری «آناتولی» به نقل از منابع خود در این باره گزارش داده بود که رئیس‌جمهور فرانسه در امان با مقامات اردنی در زمینه مسائل مورد اهتمام مشترک گفت‌و‌گو خواهد کدرد.


مرحله نخست نشست بغداد در ماه آگوست سال ۲۰۲۱ میلادی در بغداد -پایتخت عراق- برگزار شده بود و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آن مشارکت داشت.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول