اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آورده مواکب حسینی از اربعین باید تقویت همبستگی و وحدت ملت‌ها باشد

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آورده مواکب حسینی از اربعین باید ارزش‌های انقلاب، القای روح اخوت و محبت به زائران، حس همبستگی و وحدت میان همه ملت‌ها در راستای مبارزه با شمرها و یزدیان زمان باشد.

آورده مواکب حسینی از اربعین باید تقویت همبستگی و وحدت ملت‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی دوشنبه‌شب در هشتمین همایش تقدیر از خیرین و خادمان اربعین ۱۴۰۱ موکب علویون مازندران که با حضور معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات برگزار شد، اظهار کرد: از خدمات شما و فعالان در مواکب تقدیر و تشکر دارم، نمونه یک کار و خدمتی که جانانه و دلی زحمت میکشند همین بازسازی عتبات و زیارت اربعین و خدمت در مواکب است، این کار مردمی، عشقی و دلی به تمام معنا زیر این آسمان کبود نمونه ندارد‌‌.

وی افزود: امیدواریم شعله محبت اهل بیت (ع) و شور حسینی در ما روز به روز بیشتر شود، این اغتشاشات، آشوب‌ها و ترقه‌بازی‌های مزدوران استکبار جهانی و فریب خوردگان آنها را همین باطن عاشورایی این ملت برطرف می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شرط اصلی کار کردن برای رضای خدا اخلاص است، گفت: حجم کار در مواکب ملاک نیست بلکه خداوند به دل و اخلاص نگاه می‌کند، به تقوا نگاه می‌کند، بنابراین باید هر چه که می‌توانیم اخلاص را بیشتر کنیم.

محمدی‌لائینی تاکید کرد: اگر اخلاص باشد رفاقت‌ها در سطح بسیار بالا خواهد بود، گاه ممکن است فشار کاری، گرمای هوا، کثرت زوار، کمبود مواد و خستگی کار برخی‌ها را کم‌حوصله کند و در نتیجه با زوار متناسب با کرامت یک زائر و یا حتی کرامت یک انسان برخورد نشود، که در این صورت بهتر این است که سعه صدر بیشتری نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: در مواکب جایی برای پارتی بازی، تبعیض، همشهری و غیرهمشهری بودن جایز نیست، گاهی اگر جلویش گرفته نشود آسیب ایجاد می‌کند، نظارت همه جانبه نیز لازم است، قطعا انتظار به‌جا و درست است که کمترین آسیب و تخلف نباشد.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: اگر بناست کسی تخلف کند، اصلاح و برخورد باید صورت گیرد و درون مواکب جای توصیه‌بازی نیست، نکته دیگر اینکه کار کردن در یک کشور دیگر و کار کردن با ملیت‌های کشورهای دیگر نیاز به ظرافت دارد، مهمترین آورده ما از ایران به آنجا چه چیزی باید باشد؟ توزیع غذا آورده نیست، آورده ما ارزش‌های انقلاب، القای روح اخوت و محبت به زائران، حس همبستگی و وحدت میان همه ملت‌ها در راستای مبارزه با شمرها و یزدیان زمان است و این چیزی است که ملت‌های دیگر از ایران انتظار دارند.

وی گفت: جلب اعتماد ملت کشورهای دیگر به‌خصوص عراق باید بزرگترین دستاورد ما باشد، دشمنان هم که سعی می‌کنند در روابط ما نقاهت و خدشه‌ای ایجاد کنند که نباید اینطور باشد باید با مردم عراق صمیمی باشیم نباید احساس کنند ما جایشان را گرفتیم یا میزبان می‌شویم چرا که آنها قرن‌ها این برنامه را برگزار می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امام حسین (ع) قرن‌هاست که آن‌ها را خادم زائران خود قرار داده و ما هم باید در کنارشان باشیم اصلا نباید حس رقابت برایشان ایجاد کنیم، رقیبشان نیستیم، اگر اخلاص داریم باید آورده‌های خودمان را کنار آورده آنها بگذاریم، احترام به ماموران و مسؤولان عراقی چیزهایی است که از یک ایرانی یک وجهه آبرومندانه درست می‌کند.

این مسؤول همچنین تصریح کرد: عشق و شور عراقی‌ها با دیدن ما ایرانی‌ها باید افزایش پیدا کند نه اینکه کم شود در هر حال خیلی ظرافت نیاز دارد، این شور و احساسات مردم ایران به اهل بیت (ع) که در قالب برپایی مواکب یا زیارت خودش را نشان می‌دهد به‌گونه‌ای باشد که بر عزت اسلامی افزوده شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول