اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

دستگاه قضایی در کنار دانشجویان در صف اول مطالبه گری قرار دارد

رئیس دادگستری استان خراسان رضوی گفت: دستگاه قضایی با جامعه دانشگاهی دارای وجوه اشتراک زیادی در مسیر خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم بزرگوار بوده و در کنار دانشجویان در صف اول مطالبه گری قرار داشته و با استفاده از ظرفیت های قانونی به دنبال پاسخگو کردن مدیران در چهارچوب وظایف قانونی شان قرار دارد.

دستگاه قضایی در کنار دانشجویان در صف اول مطالبه گری قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامعلی صادقی در دیدار با جمعی از نخبگان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ، ضمن تأکید بر نقش مهم جامعه فرهیخته‌ی دانشگاهی در رشد، بالندگی و توسعه ایران اسلامی گفت: دانشجویان باید با کسب علم و تجربه، خود را به طور جدی برای ایفای نقشهای مهم آماده کنند.

رئیس دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به نقش ممتاز و بی بدیل علم و فناوری در توسعه کشورها گفت: سالهاست مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت این حوزه بر تلاش در زمینه تولید علم و توجه به دانش بنیان ها تأکید داشته اند و بدیهی است که جامعه فرهیخته‌ی دانشگاهی و دانشجویان در این راستا در بالاترین جایگاه قرار دارند و این قشر ارزشمند در راه رسید به این آرمانها از جان و خون خود نیز گذشته و شهیدان بسیاری را تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده اند.

صادقی با تأکید بر نقش آفرینی جامعه دانشگاهی و دانشجویان در مقاطع مختلف تاریخی از جمله در دوران دفاع مقدس گفت: چه بسیار اساتید دانشگاه و دانشجویانی که سنگر علم آموزی را بخاطر دفاع از کیان نظام اسلامی رها کرده و در جبهه های دفاع حق علیه باطل جان خود را فدا کردند؛ امروز نیز شاهدیم که دشمن، این قشر عزیز را آماج حمله و توطئه قرار داده و تا مرز به شهادت رساندن آنها از جمله در جریان ترور دانشمندان هسته ای گام برداشته و در این کار نیز از هیچ کوششی فرو گذار نکرده است.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به مسئله جهاد تبیین گفت: ایران عزیز، سرشار از نعمات الهی و مفاخری است که در جهان زبانزد هستند و بخش عمده ای از این مفاخر در میان دانشمندان، پژوهشگران، فرهیختگان و جامعه دانشگاهی و دانشجویان قرار گرفته اند که قابل تأمل است.

صادقی با اشاره به ظرفیت عظیم موجود در مراکز دانشگاهی کشور گفت: استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد دارای دانشگاههای بزرگ و معتبر از جمله دانشگاه آزاد اسلامی است که به مثابه یک گنجینه عظیم علمی می تواند نقش بسزایی در بهبود اجتماعی ایفا کند.

وی ضمن تأکید بر ارزشمندی جلسات هم اندیشی گفت: دستگاه قضایی با جامعه دانشگاهی دارای وجوه اشتراک زیادی در مسیر خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم بزرگوار بوده و در کنار دانشجویان در صف اول مطالبه گری قرار داشته و با استفاده از ظرفیت های قانونی به دنبال پاسخگو کردن مدیران در چهارچوب وظایف قانونی شان قرار دارد.

رئیس دادگستری استان خراسان رضوی خواستار استمرار برگزاری اینگونه نشست ها شد و افزود: تشکیل یک اتاق فکر، با هدف افزایش تعاملات سازنده بین دانشجویان دانشگاه آزاد و مجموعه دستگاه قضایی با محوریت دفتر ارتباط با نخبگان دادگستری می تواند سازنده باشد.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از نمایندگان تشکلهای دانشجویی ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه قضایی در راستای انجام وظایف قانونی به بیان مطالب و نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان این جلسه لوح تقدیری از سوی دانشجویان حاضر به رئیس کل دادگستری خراسان رضوی اهدا شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول