اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

جدیدترین قیمت نفت ایران در بازارهای جهانی

پس از کاهش قیمت نفت عربستان که بر قیمت نفت ایران نیز تاثیر می‌گذارد، ایران نیز قیمت نفت سبک خود را 2.20 دلار کاهش داد.

جدیدترین قیمت نفت ایران در بازارهای جهانی

فاطمه صادقی؛ به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، رویترز به نقل از دو منبع آگاه نوشت، ایران قیمت رسمی نفت سبک خود (OSP) برای فروش به خریداران آسیایی در ژانویه 2023 را بشکه ای 3.15 دلار بالاتر از شاخص دبی/ عمان تعیین کرده که 2.20 دلار در هر بشکه از قیمت ماه گذشته کمتر است.

به نوشته این گزارش، قیمت نفت سنگین ایران نیز 0.75 دلار بالاتر از شاخص دبی/ عمان قیمت گذاری شده که 1.10 دلار از ماه گذشته کمتر است.

نفت فروزان نیز 0.70 دلار بیش از شاخص عمان/دبی تعیین شده که 1.25 دلار از ماه پیش کمتر است.

 نفت سروش، یکی دیگر از گریدهای نفت ایران نیز با کاهش 2.50 دلاری نسبت به ماه گذشته، 4.80 دلار کمتر از شاخص نفتی عمان/ دبی قیمت‌گذاری شده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه نوامبر 2022 (آبان 1401) با 4 دلار و 48 سنت کاهش نسبت به ماه پیش به 88.73 دلار رسیده است.

نفت ایران در ماه اکتبر (مهر 1401) 93.21 دلار در هر بشکه فروخته شده بود.

دو هفته گذشته، عربستان، بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان، قیمت رسمی نفت فروشی خود برای ماه ژانویه در آسیا را به کمترین رقم 10 ماه گذشته کاهش داد.

به نوشته رویترز، این اقدام به دلیل نگرانی در مورد نوسان در تقاضا و همچنین افزایش نفت خام روسیه در آسیا پس از 5 دسامبر یعنی زمان اجرای تحریم‌های نفتی روسیه است.

قیمت رسمی نفت فروشی عربستان‌ معمولا پنجم هر ماه منتشر می‌شود و روند قیمت گذاری نفت خام ایران، کویت و عراق را تعیین می‌کند و بر قیمت 9 میلیون بشکه نفت که روزانه به سوی آسیا روانه می‌شود،‌ تأثیر می‌گذارد.

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول