اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر دفاع ترکیه: برای دفاع از خود از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیریم

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که ترکیه برای دفاع از خود در برابر «گروه‌های تروریستی»، از هیچ‌کس اجازه نخواهد گرفت.

وزیر دفاع ترکیه: برای دفاع از خود از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع ترکیه روز سه‌شنبه تاکید کرد که ترکیه برای استفاده از حق دفاع از خود در برابر گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق»، از هیچ‌کس اجازه نخواهد گرفت.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی درباره عملیات زمینی احتمالی ترکیه علیه اهداف تروریستی در شمال سوریه گفت: گروه تروریستی پ.ک.ک و  وای پی جی صلح و امنیت ترکیه را هدف قرار می‌دهد و ما برای حفاظت از کشور و مرزهای خود از حق دفاع از خود که ناشی از ماده ۵۱ قانون اساسی است استفاده می‌کنیم. ما نیازی به اجازه از کسی نداریم.»

آکار تاکید کرد که ترکیه از دوستان و متحدانش انتظار دارد که تمامی روابط خود را با این گروه تروریستی قطع کنند و همبستگی و همکاری صمیمانه خود را با آنکارا در مبارزه با بلای تروریسم نشان دهند.

ترکیه به طور منظم عملیات برون مرزی را بر روی پایگاه‌های پ‌ک‌ک در شمال عراق و سوریه انجام می‌دهد. پ‌ک‌ک در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه قرار دارد و بیش از ۳۰ سال است که علیه دولت ترکیه عملیات مسلحانه انجام می‌دهد.

ارتش ترکیه نیز  مدت‌هاست با  گروه تروریستی پ‌ک‌ک در حال نبرد است.  پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی  این کشور ، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا بارها اعلام کرده که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. عوامل پ‌ک‌ک نیز  در شمال سوریه بارها عملیات تروریستی انجام داده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول