اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

دهلی نو: شمار نیروهای هند در مرز با چین به شدت افزایش یافته است

وزیر خارجه هند گفت که این کشور استقرار نیروها را در امتداد مرز مورد مناقشه با چین را به شدت افزایش داده است.

دهلی نو: شمار نیروهای هند در مرز با چین به شدت افزایش یافته است

به گزارش  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه هند روز سه شنبه گفت که این کشور استقرار نیروها را در امتداد مرز مورد مناقشه با چین را در سطح بی‌سابقه‌ای افزایش داده است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» ««سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند که هند به چین اجازه نمی‌دهد وضعیت موجود در مرز را «یکجانبه» تغییر دهد.

وی گفت: «امروز استقرار ارتش هند در مرز چین را  داریم که تاکنون سابقه نداشته و  این برای مقابله با تجاوز چین انجام می‌شود. ارتش هند امروز برای مقابله با هرگونه تلاش جهت تغییر یکجانبه خطوط مرزی مستقر شده است.»

اظهارات وی چند روز پس از درگیری نیروهای هندی و چینی در منطقه مورد مناقشه در امتداد مرز در ایالت «آروناچال پرادش» بیان شد.

هند ادعا کرد که این رویارویی به دلیل تجاوز نیروهای چینی آغاز شد. این در حالی است که وزارت خارجه چین اعلام کرده که بر اساس اطلاعات آنها، وضعیت در مرز به طور کلی باثبات بوده و دو طرف به گفت‌وگو در مورد این موضوع ادامه می‌دهند.

ارتش هند اخیرا پهپادهای جدیدی را در امتداد خط کنترل واقعی در شرق «لاداخ» مستقر کرده است. این پهپادها برای رصد دقیق فعالیت‌های نظامی چین در امتداد مناطق مرزی مستقر شده‌ است. طبق گزارش رسانه‌های هند، اسکادران‌های پهپادی جدید پیشرفته با قابلیت انجام ماموریت‌های نظارتی تا دو روز، در مناطق مربوطه مستقر شده‌‌اند.

منابع نظامی هند گفتند در حالی‌که یک اسکادران نزدیک بخش شرقی لاداخ مستقر شده، اسکادران دیگر در مرز «آسام-بنگال غربی» است تا بخش «سِکِم» را زیر نظر داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول