اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: بورل بر عزم خود برای به نتیجه رساندن مذاکرات وین تأکید کرد

وزیر امور خارجه دیدار امروزش با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را صریح، دوستانه و سازنده خواند و گفت: بورل بر عزم خود برای به نتیجه رساندن مذاکرات وین تأکید کرد و درباره بحران اوکراین و انرژی هم گفت‌وگو شد.

امیرعبداللهیان: بورل بر عزم خود برای به نتیجه رساندن مذاکرات وین تأکید کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (سه‌شنبه) ۲۹ آذر ماه در توئیتی با اشاره به دیدارش با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست بغداد ۲ در اردن نوشت: در حاشیه کنفرانس بغداد ۲ در اردن، نشستی دو ساعته با جوزپ بورل داشتم (با حضور دکتر باقری و مورا) در مورد همه ابعاد توافق وین گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: بورل بر عزم خود برای به نتیجه رساندن مذاکرات وین تأکید کرد. دیداری صریح، دوستانه و سازنده بود. در مورد بحران اوکراین و انرژی هم گفت‌وگو شد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه همچنین در دیدار جوزپ بورل با بیان اینکه آماده جمع بندی مذاکرات وین هستیم، رویکرد غرب در حمایت از اغتشاشگران و وضع تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را محکوم کرد. (اینجا بخوانید)

امیرعبداللهیان به منظور شرکت در نشست بغداد ۲ بامداد امروز (سه‌شنبه) وارد امان شد. وی دیروز در جمع خبرنگاران از حضور بورل و مورا در اردن خبر داده بود. وی در این باره اظهار داشت: قرار است آقای بورل و آقای مورا همزمان با ورود ما به اردن سفر کنند. تماس‌ها و گفت‌وگوهای همکارم آقای باقری با مورا و تماس‌های من و بورل به صورت جدی در جریان است. اردن فرصت مناسبی است بتوانیم گفت‌وگوها را تکمیل کنیم. امیدوارم با توجه به رویکرد آمریکایی‌ها در سه ماه گذشته شاهد تغییر رویکرد و واقع بینانه رفتار کردن طرف آمریکایی باشیم. به آمریکایی‌ها به صراحت اعلام می‌کنم بین ریاکاری و درخواست برای رسیدن به توافق و بازگشت آمریکا به برجام باید یکی را انتخاب کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول