اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

مخبر: بهره‌وری در جهان امروز بدون فعالیت‌های دانش‌بنیان امکان تحقق ندارد

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه بهره‌وری در جهان امروز بدون فعالیت‌های دانش‌بنیان امکان تحقق ندارد، افزود: کشور از نیروهای جوان و تحصیلکرده برخوردار است که اگر احساس کنند چتر حمایتی بالای سر آنها قرار دارد، مسیر رشد و توسعه را با سرعت بیشتری طی خواهند کرد.

مخبر: بهره‌وری در جهان امروز بدون فعالیت‌های دانش‌بنیان امکان تحقق ندارد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ در برنامه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور ضمن بررسی تعدادی از طرح‌های نخبگان در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و سلامت، آخرین دستاوردهای داخلی در این حوزه‌ها از جمله داروهای جدید، آبیاری زیرسطحی، خوراک دام، مسکن پیش ساخته و صنعت فرآوری پشم مورد بازدید قرار گرفت.

معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان «پیشران»، ابتدا در جلسه‌ای با مسئولین و مدیران این مجموعه ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، گفت: خوشبختانه این مجموعه به موضوعاتی ورود کرده که برخی به چالش هایی برای کشور تبدیل شده و دستاوردهای حاصله به لحاظ راهبردی و کلان برای کشور دارای اهمیت فراوان است.

مخبر با تاکید بر اینکه بهره‌وری در جهان امروز بدون فعالیت‌های دانش‌بنیان امکان تحقق ندارد، افزود: کشور از نیروهای جوان، تحصیلکرده، شجاع و خطرپذیر برخوردار است که اگر احساس کنند چتر حمایتی بالای سر آنها قرار دارد، مسیر رشد و توسعه را با سرعت بیشتری طی خواهند کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تأمین آب و غذا از چالش‌ها و مسائل اصلی آینده جهان خواهد بود، خاطرنشان کرد: دولت تأکید ویژه‌ای بر صیانت از منابع آب و خاک و به ویژه خاک دارد چرا که معمولا در روش‌های سنتی کشاورزی، منابع خاک دچار آسیب می‌شود.

مخبر با اشاره به حوزه های مختلف فعالیت این شرکت ها در حوزه کشاورزی تصریح کرد: موضوعاتی که شما به آن ورود کرده اید به دلیل بهره گیری از روش های دانش بنیان، قیمت تمام شده پایین و کاهش استفاده از کود و سموم، تا حد زیادی ضمن افزایش بهره وری، از آسیب به سلامت جامعه نیز جلوگیری می کند.

معاون اول رئیس جمهور از مسئولین این شرکت ها خواست با توجه به ظرفیت ها و مزیت های هر استان، طرح هایی را متناسب با مسائل و چالش های اصلی آن استان در دستور کار قرار دهند و افزود: البته نیاز نیست که طرح ها و کارها از ابتدا در مقیاس بزرگ انجام شود چرا که ممکن است فعالان هر بخش که به روش سنتی کار می کنند، در ابتدا حاضر به پذیرش ریسک نباشند اما اگر کارها در مقیاس کوچک انجام شود و نتایج حاصله را مشاهده کنند قطعا در ادامه همراهی کامل خواهند داشت.

 مخبر همچنین با اشاره به دستاوردهای این مرکز در حوزه دامپروری افزود: اصلاح نژاد و خودکفایی در تأمین خوراک دام از اقدامات مثبتی است که می تواند میزان آسیب به دامداری‌های کوچک و خانگی را به حداقل ممکن کاهش داده و فعالان این بخش را مورد حمایت قرار دهد.

در این جلسه مسئولین شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گزارشی از دستاوردها و روش‌های ایجاد تحول در بخش کشاورزی و صیانت از منابع آب و خاک کشور، روش‌های نوین دام پروری، محصولات جدید حوزه سلامت، روش های درمانی جدید و... ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، با اجرای برنامه‌های دانش‌بنیان تدوین شده، از کشاورزی سنتی به کشاورزی هوشمند، فوق پیشرفته و پیشتاز خواهیم رسید و تحولاتی بزرگ و اساسی در صرفه جویی آب، بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی و حل بحران آب در کشور ایجاد خواهد شد.

کاهش معنادار مصرف آب، رفع آلودگی آب از طریق کنترل میزان و نوع کود و سموم و تحولات عظیم در سه بخش آب، غذا و سلامت از جمله دستاوردهای اجرای برنامه های پیش بینی شده این مجموعه خواهد بود.

گفتنی است این برنامه ها قرار است با رویکرد مردم پایه و با استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل مردم در قالب ایجاد نهضت پیشران بزرگ مردمی و دانش بنیان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اجرایی شود.

در پایان این برنامه معاون اول رئیس‌جمهور از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عملیاتی این مجموعه دانش‌بنیان از جمله مسکن بتنی پیش ساخته، سیستم سیلاژ علوفه و یونجه‌تر، سیستم آبیاری زیر سطحی، ماشین آلات جدید حفاری، کیت‌های تخصصی تشخیص بیماری و ماشین آلات فرآوری پشم دام بازدید کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول