اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سوئیس ۱۴۹ فرد و ۴۹ نهاد روسیه را تحریم کرد

دولت سوئیس با صدور بیانیه‌ای از تحریم شماری از شهروندان روسیه و چند نهاد حقوقی این کشور خبر داد.

سوئیس ۱۴۹ فرد و ۴۹ نهاد روسیه را تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت سوئیس چهارشنبه شب به وقت تهران در بیانیه‌ای از اعمال تحریم های جدیدی علیه روسیه  خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» در بیانیه دولت سوئیس آمده است که ۱۴۱ فرد و ۴۹ نهاد حقوقی در فهرست سیاه قرار گرفتند.

در بیانیه مطبوعاتی دولت سوئیس آمده است، با ایجاد تغییراتی در فهرست تحریم‌ها در روز چهارشنبه، سوئیس نیز به اقدامات اتحادیه اروپا پیوست.

در این بیانیه با ادعای ارسال پهپاد از سوی ایران به روسیه آمده است: «سوئیس به عنوان بخشی از اقدام‌های اتحادیه اروپا در ارتباط با ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه و ادامه وضعیت نگران کننده در اوکراین، در حال ایجاد تغییراتی در  ساز و کار تحریم‌هاست.»

سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست، اما در بسیاری از سیاست‌هایش با این اتحادیه همکاری دارد.

اتحادیه اروپا در ۱۶ دسامبر(جمعه ۲۵ آذر) همچنین صادرات تعدادی دیگر از کالاها به روسیه و ارائه تعدادی از خدمات به روسیه را ممنوع کرد.

اتحادیه اروپا در نهمین بسته تحریمی علیه روسیه محدودیت‌هایی علیه بخش معدن و انرژی و ممنوعیت صادرات کالاهای صنعت فضایی و هواپیماهای بدون سرنشین را تصویب کرد.

اتحادیه اروپا ۱۶۸ نهاد حقوقی دیگر مرتبط با صنایع دفاعی روسیه را به فهرست سیاه اضافه کرد. بسته نهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل ۱۴۴ فرد از جمله مقامات عالیرتبه، نظامیان و هنرمندان روسیه نیز می‌شود.

این در حالی است که رئیس جمهور روسیه اخیرا در دیدار با محققان و شخصیت‌های دانشگاهی این کشور از شکل گیری ایده‌های خلاقانه در بحبوحه تحریم‌ها علیه روسیه و ساخت هرگونه کالا سخن گفت.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با اشاره به باج ندادن بسیاری از کشورهای جهان به غرب برای تحریم روسیه گفته بود: «علی‌رغم فشارها و باج‌گیری‌های غرب، ۸۰ درصد کشورهای جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند».

 اروپا و آمریکا در اقدامی هماهنگ باهم در زمینه اعمال فشار علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین، تحریم‌های شدیدی علیه  روسیه اعمال کرد‌اند و البته  این اقدامات، پاسخ تلافی جویانه روسیه از قبیل توقف صدور گاز را به دنبال داشته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول