اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  حکمرانی نوین

هشدار مقام آلمانی به اتحادیه اروپا: توئیتر تهدیدی برای آزادی بیان است

یک مقام ارشد آلمانی گفت: توئیتر باید به سایر شرکت‌های فناوری ملحق شود تا مستقیماً توسط کمیسیون اروپا نظارت قرار بگیرد، زیرا رفتارهای بی‌برنامه این شرکت، تهدیدی برای آزادی بیان است.

هشدار مقام آلمانی به اتحادیه اروپا: توئیتر تهدیدی برای آزادی بیان است

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یک مقام ارشد آلمانی روز پنجشنبه گفت: توئیتر باید به سایر شرکت‌های فناوری ملحق شود تا مستقیماً توسط کمیسیون اروپا نظارت قرار بگیرد. این مقام گفت که رفتار بدون برنامه این شرکت، تهدیدی برای آزادی بیان است.

سون گیگلد، وزیر امور خارجه در دولت فدرال برای امور اقتصادی، به تعلیق ناگهانی حساب‌های روزنامه‌نگاران توسط توئیتر و محدودیت دسترسی به برخی پیوندها اشاره کرد.

توئیتر و اتحادیه اروپا بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر درباره این موضوع پاسخ ندادند.

گیگلد در توئیتر خود نوشت: شرایط و ضوابط عمومی که تقریبا هر ساعت تغییر می‌کنند، توجیه‌های نامنظم برای محدودیت‌های گسترده در پیوندها و مسدود کردن روزنامه‌نگاران، آزادی رقابت را تهدید می‌کند و آزادی بیان، اطلاعات و مطبوعات را به خطر می‌اندازد.

ماسک روز سه شنبه اعلام کرد که از سمت مدیر اجرایی توئیتر کناره گیری می کند. مالکیت ۴۴ میلیارد دلاری او بر توئیتر در اکتبر با هرج و مرج و جنجال همراه بوده است. تغییرات در ماه دسامبر در سیاست حفظ حریم خصوصی این شبکه اجتماعی، تعلیق و بازگرداندن حساب های روزنامه نگاران با محکومیت سازمان های خبری، گروه های مدافع و مقامات در سراسر اروپا مواجه شد.

دولت اولاف شولتز، صدراعظم آلمان قبلا گفته بود که با نگرانی فزاینده تحولات این شبکه اجتماعی را زیر نظر دارد. تنظیم‌کننده‌های آلمانی در حال حاضر به نهادهای دولتی فشار می‌آورند که از ارسال اطلاعیه‌ها به طور انحصاری برای پلتفرم‌های خصوصی خودداری و از جایگزین‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز نوپای Mastodon استفاده کنند.

گیگلد گفت طبق مقررات جدید کمیسیون در مورد بازارهای دیجیتال، نظارت بر پلتفرم های بزرگی مانند فیس بوک و گوگل را برعهده خواهد گرفت.

او گفت: با این حال، توئیتر هنوز به عنوان یک پلتفرم دیجیتال غالب طبقه بندی نشده، با این وجود، تأثیر زیادی در شکل دادن به افکار عمومی در سراسر جهان و همچنین در اروپا دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول