اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بهره‌برداری از نخستین دستگاه آنژیوگرافی عروق مغزی کشور در مشهد با حضور وزیر بهداشت

نخستین دستگاه آنژیوگرافی عروق مغزی کشور (نورو لب بای پلین) صبح امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از نخستین دستگاه آنژیوگرافی عروق مغزی کشور در مشهد با حضور وزیر بهداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهرام عین اللهی امروز در حاشیه افتتاح بخش نورو لب بای پلین آنژیوگرفی بیمارستان قائم(عج) مشهد اظهار کرد: این دستگاه، یکی از دستگاه‌های مهم و پیشرفته است که می‌تواند وضعیت عروق مغز را به صورت سه بعدی نمایش دهد.

عین اللهی افزود:به این ترتیب فردی که دچار سکته مغزی می‌شود را با امکانات پیشرفته روز دنیا به خصوص طی سه تا  ۶ ساعت اول سکته می‌توان نجات داد و با توجه به تشخیص پزشک انجام اقدامات لازم و موثر ممکن می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در بیمارانی که به صورت انتخابی هستند نیز می‌توان تشخیص بیماری‌ها در عروق مغز را انجام داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدون اشاره به قیمت این دستگاه افزود: این دستگاه از طریق پرداخت ارز ترجیحی خریداری شده و فعلا در زمینه خرید دستگاههای پیشرفته پزشکی هنوز ارز ترجیحی ماندگار است و حذف نشده است و در سال آینده نیز تداوم دارد. به این ترتیب خرید و برخورداری از دستگاههای پیشرفته مانند "بای پلین" در تمام کشور امکان پذیر است.

عین اللهی تاکید کرد: البته باید نیروی انسانی متخصص در کنار این دستگاه حضور داشته باشد زیرا کار با دستگاه صرفا از این طریق ممکن است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح دارویار و برداشتن ارز ترجیحی در حوزه دارو، بیمه‌ها اختلاف قیمت را پرداخت می‌کنند اما در زمینه دستگاهها و تجهیزات پزشکی گرانقیمت این امکان را ندارد.

عین اللهی افزود: سطح خدمات پزشکی خراسان رضوی بسیار خوب بوده و دانشگاه پیشرفته علوم پزشکی مشهد هم تمامی خدمات درمانی را به نحو احسن ارائه می دهد و منطقه شرق کشور از مناطقی است که از میزان رضایتمندی بالایی در خدمات درمانی برخوردار بوده است.

وی اضافه کرد: طی دیروز و امروز مرکز ناباروری نوید در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر و دستگاه آنژیوگرافی مغزی بیمارستان قائم(عج) مشهد به بهره برداری رسید که این موضوع نشان از توجه همزمان به موضوعات فرزندآوری و درمان اثربخش بیماران دارد.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز  از طرحهای در حال ساخت پژوهشگاه و مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید و در جریان روند ساخت این طرح ها قرار گرفت.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول