اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

تکمیل بزرگ‌ترین سرداب حرم حسینی با ظرفیت ۴۰۰۰ نفر سرعت گرفت

سرداب قبله در ضلع جنوبی حرم امام حسین علیه‌السلام که قرار است سایر سرداب‌های حرم حسینی را به یکدگیر متصل کند، به عنوان بزرگ‌ترین سرداب حرم ارباب به شمار می‌رود؛ تاجایی که چهار هزار نفر بر ظرفیت تعداد زائران حرم می‌افزاید.

تکمیل بزرگ‌ترین سرداب حرم حسینی با ظرفیت ۴۰۰۰ نفر سرعت گرفت

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، احداث بزرگ‌ترین سرداب حرم امام حسین علیه‌السلام توسط ایرانیان سرعت گرفته است.

این سرداب با عنوان سرداب «القبله» قرار است سایر سرداب‌های حرم حسینی را به یکدیگر متصل کند. همچنین با احداث این سرداب، فضای زیارتی حرم سیدالشهدا علیه‌السلام باز هم توسعه می‌یابد و با توجه به اینکه این سرداب نزدیک‌ترین محل به مزار مطهر امام حسین علیه‌السلام به شمار می‌روند، روند ساخت آن با حساسیت بیش‌تری در حال پیگیری است.

بر اساس برآورد اولیه در سال ۹۷ که احداث سرداب القبله آغاز شد، این سرداب با مساحتی بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ مترمربع برای تشرف چهار هزار زائر ساخته می‌شود که البته هم‌اکنون  بیش از ۸۵ درصد این طرح عملیاتی شده است.

برای سرداب القبله حرم حسینی ۲ ورودی در سمت باب الزینبیه و باب الرجا درنظر گرفته شده است. البته در حرم امام حسین علیه‌السلام سرداب‌های دیگری همچون سرداب امام الحجه در ضلع عربی، شهدا در ضلع شرقی و رأس الشریف در ضلع شمالی حرم ارباب قرار دارد که سرداب القبله  در ضلع جنوبی حرم، قرار است این سرداب‌ها را به یکدیگر متصل کرده و راه ارتباطی در طبقه منفی یک این مکان مقدس ایجاد کند.

در ا‌دامه جدیدترین تصاویر از مراحل تکمیل سرداب القبله در حرم امام حسین علیه‌السلام را مشاهده می‌کنید:

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول